file Pravidla a stroje F5J

Více
24. čen 2015 20:22 - 24. čen 2015 20:24 #15171 od bohuslav majercik
bohuslav majercik replied the topic: Pravidla a stroje F5J

Tomas Hruby napsal: No mě tu doma zrovna leží nově osazené F5J o vzletovce 1350g (je tam ještě potenciál úspory na trupu pro výsledek dost pod 1300g), které uhlík na povrchu nemá vůbec - Stork 8XL...


Lenže koľko ti také ľahké ero vyrobené zo skla alebo v lepšom prípade z carboline vydrží , budeš rák ak jednu sezonu , lietadlá vyliezajú olietané už z formy a je jedno či je to Stork , Pike , Aspire alebo ORLA . Chýbajúcu gramáž tkanín a epoxid , je proste vždy niekde poznať , ak by ale váha bola 1700-1800g tak ero by sa dalo vyrobiť podstivo a F5J by vydržalo aj niekoľko sezón . Kde sú tie časy ked F3J malo 3,2-3,4m 2-2,2kg a aj po 3 sezónach vyzeralo rovnako :) O zmene pravidiel som počul už aj z nemeckej strany...

ps: a to nehovorím o prípadných kolíziách ,opraviť ľahký model a ťažký model je tiež pekný rozdiel
Poslední úprava: 24. čen 2015 20:24 od bohuslav majercik.

Please Přihlásit se or Vytvořit účet to join the conversation.

Více
24. čen 2015 20:50 #15172 od Bedřich Koros
Bedřich Koros replied the topic: Pravidla a stroje F5J
Vážení přátelé,
ano souhlasím s Honzou-soutěže RCEV a F5J bez finále s cca.pěti, šesti koly jsou zcela jistě pro většinu účastníků zajímavější-napínavější, neboť všichni létají až do konce nemusí dvě finálová kola na závěr protrpět jako pasivní časoměřiči což je cca. druhá třetina a další poslední třetina již stejně odjíždí domu protože se jich finále vůbec netýká.
Při tomto stylu soutěže tj. bez finále také podstatně více záleží na každém letu a nelze to hrát na nějaké šesté-deváté místo a potom se ve finale uvidí, že to třeba výjde.
Jinak mám dojem, že hrobem každé kategorie jsou neustálé časté změny - zpřísňování "úzkých" pravidel což stejně řadu pilotů nutí k tomu aby stále přemýšleli jak je mazaně obejít - a potom ruku na srdce jak často se dodržování různých tech. parametrů před zahájením soutěže kontroluje???? Myslím, že to je i jeden z důvodů současného skomírání např. kategorie RCEK.

Zdravím a mějme rozum F5J není F3J.
BK-HK

Please Přihlásit se or Vytvořit účet to join the conversation.

Více
26. čen 2015 08:20 #15179 od Tomas Hruby
Tomas Hruby replied the topic: Pravidla a stroje F5J

bohuslav majercik napsal: Lenže koľko ti také ľahké ero vyrobené zo skla alebo v lepšom prípade z carboline vydrží , budeš rák ak jednu sezonu , lietadlá vyliezajú olietané už z formy a je jedno či je to Stork , Pike , Aspire alebo ORLA .


Vydrží mi asi tak stejně dlouho, jako "těžký model", totiž do první pořádné srážky ve vzduchu, nešťastného pádu do pole či debility pilota (ti kdo byli loni v Holíči vědí, na co narážím :dry: ).
Vážně - kolik modelů se v opravdu intenzivním nasazení dožije "odlétání"? Co vidím kolem sebe, tak až tak moc ne, výměny dílů jsou vesměs po crashích...
Mimochodem zrovna Stork se pevností křídla v předchozí verzi od současného moc nelišil (jen na něm bylo víc barvy) a jeden exemplář, který má za sebou cca dvě sezóny, pořád provozuji. V podstatě jediný "omrvený" díl je střed, kde příčina ve výše uvedené oblasti, vše ostatní je v pohodě a klidně může sloužit dále...

Ad opravitelnost a odolnost - přijde na to... On je ten těžký ve výhodě spíš v tom, že člověka lehký nárůst hmotnosti tolik netrápí, tohle asi objektivní výhoda je, jinak ale lze opravit leccos i na lehkém.
Navíc při srážkách a nárazech do země občas dopadne lehký paradoxně lépe, protože má menší setrvačnosti atd. - vždycky je to o štěstí, ale v průměru mi to přijde dost podobné.

Please Přihlásit se or Vytvořit účet to join the conversation.

Více
27. čen 2015 07:25 #15184 od Karel Skoupý
Karel Skoupý replied the topic: Pravidla a stroje F5J
Tak jak Tomáš píše opravit jde skoro vše . Jestli jste někdo viděl v Lanškrouně mého Storka po kolmém pádu z 300m tak rozhodně na opravu nebil . Jelikož neumím opravovat tuto technologii tak jsem opravu pojmul jako klasickou stavbu. A kupodivu včera zalétnut. Sice vypadá vzhledově katastrofa , ale letové vlastnosti OK . tak to jen k těm opravám jo a hmotnost je 2020g tak do větru super.

Please Přihlásit se or Vytvořit účet to join the conversation.

Více
06. čec 2015 17:43 #15208 od Jan Kubica
Jan Kubica replied the topic: Pravidla a stroje F5J
Ještě k plošnému zatížení - došlo mi (pozdě :-)), že v pravidlech už limity plošného zatížení jsou, takže i dnes by měl být schopen pořadatel tuto hodnotu ověřit, třeba při protestu. Třeba u volňásků je plocha a hmotnost taky předepsána, takže metody i metodiky měření jsou, nebo by být měly.

Nemyslím si, že se v F5J něco změní (možná se mýlím), ale nemyslím si ani, že je malá a klesající hmotnost F5J problém. Alespoň můj ne :-). H.

"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)

Please Přihlásit se or Vytvořit účet to join the conversation.

Vygenerováno za 0.619 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

Banner baterie

banner6

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám