file Padání letadla po křídle v zatáčce

Více
07. kvě 2017 17:59 #18735 od Martin Beseda
Martin Beseda created the topic: Padání letadla po křídle v zatáčce
Na závodech v Hořicích jsem se neskutečně pral s padajícím letadlem po křídle. Mám novou výškovku, místo profilu s 8% profilem, jsem udělal lehčí, ale s profilem 9%. Před závodem jsem to zkoušel i s tou starší a bylo to stejné. Zvláštní je že mi takto padá po křídle teprve dva dny. Před tím to lítalo bez problému. Těžiště je stejné a seřízení jsem nijak neměnil. Nechápu, proč se to dělo. Jelikož si stavím všechno sám, nemám možnost to probrat s nikým, kdo by stejné, nebo podobné letadlo měl.
Napadá někoho čím to může být? Nebo jak bych to mohl odstranit?

Please Přihlásit se or Vytvořit účet to join the conversation.

Více
07. kvě 2017 19:24 #18736 od Aleš Krátký
Aleš Krátký replied the topic: Padání letadla po křídle v zatáčce
Já to řešil u storka, když jsem měl těžiště moc vepředu. Stačil malý posun, a chováni se naprosto radikálně změnilo.

Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?

Please Přihlásit se or Vytvořit účet to join the conversation.

Více
13. kvě 2017 10:30 #18805 od Ivan Horejsi
Ivan Horejsi replied the topic: Padání letadla po křídle v zatáčce
Martine, jestli to pada jen na jednu stranu, je to s nejvetsi pravdepodobnosti zkroucenim kridla. Nejspis ma "vnitrni" kridlo positiv, o kterem nevis.
U volnych je nakrouceni alfa a omega.
Dost zhruba se to odhalit tak, ze polozis kridlo na rovnou plochu.
Ale rovnych ploch a rovnych kridel je malo a metoda casto lže.
Doporucuji vzit dve rovne listy treba 3x5 o delce cca 500mm. Kridlo polozis nohama vzhuru a listy polozis na konce mereneho dilu. Podivas se na sestavu z boku. Zkrouceni se odmeri s velkou presnosti.
U volnych hraji vyznamnou roli uz treba 2-3 mm (zdanlive, odhadem podle vzajemne polohy list).
Nez se objevily uhlikove d-boxy, meril jsem pred kazdym treningem ... opruz, ale bylo to nutne.
Nakroutit se da nejlepe nad elektrickym varicem, trochu prehnat a treba druhy den kontrolovat.
NE nad plynem, ani nad plynem s plotynkou. Plotynku je mozno vyhrat, pak vypnout plyn a PAK nakroutit.
Jinak Ales ma pravdu, pokud to ale pada na obe strany.

Please Přihlásit se or Vytvořit účet to join the conversation.

Více
14. kvě 2017 17:48 #18807 od Martin Beseda
Martin Beseda replied the topic: Padání letadla po křídle v zatáčce
Ivane, křídlo je rovné. Padá na obě strany.

Please Přihlásit se or Vytvořit účet to join the conversation.

Více
15. kvě 2017 10:41 #18809 od Ivan Horejsi
Ivan Horejsi replied the topic: Padání letadla po křídle v zatáčce
Zkus posunout teziste trochu dopredu, pridavej na nos po cca 5 gramech.
Jak radi Ales.
Uvidis.

Please Přihlásit se or Vytvořit účet to join the conversation.

Více
15. kvě 2017 10:42 #18810 od Ivan Horejsi
Ivan Horejsi replied the topic: Padání letadla po křídle v zatáčce
Nemas motyla?

Please Přihlásit se or Vytvořit účet to join the conversation.

Více
15. kvě 2017 18:37 #18816 od Jan Kubica
Jan Kubica replied the topic: Padání letadla po křídle v zatáčce
Ahoj Martine, můj (možná nesprávný) názor: padání po křídle je vždycky způsobeno "vypadnutím z poláry", utržením proudnic, na konci křídla. Pokud jsem si všiml, máš na SIRI hodně úzké konce křídel.

Takže (1) buď tam máš nevhodný profil (nebo nevhodné nakroucení křídla) a trhají se proudnice. Pokud máš uši do šípu (třeba rovnou odtokovku), potom je potřeba větší negativní zkroucení než u rovného křídla, u nezkrouceného křídla se aerodynamický úhel náběhu ke konci zvětšuje. Zkusil bych turbulátor, třeba i jen na posledním půl metru ucha. Nebo si pro kroužení přizvedni křidélka, o milimetr stačí.

Alternativně (2) v zatáčce model moc zpomalíš, moc taháš za výškovku, nebo si pomáháš kontra křidélky (vnitřní křidélko dolů). Jak naznačuje Ivan, možná by to chtělo se podívat i na difereciaci motýla, já mám na motýlu nastavenou dolů větší výchylku než nahoru (při vychýlení směrovky).

Zkusil bych turbulátor, ten pomůže vždycky :-). H.

"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)

Please Přihlásit se or Vytvořit účet to join the conversation.

Více
15. kvě 2017 21:07 #18819 od Martin Beseda
Martin Beseda replied the topic: Padání letadla po křídle v zatáčce
Siri se řídí dobře a skvěle se mi s ní hledá termika. Ale je pravda, že používám několik "nesmyslných" mixů a tím to při tahání za výškovku v režimu termika zpomaluji. Neřídím samostatně směrovku a křidélka. Používám hlavně křidélka a směrovku přimixovávám. Diferenciaci směrovky nemám vůbec. Zkusím odstranit mix klapek do výškovky a pohrát si i s dalším nastavením.

Please Přihlásit se or Vytvořit účet to join the conversation.

Více
16. kvě 2017 07:57 #18824 od Ivan Horejsi
Ivan Horejsi replied the topic: Padání letadla po křídle v zatáčce
Aha motyl.
Casty problem a jeden z duvodu, proc ho nechci i kdyz se mi libi.
Podle meho nazoru je "padani po kridle" zpusobeno tim, ze vetsim vychyleni ve funkci "smerovka" se plocha motylu "zlomi" smerem dolu tak moc, ze profil uplne prestane fungovat.
Da se to otestovat velmi snadno: funkci smerovky proste zakazat. Pokud to zabere, pomalu zvetsovat vychylku a pripadne diferencovat.

Please Přihlásit se or Vytvořit účet to join the conversation.

Více
16. kvě 2017 09:42 #18826 od Jan Kubica
Jan Kubica replied the topic: Padání letadla po křídle v zatáčce
Ahoj Ivane, to nemá logiku, na výškovce jde síla dolů, takže při ztrátě vztlaku na VOP v důsledku utržení proudění by šel čumák letadla dolů. H.

"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)

Please Přihlásit se or Vytvořit účet to join the conversation.

Vygenerováno za 0.678 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

Banner baterie

banner6

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám