file Autonomy non-stop (něco pro "cvoky")

Více
30. lis 2009 06:41 #830 od Jan Kubica

Tomas Hruby napsal: Jen tak naokraj - docela by mě zajímalo, kolik lidí zaletělo hodinu v termice opravdu bez motoru (lhostejno zda s čistým větroněm anebo s elektrou jen na jedno nastoupání). Ona to totiž vůbec není sranda, doporučuji zkusit - jen velmi výjimečně naletíte v jediném stoupáku víc než 10 minut - buď se rozpadne anebo vás odnese moc daleko či vysoko, že prostě musíte letět jinam... Podle mě by vůbec nebyla bez zajímavosti soutěž, kde by se dalo třeba 2 hodiny letové okno, všichni by odstartovali najednou (díky 2,4GHz je to určitě reálné) a vyhrál by ten, kdo naletí nejdelší dobu kluzu v kuse - může si letět s čímkoli, stoupat klidně kilometr vysoko, počet pokusů během okna neomezený, ale nakonec rozhoduje jen maximální doba kluzu... Určitě by to nedávalo smysl jako oficiální kategorie, ale jako občasná "sranda akce" by to stálo za pokus.
Podle mě bychom se všichni hodně divili jaká je to fuška, vůbec by mě nepřekvapilo, kdyby leckdy k vítězství stačily výkony někde kolem 15ti minut ;)


To hodně závisí na počasí, ale spíše se bojím, že by to byla soutěž v "orlím zraku" než v termice. Podle mých zkušeností, jakmile se dostaneš do nějakých 500 m, tak už není důvod k přistání, jedině vybité baterky v pilotovi, vysílači nebo letadle.

Jinak já ten můj "rekord" nalétal pod mrakem (zataženo 8/8), to jsou modely krásně vidět, navíc nebylo větrno a nosilo to všude. S Primerou a Speedem, dneska už tak dlouho koukat nahoru nevydržím :)

Na jaře něco zkusíme, ale mně to vychází spíše na 30 minut s limbem v 15 +/-2 a kdo spotřebuje méně energie. Ta hodina nebo déle se mi zdá hrozně moc, ale o tom se ještě, pokud bude zájem, dohodneme. H.

"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
06. pro 2009 19:49 #846 od Jan Kubica
Tak to dneska odlétali, pokud tomu google překladači dobře rozumím, tak se jich sešlo 8, bylo zataženo, v podstatě bez termiky, ale bez větru a dost zima. Vzhledem k počasí to nakonec létali bez limba.

Výsledky:
Paul Dapporto - Pike Perfect - rozpětí 3.80 m - 99 '47 "
Renzo Tabelini - vlastní konstrukce - 2 m - 84'09"
Piero Andraghetti - Castor - 2.46 m - 79'41"
Daniele Artioli - vlastní - 2 m - 56'37"
Stefano Candini - Easy Glider - 1.8 m - 47'00"
Bruno Mazzoni - Bettina - 2 m - 46'06"
Alberto Caiola - vlastní - 1.6 m - 37'34"
Enrico Barbieri - uzemněn technickými problémy

Co kdybysme si to někdy o svátcích zkusili, pokud bude počasí. Třeba v Dehtárech nebo Písnici? H.

"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
08. pro 2009 15:19 #853 od Jan Kubica
V poslední RCRevue se píše, že "historici" ze SAM 122 mají nějakou "palivovou funkci", podle které přidělují jednotlivým modelům palivo pro let v závislosti na velikosti modelu. Nevíte někdo, jak ta funkce vypadá nebo s kým by se o tom dalo mluvit?

Sice pořád nevím, zda je dobrý nápad přidělovat energii podle třeba hmotnosti a rozpětí, přijde mi lepší udělat více tříd v rámci kategorie, ale ten rozdíl mezi Pike a 2m je propastný :) a zajímalo by mě, jak to řeší jinde.

Dík, H.

"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
08. pro 2009 21:56 #858 od Petr Dušek
Honzo, nevím jak v SAM 122, ale u nás známější SAM 78 má kategorii TEXACO, kde je určeno max. množství paliva pouze podle hmotnosti modelu. Do 600g je to 2cm3 paliva a na každých dalších 400g zase 2cm3. Komplet pravidla jsou tady: http://ftp.sam78.cz/Video/Pravidla_SAMu_78.doc
V podstatě je to lineární závislost na hmotnosti, stejně jako v Autonomy.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
10. pro 2009 12:12 #860 od Jan Kubica
Další můj bláznivý :lol: nápad:

1. Jakákoliv elektra s jakýmkoliv pohonem.
2. Doba chodu motoru T=N/k, kde výchozí hodnota N=120, k je koeficient podle RCEX (tj. k=1 pro právě 200 W/kg, k=P/M/200)
3. Motor se počítá do letové doby a je možné jej zapínat podle libosti.
4. Úkolem je nalétat v jednom startu co nejdelší čas.
5. Jakmile se někdo dostane přes hodinu letu, pro další pokusy si zkrátí N o 30 (tj. postupně 90, 60 a 30).

Představuji si to zase jako soutěž korespondenční, kde však nebude žádné omezení "startovních oken", počet pokusů, atd. Prostě, kdo co nalétá, to napíše.

Příklad: éro má 1 kg a 120 W, tj. k=0.6, začínám tedy se 120/0.6 = 200 s chodu motoru k dispozici. Nalétám 25 minut, napíšu to na stoupák. Při dalším létání to bude jen 15 minut, tak nenapíšu nic, protože je to méně, než to, co už mám. Zlepším se na 45 minut, zapíšu na stoupák. Nalétám 1:08, zapíšu na stoupák a do dalších pokusů už mám jen 90/0.6 = 150 s motoru. Nalétám na 150 s motoru 23 minut, zapíšu na stoupák, atd.

Hodnocení nejprve podle N, poté podle nalétaného času, tj. 10 minut při N=30 je hodnoceno výše než 60 minut při N=60. Soutěž to může být na celý rok, případně lze čas od času (měsíčně) sestavovat žebříček.

A teď, vážení kolegové, co vy na to? Má smysl takovou soutěž vyhlašovat? Přidá se někdo? A jak by se to mohlo jmenovat? Připomínky?
Dík, H.

"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
10. pro 2009 12:44 #861 od Tomas Suk
Prosimte Honzo, delas taky neco jineho nez vymysleni novych soutezi a podivnych modylku s rozklapeci smerovkou? :mrgreen:

Mam vetrone s k=1 a k=2, nekdy to vyzkousim podle techto pravidel. Ale obavam se ze az najare, jednak to ted moc nenosi a hlavne je zima.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
10. pro 2009 13:02 #862 od Tomas Hruby

Jan Kubica napsal: A teď, vážení kolegové, co vy na to? Má smysl takovou soutěž vyhlašovat? Přidá se někdo? A jak by se to mohlo jmenovat? Připomínky?
Dík, H.


Ježišikriste :oops: :shock: :o :( :? :shock: :roll:

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
10. pro 2009 16:44 #863 od Jan Kubica

Tomas Suk napsal: Prosimte Honzo, delas taky neco jineho nez vymysleni novych soutezi a podivnych modylku s rozklapeci smerovkou? :mrgreen:


Ne, proč?

Tomas Hruby napsal: Ježišikriste :oops: :shock: :o :( :? :shock: :roll:


Prosím o překlad do otevřené řeči, Enigma mi to nebere :)

Ještě doplněk pro ty, co neměří proud ale stoupání - ten výchozí bod je zhruba 1000 m výšky. Stačí vydělit 1000 stoupavostí a dostanete výchozí dobu motorování. Ta se potom snižuje na 75, 50 a 25%. H.

"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
13. pro 2009 17:37 #874 od Jan Kubica
Tak jsem to dneska zkusil, podle těch pravidel výše. S invencí sobě vlastní :lol: jsem to nazval RCEX Non-stop (viz http://www.rcex.cz/?page_id=1169 ). Zatím jsem zjistil dvě výhody - neničím éro přistáváním o zmrzlou pastvinu a nemusím sundavat rukavice, abych zapisoval výsledky :) . Pokud se někdo přidá, budu rád, pokud ne, taky se nic neděje - alespoň mám důvod chodit ven. H.

"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.313 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

vpmodel

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám