file F5J - Asperatus

Více
27. lis 2018 11:39 - 27. lis 2018 11:44 #21107 od Radek Novotny
Odpověděl Radek Novotny pro téma F5J - Asperatus
Pan Zbyněk Nadrchal mě poprosil, jestli bych něco sem nenapsal o tomhle modelu. Tak jen pár reálných poznatků, nechci tu dělat nějaký blabla marketing.

Po prvním létání s jeho testovacím modelem cca před 3-mi týdny, jsem dospěl k názoru, že krom těžiště někde mezi 93-95mm (přilepili jsme 3 dvacetikoruny na čumák :-) ) je třeba ještě přizvednout spojky uší zkusmo na 7 stupňů, a zmenšit úhel seřízení.

Teď v neděli bylo už všechno ok, letadlo lítá naprosto v pohodě, s 1600g hmotností a ve větru 1-3m, při teplotě 4 stupně a zatažené obloze jsem si pěkně zalítal, a i termiku našel a vytočil. Kroužení i v pár metrech nad zemí je v pohodě, bez padání a naprosto stabilní. Kroužky umí i s totálně malým poloměrem.
Při tomhle seřízení termiku ukazuje hezky zřetelně...

Co bych na sezónu ještě určitě doplnil jsou - dovažování do větru (rozměry a uchycení balastu), a odlehčení kormidel. Jinak vše ok. Palec nahoru!

Jo a ty použitá serva, to je hrůza hrůz, tam je potřeba, aby si výrobce dal do modelu něco "normálního" ;)

Jsem zvědav na uhlíkovou verzi, tohle byl sklokompozit.
Poslední změna: 27. lis 2018 11:44 uživatelem Radek Novotny.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
19. led 2019 15:29 #21226 od Karel Mrázek
Odpověděl Karel Mrázek pro téma F5J - Asperatus
Dnes jsem udělal pár prvních letů s Asperatusem, zatím jsem ladil jen základní nastavení. Při při posledním letu jsem ale neodolal a vytočil bublinku, kterou jsem náhodou potkal a bylo z toho pěkných 15 minut, letadlo i při mé nedokonalé pilotáži točí opravdu pěkně. Přistál jsem, protože ani v rukavicích jsem už necítil prsty, bylo -2 stupně. První dojem z letadla je docela dobrý.
Letovou váhu mám 1450 g, Osazeno motorem MEGA 16/15/5CE F5J, regulátor YEP40, serva BMS105HV v trupu, v křídlech BMS115HV, vrtule 10x6, baterie BOLT 850/3S. Abych se dostal na doporučovanou polohu těžiště a nemusel dopředu cpát olovo (baterie je nacpaná až na motoru), vyměnil jsem ocelové struny ke směrovce a výškovce za uhlíkovou kulatinu 1 mm a ocelové vidličky se šroubovacími koncovkami za podstatně lehčí kulové čepy. Zdá se, že jsou to prkotiny, ale na těžišti to potřebnou změnu dalo, dostal jsem se ze 101 mm na 96 mm.
Stoupavost jsem zatím neměřil, ale vypadá to, že je při tomto osazení dostatečná.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
06. úno 2019 19:11 #21296 od DNZ Gliders
Odpověděl DNZ Gliders pro téma F5J - Asperatus
Dnes jsme přes nepřízeň počasí provedli zálet verze Asperatus Competizione Ultraleggera (biaxial, 1300 g letovka), abychom ho vyzkoušeli i trochu v extrému. Vítr 4 m/s, -2°C a 20 cm sněhu určitě nejsou optimální podmínky pro lehouše :) Video najdete na našich stránkách www.dnzgliders.com/inpage/asperatus/

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.692 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Ads Elite footer

Weby přátel

dnz

Banner baterie

banner6

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám