file RCEP a nebo něco podobného

Více
22. úno 2016 18:33 - 27. dub 2016 08:46 #16147 od Pavel Hloušek
Předem všechny zdravím a předesílám, že se na vás za vaše kritické názory nebudu zlobit. :)
Proč něco vymýšlet, když máme bezesporu kvalitní a spravedlivé kat. RCEV a F5J? Protože je jen málo klubů, které jsou ochotné je pořádat. A jak na potvoru to máme na všechny RCEV víc jak 200 km a F5J jsou na nás zatím tak trochu vysoko. Jsou dvě cesty, buďto přesvědčit kluby z ostatních koutů republiky aby zkusily pořádat tyto soutěže, nebo vymyslet něco, co by se dalo létat s minimálním úsilím pořadatelů a navíc i při relativně malém počtu soutěžících. V podstatě taková sesterská kategorie k vcelku životaschopné RCEO.
Jedna snaha vzešla od Ondry Matuly, ale domnívám se že je tam pár bodů, které nejsou řekněme nejšťastnější. Bádal sem a došel sem k návrhu, který přiložím. Vychází tak trochu z RCEV , RCV2 a Ondrova návrhu. Hlavní rozdíl od Ondrova návrhu, který jste asi četli je v tom, že vypínací výšku si nastaví každý dle uvážení tak, aby tzv. F5J výška v žádném případě nepřesáhla 175 m. Kontrolovala by se po každém letu a pokud by ji soutěžící překročil, byl by pokus hodnocen nulou. Dále pak bez rotace na startovištích, kontrolních výškoměrů atd.
Nakonec ještě prozradím, že se 10. dubna v Náměšti nad Osl. předběžně chystáme udělat takové malé polétání, kde by sme oba návrhy chtěli vyzkoušet a porovnat v praxi
Pokud to tedy budete mít chuť přelouskat, tak mě můžete sdělit co si o tom myslíte.

Soubor přílohy:

Název souboru: KATEGORIER...eakt.pdf
Velikost souboru:249 kB
Přílohy:
Last edit: 27. dub 2016 08:46 by Pavel Hloušek.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
22. úno 2016 21:55 #16148 od Martin Bečvář
Líbí se mi to.
Je to "učesaný" Ondrův návrh. Tam mi moc neseděla pevně daná vypínací výška vs maximální F5J výška. Přecejen každý den jsou podmínky jiné a volba vlastní výšky mi přijde fajn.
Pročítal jsem to zatím jen jednou, ale přijde mi, že se v textu občas opakuješ. Celkově této kategorii fandím, Očka mám rád pro tu příjemnou atmosféru a tohle může být důstojný nástupce.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
22. úno 2016 23:10 #16149 od Petr Dušek
Koncept pevné vypínací výšky je podle mě překonaný, důvody zde byly popsány několikrát. K vlastnímu textu pravidel se tudíž ani nebudu vyjadřovat, napíšu jen obecnou poznámku jako reakci na úvodní věty...

Pavel napsal: ...Proč něco vymýšlet, když máme bezesporu kvalitní a spravedlivé kat. RCEV a F5J? Protože je jen málo klubů, které jsou ochotné je pořádat. A jak na potvoru to máme na všechny RCEV víc jak 200 km...

Snad by stálo za pokus překonat tu neochotu a nějakou tu soutěž v kvalitní a spravedlivé kategorii uspořádat, hned budete mít jednu soutěž o 200km blíže a nemusíte nic nového vymýšlet ;)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
23. úno 2016 06:56 #16150 od Pavel Hloušek
Ano Martine, těch 15m mezi vyp. a F5J výškou v Ondrově návrhu mě připadá skutečně málo. Ale i pár dalších věcí, např ten kontrolní výškoměr, to že si třeba na 2. pokus nemůžeš vzít druhé éro atd. S tím opakováním se, to vzniklo tím že sem to poskládal z více kategorií. Pokud by to mělo šanci, tak bych to musel ještě učesat. Díky za názor

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
23. úno 2016 07:15 #16151 od Pavel Hloušek
Nojo Petře, to je svatá pravda :) . Blbý je, že naše tlupa sestává ze dvou důchodců a dvou téměř důchodců. Registrovaní sme pod 20 km vzdáleným klubem a naše plocha k lítání je poměrně malá louka, jejíž majitel nás tam zatím trpí. Na něco jako tohle nebo RCEO, by sme si ještě troufli, na RCEV už kvůli tomu malému prostoru ani náhodou. Samozřejmě kdo chce, cestu najde. Daly by se spojit síly třeba s Třebíčí, ale to víš, důchodci ;) Další věc je, že to co vymýšlím by se mělo dát lítat i s míň lítavým érem, který si sám upatlám.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
23. úno 2016 10:21 #16152 od Jan Kubica
Já sem trochu nekreativně zkopíruju, co jsem napsal na rcex:

Na jihu Anglie létají výškoměry bez uvažování výšek pod 200 m. Jednoduše, když je výška ukázaná FAI výškoměrem pod 200 m, neodečítají se žádné body za výšku, nad 200 m se za každý metr odečtou 3 body. Zooming to řeší beze zbytku. Pokud by někdo chtěl zkusit soutěž s pevnou vypínací výškou, přijde mi toto jako velmi rozumné, výškoměr a jeho nastavení je stejné jako v F5J, nastoupání po vypnutí motoru je „zohledněno“ :-) .

Furt ještě mi to přijde jako rozumné. Samozřejmě, nepokutovanou výšku lze nastavit libovolně, 100, 150, 175... podle potřeby.
H.

"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
23. úno 2016 10:49 - 23. úno 2016 13:00 #16153 od Pavel Hloušek
To odečítání 3 bodů za výšku přes jsem chtěl původně taky, ale prý by to bylo další zbytečné počítání, tak sem se nechal přesvědčit. K těm 200m, já tam dal míň proto, že dnešní éra by těch 7 min. z 200m naklouzaly bez termiky. I ta moje křapka co s ní lítám RCEO padá v klidu 0,4m/s.
To nastavení výškoměru je u mého návrhu od F5J maličko odlišné. Je tam právě možnost zvolit si a nastavit i vypínací výšku tak, aby tzv. F5J výška byla při kontrole po přistání co nejblíže max. povolené výšce, v mém případě 175 m. Mělo by to vést k tomu, že všichni začnou klouzat ze stejné počáteční výšky. A mělo by se to potom v praxi hodně podobat kat. RCV2, akorát místo pomocí šňůry se dostaneš nahoru na motor
Last edit: 23. úno 2016 13:00 by Pavel Hloušek.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
23. úno 2016 17:59 #16154 od Alois Hrabáček
Nemám námitek proti nové kategorii, pokud bude zájem koupit si výškoměr dražší než éro?? CCa 15-16 stovek. A když už bude zájem tak bych doporučoval nejjednoduší organizaci. To znamená jen tužku a papír, podobné RCV2.
Proto doporučuji létat s výškoměrem jak kdo chce vysoko, ale za výšku vyšší než 150 m za každý metr -1 bod. Výška by se zaznamenala po vypnutí motoru a začátku letového času, jako v RCEO. V RCV2 po výstřelu bývá výška od 135 do 180 m podle počasí. U F3J často ještě míň z důvodu 3 vteř. vleku. S ohledem jaké máme plochy vzdálenost přistávacích bodů od sebe by stačila 10 m.
Pokud se dohodneme na nějakých pravidlech, jsem ochoten ještě letos uspořádat soutěž v Sázavě u Lanškrouna.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
23. úno 2016 18:56 #16155 od Pavel Hloušek
Ahoj Lojzo,
ono i když to nevypadá, tak to co sem stvořil jednoduchý je. Pravda, je to trochu kostrbatě poskládaný, jak už tady zaznělo tak se tam i opakuju, ale princip je jednoduchej. A bude opravdu stačit tužka a papír. Rozdíl oproti V2-kám bude jen v tom, že časoměřič koukne na displej a zkontroluje, jestli nepřešvihls F5J výšku. Stejně jako ti může u V2-jek změřit šňůru. Když je delší, máš smůlu. Jo a začátek letovýho času se bere od hození éra. Ono by se časoměřičům těžko určovalo, kdy se vypnul motor. Taky potom není kam spěchat, máš na stoupání 30 sec. a tím pádem ani nepotřebuješ super motor atd. Věřím že by sme na tu tvoji soutěž s Kamilem a klukama dorazili

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
23. úno 2016 19:41 #16156 od Tomáš Hlavinka
Ledy se hnuly??? mě se to líbí, jen nevím jestli je opravdu rozdíl v tom vypni automaticky ve 170 nebo za žádnou cenu nesmíš překročit 170m. U Ondrova návrhu se mi taky líbí max rozpětí 3m. Nedojde pak k porovnávání SuperBrusů F5J s třeba 2m RCEK... Jinak dobré!! Dejte vědět přijedu s omotorovanou VSkou.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 1.048 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

Banner baterie

banner6

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám