file RES

Více
07. dub 2016 12:48 #16555 od Martin Bečvář
Martin Bečvář created the topic: RES
RES (rudder, elevator, spoiler)

Nedaří se mi najít pravidla k této kategorii. Je to asi nějaká národní kategorie (ne česká).
Poradí někdo?

Please Přihlásit se or Vytvořit účet to join the conversation.

Více
07. dub 2016 13:25 #16556 od Tomas Hruby
Tomas Hruby replied the topic: RES
V podstatě je to jen o tom, že se létá bez křidélek, ale proti RCVS jsou povoleny i brzdy (vždy štíty, někdy i klapky na středu křídla).
Létá se to jak ve formě větroňů z gumy či navijáku, tak místy i elektry. V zahraničí je to docela populární, určitě to létají v USA a UK, asi i jinde. JInak detailní pravidla různá, ale vždy v podstatě styl jako RCVS, tedy nějaký čas letu a pak přistání na bod.
V ČR se tohle nevyskytuje, u elekter vůbec, u větroňů se prosadily ještě ořezanější RCVS, které nemají ani spoilery. Možná je to škoda, RES modely jsou přeci jen univerzálnější a při přistání se dají lépe zpomalit, takže se s nimi méně mlátí, ale pochybuji, že by se někomu chtělo do tvorby nové kategorie či vrtání do existující, takže to asi není na pořadu dne.

Please Přihlásit se or Vytvořit účet to join the conversation.

Více
07. dub 2016 13:36 #16558 od Tomas Hruby
Tomas Hruby replied the topic: RES
Ještě doplním - v AMA (USA) je to takto:
3.1.6: For Event 460: RES Class Sailplanes.
a. Control of the aircraft will be limited to three functions: rudder, elevator, and spoilers.
b. Except in the case of tailless aircraft that have a portion of the trailing edge of the wing serve as the elevator, the trailing edge of the wing must remain fixed at all times. In the excepted case, where split elevators are used, they may be driven by separate servos but both left and right halves must at all times move in unison and deflect by the same amount and in the same direction.
c. Spoilers and/or air brakes must extend only above the top surface of the wing when deployed. The trailing edge of the spoiler/airbrake must be at least two inches ahead of the trailing edge of the wing. Two or more spoiler/air brakes may be used, but they must all act in unison and extend above the surface of the wing by the same amount when deployed.

Podstatné jsou body b,c - v tomto případě jsou tedy povoleny jen brzdy na horní straně, definice klapky zcela vylučuje a ještě je zdůrazněn společný chod při dvou spoilerech, aby nenahrazovaly křidélka.
Někde jsem viděl i variantu s klapkami, na to se užívala třeba tato AVA www.hyperflight.co.uk/products.asp?code=...apped-f3j-r-c-glider , ale ta AMA verze je asi "klasičtější" a kdybys snad chtěl vymýšlet tuto kategorii i u nás, tak by to asi byla lepší cesta :-)

Please Přihlásit se or Vytvořit účet to join the conversation.

Více
08. dub 2016 07:42 #16562 od Martin Bečvář
Martin Bečvář replied the topic: RES

Tomas Hruby napsal: Někde jsem viděl i variantu s klapkami, na to se užívala třeba tato AVA www.hyperflight.co.uk/products.asp?code=...apped-f3j-r-c-glider , ale ta AMA verze je asi "klasičtější" a kdybys snad chtěl vymýšlet tuto kategorii i u nás, tak by to asi byla lepší cesta :-)


Ambice na zakládání kategorie nemám, jen mě na internetu zaujala stavba letadla pro RES, tak jsem hledal co je to zač.
Ona i současná VSka, při těch rozpetích a hmotnostech, se dá velice dobře vybrzdit skokovým zvýšením úhlu náběhu a včasným vrácením do kluzu. Co jsem viděl v Uničově spíš byl problém doletět a to foukal mírný větřík :-)

Please Přihlásit se or Vytvořit účet to join the conversation.

Více
08. dub 2016 08:46 #16563 od Jan Kubica
Jan Kubica replied the topic: RES
V Německu se létá tzv. F3J-RES. Pravidla (v němčině) vyběhnou po zadání Regeln RES do googlu (viz třeba na www.mfc-blankenburg.de/Download/Regeln_RES_2m_Klasse.pdf ). Rozpětí je omezené na 2 m, není povoleno použití kompozitů (uhlíkové trubky na trup a uhlíkový nosník v křídel a VOP smí být, ale třeba torzní skříň z kompozitu už ne), třeba pro samokřídla platí to samé, co psal Tomáš nahoře. Podle časopisu FMT je kategorie dost populární, v Německu je hodně výrobců vhodných stavebnic (viz třeba www.hoelleinshop.com/cnc-modelle-made-in...&t=49301&c=171&p=171 ). Teď jsem koukal, že v Rakousku bude 16.4. soutěž vedle vlekaných/gumicukaných modelů i pro elektry, přičemž Altis omezí výšku na 90 m ( www.mfc-salzburg.at/downloads/Download20...lektro%20F3B-RES.pdf ).

Malé, levné, jednoduché - líbí se mi. H.

"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)

Please Přihlásit se or Vytvořit účet to join the conversation.

Více
08. dub 2016 14:30 #16564 od Jiří Veselý
Jiří Veselý replied the topic: RES
Zdravím.
Létáme bez křidélek.
Já s takovým, doma zhotoveným modelem, trávím nejvíce letového času. Pokud to nerozbiji, chtěl bych obsadit soutěž RCEV. Je to zkušební model, zhotovený z házedla zvětšením na 2m. Je to pohodové, létá to i ve větru. No né, zase tak moc. Uvažuji o něčem větším - řekněme 3 metry.JIVE.

Please Přihlásit se or Vytvořit účet to join the conversation.

Více
09. dub 2016 18:24 #16566 od Jiří Veselý
Jiří Veselý replied the topic: RES
Zdravím.

Létáme bez křidélek.
Kdyby u nás došlo na podobnou kategorii, nebyl by asi problém použít zvětšený L. Svobodův REFLEX RETRO. Dobnívám se, že by to byl špičkový model po všech stránkách za výtečnou cenu.
Věřím, že by L.Svoboda neotálel. Každopádně bych se přimlouval za brzdící klapky, pro jednoduchost. Klapka obsahuje jedno servo, jeden náhon a víceméně žádné kabely.
Současná cena ARC je 2890.- Kč při rozpětí modelu cca 1500mm.

Please Přihlásit se or Vytvořit účet to join the conversation.

Vygenerováno za 0.768 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

Banner baterie

banner6

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám