file Pravidla a stroje F5J

Více
24. čen 2015 20:22 - 24. čen 2015 20:24 #15171 od bohuslav majercik

Tomas Hruby napsal: No mě tu doma zrovna leží nově osazené F5J o vzletovce 1350g (je tam ještě potenciál úspory na trupu pro výsledek dost pod 1300g), které uhlík na povrchu nemá vůbec - Stork 8XL...


Lenže koľko ti také ľahké ero vyrobené zo skla alebo v lepšom prípade z carboline vydrží , budeš rák ak jednu sezonu , lietadlá vyliezajú olietané už z formy a je jedno či je to Stork , Pike , Aspire alebo ORLA . Chýbajúcu gramáž tkanín a epoxid , je proste vždy niekde poznať , ak by ale váha bola 1700-1800g tak ero by sa dalo vyrobiť podstivo a F5J by vydržalo aj niekoľko sezón . Kde sú tie časy ked F3J malo 3,2-3,4m 2-2,2kg a aj po 3 sezónach vyzeralo rovnako :) O zmene pravidiel som počul už aj z nemeckej strany...

ps: a to nehovorím o prípadných kolíziách ,opraviť ľahký model a ťažký model je tiež pekný rozdiel
Poslední změna: 24. čen 2015 20:24 uživatelem bohuslav majercik.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
24. čen 2015 20:50 #15172 od Bedřich Koros
Odpověděl Bedřich Koros pro téma Pravidla a stroje F5J
Vážení přátelé,
ano souhlasím s Honzou-soutěže RCEV a F5J bez finále s cca.pěti, šesti koly jsou zcela jistě pro většinu účastníků zajímavější-napínavější, neboť všichni létají až do konce nemusí dvě finálová kola na závěr protrpět jako pasivní časoměřiči což je cca. druhá třetina a další poslední třetina již stejně odjíždí domu protože se jich finále vůbec netýká.
Při tomto stylu soutěže tj. bez finále také podstatně více záleží na každém letu a nelze to hrát na nějaké šesté-deváté místo a potom se ve finale uvidí, že to třeba výjde.
Jinak mám dojem, že hrobem každé kategorie jsou neustálé časté změny - zpřísňování "úzkých" pravidel což stejně řadu pilotů nutí k tomu aby stále přemýšleli jak je mazaně obejít - a potom ruku na srdce jak často se dodržování různých tech. parametrů před zahájením soutěže kontroluje???? Myslím, že to je i jeden z důvodů současného skomírání např. kategorie RCEK.

Zdravím a mějme rozum F5J není F3J.
BK-HK

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
26. čen 2015 08:20 #15179 od Tomas Hruby
Odpověděl Tomas Hruby pro téma Pravidla a stroje F5J

bohuslav majercik napsal: Lenže koľko ti také ľahké ero vyrobené zo skla alebo v lepšom prípade z carboline vydrží , budeš rák ak jednu sezonu , lietadlá vyliezajú olietané už z formy a je jedno či je to Stork , Pike , Aspire alebo ORLA .


Vydrží mi asi tak stejně dlouho, jako "těžký model", totiž do první pořádné srážky ve vzduchu, nešťastného pádu do pole či debility pilota (ti kdo byli loni v Holíči vědí, na co narážím :dry: ).
Vážně - kolik modelů se v opravdu intenzivním nasazení dožije "odlétání"? Co vidím kolem sebe, tak až tak moc ne, výměny dílů jsou vesměs po crashích...
Mimochodem zrovna Stork se pevností křídla v předchozí verzi od současného moc nelišil (jen na něm bylo víc barvy) a jeden exemplář, který má za sebou cca dvě sezóny, pořád provozuji. V podstatě jediný "omrvený" díl je střed, kde příčina ve výše uvedené oblasti, vše ostatní je v pohodě a klidně může sloužit dále...

Ad opravitelnost a odolnost - přijde na to... On je ten těžký ve výhodě spíš v tom, že člověka lehký nárůst hmotnosti tolik netrápí, tohle asi objektivní výhoda je, jinak ale lze opravit leccos i na lehkém.
Navíc při srážkách a nárazech do země občas dopadne lehký paradoxně lépe, protože má menší setrvačnosti atd. - vždycky je to o štěstí, ale v průměru mi to přijde dost podobné.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
27. čen 2015 07:25 #15184 od Karel Skoupý
Odpověděl Karel Skoupý pro téma Pravidla a stroje F5J
Tak jak Tomáš píše opravit jde skoro vše . Jestli jste někdo viděl v Lanškrouně mého Storka po kolmém pádu z 300m tak rozhodně na opravu nebil . Jelikož neumím opravovat tuto technologii tak jsem opravu pojmul jako klasickou stavbu. A kupodivu včera zalétnut. Sice vypadá vzhledově katastrofa , ale letové vlastnosti OK . tak to jen k těm opravám jo a hmotnost je 2020g tak do větru super.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
06. čec 2015 17:43 #15208 od Jan Kubica
Odpověděl Jan Kubica pro téma Pravidla a stroje F5J
Ještě k plošnému zatížení - došlo mi (pozdě :-)), že v pravidlech už limity plošného zatížení jsou, takže i dnes by měl být schopen pořadatel tuto hodnotu ověřit, třeba při protestu. Třeba u volňásků je plocha a hmotnost taky předepsána, takže metody i metodiky měření jsou, nebo by být měly.

Nemyslím si, že se v F5J něco změní (možná se mýlím), ale nemyslím si ani, že je malá a klesající hmotnost F5J problém. Alespoň můj ne :-). H.

"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
07. led 2018 20:31 - 07. led 2018 20:32 #19735 od Pavel Svoboda
Odpověděl Pavel Svoboda pro téma Pravidla a stroje F5J

Tomas Hruby napsal: Ještě k tomu gyru - gyro je přirozeně legální .... F5 komise totiž tyto systémy i třeba telemetrii výslovně povoluje. V pravidlech F5J je pak specificky zakázána telemetrie, ostatní ale platí ...

Píše se rok 2018 a sněžný muž JETI uvolníl gyro v příjímači.
Takže otázka je zda je gyro stále legální ?

I pád na "ústa" je pohyb dopředu !
Poslední změna: 07. led 2018 20:32 uživatelem Pavel Svoboda.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
08. led 2018 14:06 #19737 od Tomas Hruby
Odpověděl Tomas Hruby pro téma Pravidla a stroje F5J
Tohle je otázka za pět bludišťáků...
V pravidlech F5J je jen obecná formulace, která v F3 sekci nebyla uznána za dostatečnou a posléze tam pravidla měnili i v obecné části, aby "gyra" zakázali. U F5J jsou ale naopak gyra v obecné části F5 sekce výslovně povolena, a následně to částečně rozmlžují přímo pravidla kategorie, takže jsme na tom ještě chaotičtěji, než tomu bylo v F3B/F3J před úpravou pravidel.

Já fakt neumím odpovědět, výklady se mohou lišit, třeba v Maďarsku to v propozicích zdůrazňují jako zakázané, ale pokud vím, tak zatím žádný formální protest, kdy by se zaujímalo stanovisko, k této věci neproběhl. Čekal bych, že něco proběhne kolem ME, ale zatím je na to brzy. Osobně jsem se rozhodl pokusy se stabilizací ukončit a nechat plavat, myslím si, že riziko zákazu a tím vyhození této práce je moc velké, ale ber to jako mé osobní rozhodnutí, které zatím není úplně podložené. Sám bych si v současné době troufl mávat pravidly a velmi přesvědčivě argumentovat pro obě varianty, což není právě optimální stav :-(
Poděkovali: Pavel Svoboda

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
08. led 2018 15:22 #19738 od Petr Dušek
Odpověděl Petr Dušek pro téma Pravidla a stroje F5J
Není to tak trochu alibistická odpověď? Já nevidím v pravidlech žádná ustanovení, které by stabilizaci zakazovalo. Pokud tam nebude výslovně doplněno, podobně jako v F3, netuším na čem by se případný protest stavěl. Něco jiného by bylo zcela autonomní řízení, které by např. model přivedlo na cíl bez zásahu pilota, ale o tom zde asi není řeč.
Poděkovali: Pavel Svoboda

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
08. led 2018 15:51 #19739 od Tomas Hruby
Odpověděl Tomas Hruby pro téma Pravidla a stroje F5J
Ono tam je minimálně to obecné ustanovení, že model musí být řízen RC soupravou ze země - ten výklad o nepřípustnosti jakékoli interní zpětnovazební smyčky v modelu (což právě gyro je) prostě existuje. Protože když ti gyro zatlumí třeba poryv větru, tak to chtě nechtě řízení je, ale nikoli "controlled by the competitor on the ground, using radio control" :-(

Já se s tím úplně neztotožňuji a spíš bych argumentoval pro legalitu gyra, konstatuji ale, že jsem už opačný výklad od pořadatele viděl. A dokud se tento bod někde neotevře důkladněji (opakuji, že by mne nepřekvapilo nějaké stanovisko už kolem ME), tak to zkrátka sporné bude.
Píšeš o alibismu - to mám podle tebe raději lhát, že je to jasné X či Y?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
08. led 2018 16:23 #19740 od Pavel Svoboda
Odpověděl Pavel Svoboda pro téma Pravidla a stroje F5J
Oblečená neoblečená : - ) Po pokusech s gyrem jsem jednoznačně pro zákaz !

Při pozorování letových projevů některých pilotů je jasně gyro vidět (jen se o tom nemluví) ... ale jest-li nebude zakázáno tak je třeba se učit.

I pád na "ústa" je pohyb dopředu !

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.976 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

Banner baterie

banner6

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám