question-circle rEvoluce F5J?

Více
19. čen 2017 14:57 - 19. čen 2017 14:58 #19020 od Tomas Hruby
Tomas Hruby replied the topic: rEvoluce F5J?

Pavel Svoboda napsal: tak tuto hranici snižují pouze 3-4 mladí kluci,
na které ta vetšinou s nimi prohrávající část startovního pole, pohlíží
stejně s despektem, nebo jak jinak nazvat ten přístup, který je všudy
přítomný?


Ještě malá poznámka - docela by mne zajímalo, jak autor textu myslel tuto větu... Zbytek textu je v pohodě, s něčím lze souhlasit, s něčím sice nesouhlasím, ale tak nějak normálním polemickým způsobem. Citovanou větu mi ale hlava fakt nebere, sorry :-(
Poslední úprava: 19. čen 2017 14:58 od Tomas Hruby.

Please Přihlásit se or Vytvořit účet to join the conversation.

Více
19. čen 2017 16:01 #19021 od Pavel Svoboda
Pavel Svoboda replied the topic: rEvoluce F5J?
Jak říkám - přišlo mi to do emailu a jen jsem chtěl ventilovat myšlenku.
"Všeobecně modelářství je na generačním ústupu a to bez ohledu na kategorie volné, nebo rádiem řízené.
Nová generace prostě není ..."

A k respektu (despektu) - zrovna tam si myslím pravý opak (všeobecně - ne jen u F5J).

I pád na "ústa" je pohyb dopředu !

Please Přihlásit se or Vytvořit účet to join the conversation.

Více
19. čen 2017 16:33 #19023 od Jan Kubica
Jan Kubica replied the topic: rEvoluce F5J?
Tomáši, jen tak mě napadlo, že autor to mohl myslet tak, že kdo neběhal za házedlem, nemůže přeci rozumět termice. To je samozřejmě "kousavost", ale na druhé zamyšlení - co když je to pravda?

"Bohužel" taky pamatuji mnohakilometrové běhy s navijákem v ruce a brodění kukuřicí, ale co když právě tam vzniká láska a obdiv k termice. Jak jsem napsal výše, nemyslím si, že je modelářství málo populární, že vyhyne, ale určitě jsou málo populární ty naše kategorie, kde se v podstatě nic neděje.

Otázka je, jak "donutit" obyčejného pláckového pilota s dronem nebo vrtulníkem nebo EPP poletuchou, případně i nějakým warmlinerem, aby vytáčel bublinky. Já to nevím a v podstatě i kolemjdoucí raději koukají na kotrmelce než na nějakou tečku daleko a nízko (nebo vysoko). Na druhou stranu mi to ale ani nijak zvlášť nevadí, každá doba má svoje :-).

A vůbec, buďme rádi, že je nás tolik a máme se rádi :-). Taky by to mohlo dopadnout třeba takto - minimakety.cz/dvacetinky/reports/2017/OPENSCALE_2017/index.php H.

"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)

Please Přihlásit se or Vytvořit účet to join the conversation.

Více
20. čen 2017 05:52 #19027 od Pavel Svoboda
Pavel Svoboda replied the topic: rEvoluce F5J?
Já si myslím, že spíš musí trenér opatrně s F5J ať to nedopadne jako F3B,F3J a další.
V dnešní době technické revoluce 4.0 asi nikdo volňásky a účka litat nebude.

I pád na "ústa" je pohyb dopředu !

Please Přihlásit se or Vytvořit účet to join the conversation.

Více
20. čen 2017 06:15 #19029 od Tomáš Hlavinka
Tomáš Hlavinka replied the topic: rEvoluce F5J?
zdá se mi, že někteří zdejší jsou zahledění jen a pouze do F5J případně v minulosti do RCEK.
Ač se to zdá nemožné, tak existují i jiné kategorie!! Tvrzení že volňásky dnes nikdo lítat nebude je docela směšné, koukal se někdo z vás kolik je u nás juniorů lítající velmi náročné FAI kategorie F1A, F1B, F1E ?? Není jich jako před 20-30 lety, ale pořád se musí na ME a MS team vybírat a sestavovat!
Jiné kategorie, mají problém vůbec repre team sestavit a nebo v horším případě není junior vůbec žádný!

Please Přihlásit se or Vytvořit účet to join the conversation.

Více
20. čen 2017 06:59 #19031 od Tomas Hruby
Tomas Hruby replied the topic: Re:rEvoluce F5J?
A o cem jinem nez F5J a primo souvisejich kategoriich bychom se meli bavit v threadu F5J?
Debata o volnych modelech by asi byla zajimava, ale je to dost jine tema. Neco o tom vim a problemy jsou opravdu jine, v necem jsou na tom lepe, v necem zas mnohem hure...

Please Přihlásit se or Vytvořit účet to join the conversation.

Více
20. čen 2017 08:04 #19032 od Pavel Svoboda
Pavel Svoboda replied the topic: Re:rEvoluce F5J?
jde o to aby F5j nedopadlo stejně

I pád na "ústa" je pohyb dopředu !

Please Přihlásit se or Vytvořit účet to join the conversation.

Více
20. čen 2017 08:11 #19034 od Tomáš Hlavinka
Tomáš Hlavinka replied the topic: Re:rEvoluce F5J?
Neprosazuju ani jedno, oboje mám rád, ale asi bych netvrdil, že volňásky dnes už nikdo lítat nebude.

Pavel však píše dobře, aby F5J nedopadlo jako F3J a F3B. Souhlasím, ale taky dodávám, že do extrém stavu do jakého se F3J dostalo za 30 let vývoje, tak F5J to stihlo ani né za 5 let. FAI výšky pod 20m se mi zdají stejným extrémem jako vlek pod 0,5s. u F5J je riziko dnes již větší, půl vteřinový vlek v F3J dá aspoň 50m.
V každém případě odliv od tradičních kategorií je značný a asi se bude do budoucna ještě zvětšovat.

Please Přihlásit se or Vytvořit účet to join the conversation.

Více
20. čen 2017 08:12 - 20. čen 2017 08:13 #19035 od Pavel Svoboda
Pavel Svoboda replied the topic: rEvoluce F5J?

Tomáš Hlavinka napsal: zdá se mi, že někteří zdejší jsou zahledění jen a pouze do F5J případně v minulosti do RCEK.
Ač se to zdá nemožné, tak existují i jiné kategorie!! Tvrzení že volňásky dnes nikdo lítat nebude je docela směšné, ...

Omlouvám se - volňásky jdou mimo mne. Sám jsem začínal s COčkama jako žák (minulé století : - )

I pád na "ústa" je pohyb dopředu !
Poslední úprava: 20. čen 2017 08:13 od Pavel Svoboda.

Please Přihlásit se or Vytvořit účet to join the conversation.

Více
20. čen 2017 12:47 #19043 od Tomas Hruby
Tomas Hruby replied the topic: Re:rEvoluce F5J?

Tomáš Hlavinka napsal: Pavel však píše dobře, aby F5J nedopadlo jako F3J a F3B. Souhlasím, ale taky dodávám, že do extrém stavu do jakého se F3J dostalo za 30 let vývoje, tak F5J to stihlo ani né za 5 let. FAI výšky pod 20m se mi zdají stejným extrémem jako vlek pod 0,5s. u F5J je riziko dnes již větší, půl vteřinový vlek v F3J dá aspoň 50m.
V každém případě odliv od tradičních kategorií je značný a asi se bude do budoucna ještě zvětšovat.


Já ti nevím, ale dosud jsem žil v představě, že problém F3J byl a je především v tom, že se výkony dostaly do situace, kdy mnohdy rozhodovala spíš reakční doba časoměřiče. Samotné zkrácení vleku bylo vnímané leckdy spíš pozitivně, protože zvyšovalo zajímavost termické fáze letu před přistáním, problém byl ale v neúměrně nízké "odměně" za růst rizika a při dobrém počasí i v tom zmíněném zahuštění rozdílů do úrovně desetin.
Zrovna tohle F5J docela slušně vyřešila...

Please Přihlásit se or Vytvořit účet to join the conversation.

Vygenerováno za 1.092 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

Banner baterie

banner6

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám