file Pevná výška v roce 2018

Více
27. zář 2017 12:40 #19463 od Radek Novotny
Tomáši, pouze reaguji na tvůj příspěvek. V současné době je pouze na stole dohoda, podle kterých pravidel budou tyto závody příští rok organizovány. A je to nyní ve stavu, kdy se podle těch sloučených pravidel neodlétala zatím ani jedna soutěž. Proto mi ten tvůj příspěvek dnes nedává tak nějak žádný smysl.

Svaz modelářů je tu samozřejmě od toho, aby modelářské aktivity podporoval, a zastřešoval, tak proč ne, ale v současné době je to asi fakt trošku nezralé.

Rád to dění budu určitě sledovat, a třeba se příští rok z toho pak i něco "vyklube".

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
27. zář 2017 17:59 - 27. zář 2017 19:26 #19464 od Pavel Hloušek
Díky Petře, já už se málem bál, že tu ,,novou" kategorii zakážeme, aby sme ty neznabohy přiměli koupit pořádný éra a jezdit na ty správný soutěže ;) :) Když koukneš kolik kategorií, respektive tříd je v jachtingu nebo třeba motorsportu, tak těch našich sedm je jako když prdneš do varhan. A přitom v nich jde vždy jen o to co nejrychleji projet nebo proplout danou trať. Liší se od sebe většinou právě na čem. Přitom by jim mohla stačit F1, že? Nic ve zlým :)
Poslední změna: 27. zář 2017 19:26 uživatelem Pavel Hloušek.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
27. zář 2017 19:44 #19465 od Petr Dušek
Odpověděl Petr Dušek pro téma Pevná výška v roce 2018

Pavel Hloušek napsal: ...aby sme ty neznabohy přiměli koupit pořádný éra ...


Fakt legrační... proč si aspoň neprohlídneš reportáže a fotky z vašich soutěží, všichni tam létají s naprosto stejnými modely jako my na těch "správných soutěžích", jenom, abych použil to srovnání s motosportem, jste jim postavili jednodušší okruh... že? Nic ve zlým :) .

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
27. zář 2017 20:09 #19466 od Tomas Hruby
Odpověděl Tomas Hruby pro téma Pevná výška v roce 2018
Sice opravdu hodně oceňuji to sjednocení dvou větví, za tím si samozřejmě stojím, ale teď obecně ke kategorii trochu kriticky.
Hlavní malér je v tom, že při aspoň minimálně slušném počasí je z toho další tvrdě přistávací kategorie ve stylu RCEO. Vážně - naletět v letním počasí 7 minut z cca 180m (ať cílíme níže než je limit pro omezení rizika nuly) je až příliš snadné. V zimě se na RCVN s větroňáři létá se spínači někam mezi 140-160m podle podmínek, maximum je 10minut a ani to není nic neřešitelného. Létat pouhých 7 minut ze 180m prostě není problém a ani to není o top F5J, to se dá i se stopalcovkou. A aby to bylo ještě horší, tak když už se občas zadaří počasí s prominutím fakt sračkové, kdy to problém být začne, tak tu začne loterie mezi skupinami, kdy se mohou podmínky hodně lišit a jelikož se nepřepočítává na skupiny, tak ... :-( Přičemž ale právě ta absence přepočtů dost komplikuje prosté omezení výškového limitu, při snížení třeba na 130m bude ta loterie s podmínkami ještě výraznější.
Chápu snahu o jednoduchost pro pořadatele, otázkou ale je, zda není cena za ni přeci jen příliš vysoká.
Bohužel ale "vůle lidu moravského" něco takového asi fakt chce a těžko to lze nějak zakazovat, možná by bylo fakt lépe to časem raději zformalizovat do klasické kategori, ať to aspoň má nějaký širší význam (byť bude asi opravdu lepší toto ještě o rok odložit)...

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
28. zář 2017 07:00 #19467 od Aleš Krátký
No ono možná fouká i od lidi, co nemají rádi počítače a chtějí dělat soutěže na papíru. Chápu, ale "pro pána Jana" nedělat přepočty je v jakékoliv kategorii prostě o hovnu. A argument, že na to potřebuješ PC je taky o ničem. Jsou to počty na základní školy...

A máš pravdu Tome, stane se z toho RCEO, neboť 7 min ze 180 napadáš, a to doslova, i s malým ptákem.

Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
28. zář 2017 07:13 #19468 od Pavel Hloušek
Jestli myslíš tuhle, tak všechny éra na ní sou made in Náměšť :)


ale máš pravdu, hemží se to různejma Tiliema a Zdenál Vojkůvka u nás posledně lítal s koupeným nádherným F5Jčkem. Dá se to ale úspěšně lítat i s domácíma výtvorama. My čtyři (náměšť) a pár kluků z okolí Olomouce a Ostravy lítáme s vlastníma érama, i když to třeba z fotky není poznat. Což nás samozřejmě těší

Jo Tome, souhlas.
Přílohy:

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
28. zář 2017 07:15 #19469 od Karel Mrázek

Pavel Hloušek napsal: Když koukneš kolik kategorií, respektive tříd je v jachtingu nebo třeba motorsportu, tak těch našich sedm je jako když prdneš do varhan.


Zmiňovaný motorsport provozuje o několik řádů více lidí, než naše kategorie. Je otázkou, zda těch pár lidí, co létá elektrovětroně, ještě dále škatulkovat. Pokud to není o tom - v této kategorii je příliš velká konkurence, nemám šanci na bednu, udělám si jinou, kde tu šanci mít budu. Alespoň tak dlouho, než se začnou zúčastňovat vlčáci, co to přece jen umí lépe než já. Ale pak je tady šance, že si mohu zase vymyslet něco dalšího a zase chvíli být úspěšný.
Pozor, je to s velkou nadsázkou!!;)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
28. zář 2017 07:21 #19470 od Pavel Hloušek
Aleši je to ještě horší, padáš jen 6,5 minuty :)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
28. zář 2017 08:02 #19471 od Pavel Hloušek
Karle, mě osobně vadí opravdu jen ty drahý kupovaný éra, kterejm ty moje výtvory nemůžou úspěšně konkurovat. Tím ale nevylučuju, že si zkusím na nějaké F5J nebo RCEV soutěži se svou poletuchou jen tak zalítat. Je to ale jiné i v jiných směrech. V jeden okamžik odstartuje hejno modelů, který se motají v tom nejhorším případě v jednom komíně a srážky modelů asi nebudou nic vyjímečnýho ( vycházím ze zkušeností z F3J, když sem to ještě v pravěku lítal ) U RCEP odstartuješ většinou postupně, máš čas a tím že se to lítá z pár startovišť, je to větší pohoda. A vo to dé :)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
28. zář 2017 08:35 #19472 od Tomas Hruby
Odpověděl Tomas Hruby pro téma Pevná výška v roce 2018
Víš, tohle je klasika - tvůj komentář je směs polopravd, které s realitou moc nesedí, ale jaksi není ochota si to ověřit v praxi...

Jen tak pro ilustraci - srážek není zas tak moc mimo jiné proto, že narozdíl od F3J se modely v motorovém letu daleko více rozprchnou. Já třeba za celou letošní sezónu měl jedinou srážku ve stoupáku "vysoko a daleko", tedy situace, která se ti klidně stane i v RCEP, nikoli v tom démonizovaném "hejnu po startu". Navíc velká část srážek není nijak fatálních.

Co se týče konkurenceschopnosti modelů, tak nejspíš nejvýkonnější "klidovky" této sezóny v ČR byly vakuovky, nikoli drahé speciály. Ve větru je to spíš o tom, jak se s tím pilot vyrovná a jelikož se pak neřeší hmotnost, tak se běžně létá se staršími olétanými stroji. Případů, kdy všem "expertům" vytřel zrak starší model či dokonce malá stopalcovka bylo za sezónu až dost - je to jen o ochotě zkusit si to.
Já u "spínačů" do značné míry chápu (což ovšem není synonymum pro "plně souhlasím") tu část argumentace kolem pořadatelů. Na druhé straně ale už mnohem méně akceptuji tu část argumentů ze strany soutěžících kolem ceny modelů atd - to je opravdu spíše lenost a hledání cest, jak se vyhnout konkurenci, sorry :-(

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.551 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

vpmodel

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám