file Pevná výška v roce 2018

Více
28. zář 2017 18:10 #19478 od Alois Hrabáček
Co je blbost od Ondry Matuly je O za start do větší výšky než 190 m! To měl lepší Pavel s penalizací nad 170 m třemi body!!! A to jsem ještě nepřečetl celá pravidla!

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
23. dub 2018 17:10 #20218 od Pavel Hloušek
Tak su tady zas s RCVEM + RCEP = RCEP v.2018 :)

V neděli zahájíme u nás v Náměšti sezónu této nekategorie.
stoupak.cz/forum/souteze-v-roce-2018/126...ektry-rcep-29-4-2018

Seznam všech soutěží, bude jich letos 11, najdete díky Alešovi v kalendáři tady na Stoupáku a samozřejmě taky v kalendáři SMČR v sekci ostatní akce. Výsledkovky a žebříček bude k dohledání na www.rceo.eu Soutěžní lokality pro letošní sezónu budou Náměšť n/O, Ostrava, Uničov, Litovel a Lutín.

Pro čerstvé majitele Altisu bych doporučil přečíst si definici F5J výšky - nejde o výšku ve které vypne motor !!!
A také řádné odzkoušení jeho správné funkce. Obzvlášť pokud máte ovládání motoru vypínač + poťák, nebo jen poťák (plynulá regulace) tak si prověřte, zda po zapnutí motoru již na minimální otáčky dojde i k inicializaci výškoměru. Může se totiž stát, že při nastavení úzké šíře kanálu motoru a kalibraci reglu na tento rozsah, dojde k sepnutí výškoměru až při např. středních otáčkách. Potom by se mohlo stát, že přestože je Altis nastaven správně na 30 sec, bude motorový let delší, nebo třeba vůbec nedojde k jeho nové inicializaci (zůstane na něm vlastně zobrazena předchozí F5J výška) a to by byl problém. Co se týče nastavení Altisu, tak příklad nastavení je na konci pravidel stoupak.cz/media/kunena/attachments/8083/pravidlaRCEPv.2018.pdf

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
04. zář 2018 14:29 #20897 od Pavel Hloušek
co je nového v RCEP
- rozrůstá se počet lidí, kteří to zkouší lítat. Aktuálně je v neoficiálním žebříčku 45 jmen, přičemž 25 má alespoň 3 výsledky.
- v příštím roce pravděpodobně přibudou další lokality, zatím vím o dvou - Třebíč a Třebová
- ukazuje se, že výškoměr se dá lehce ojebat bez ohledu na fw, tedy i s fw pro F5J. zlatý PMky ;) Dobrá zpráva je, že to zatím nikdo nezneužil, ta špatná že sem kromě dalekohledu a kontroly točící vrtule nevymyslel, co s tím.
- dolaďuju verzi pravidel pro příští sezónu. Půjde pouze o kosmetické úpravy a doplnění povinnosti nahlásit nouzové zapnutí motoru.
- pro Kamila K., ano, reset výškoměru by se měl skutečně dělat na zemi v prostoru startoviště viz aktuální pravidla. Vyplývá to z bodu c) odstavce ,,Specifikace výškoměru"
- a pro Tomáše H., hlásím že sem si letos vyzkoušel F5J i RCEV :)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
04. zář 2018 15:53 #20898 od Radim Barč
Odpověděl Radim Barč pro téma Pevná výška v roce 2018
Ahoj Pavle.
Mohl by jsi mi upřesnit, jak lehce ojebat výškoměr s fir. pro F5J,
Dík. RB

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
04. zář 2018 18:44 #20899 od Pavel Hloušek
Ahoj Radime, abych zas neotevřel nějakou Pandořinu skříňku, víš jak to dopadlo posledně u Kamila a to bych nerad :)

Jde o to, že výškoměr potřebuje ke ,,spuštění" nějakou šířku impulzu, nebo jak to správně technicky nazvat. Je to asi kvůli hysterezi, aby nedocházelo k náhodnému zapínání a vypínání. Je to normální a asi se s tím nedá nic dělat. Ten výškoměr za to prostě nemůže. No a dnešní rádia a regly umožňují nastavit šířku nebo chceš li rozsah kanálu (plynu) a zkalibrování reglu. Když si s tím pohraješ, tak dojde k sepnutí výškoměru až třeba při 70 % otáčkách motoru. Vše platí samozřejmě v případě, že máš plynulou nebo vícestupňovou regulaci otáček.

Příklad:
dám 50% otáčky, odstartuju a letím někam pryč. Tam v 30. sekundě stáhnu na malé otáčky a točím ,,motorovou nulku" Když už mám pocit že mě to stačí, třeba v 8. minutě, brnknu do plynu aby konečně došlo k sepnutí výškoměru a hned ho vypnu nebo stáhnu na volnoběh a počkám až dojde k jeho vypnutí po 30 sec. Poté vítězoslavně dokloužu na přistání a odečtu F5J výšku.

Pokud někdo nestáhne uložená data a neprovede analýzu, kde zjistí že let podle výškoměru trval jen třeba minutu, nebo si někdo nevšimne že se tomu éru v dálce točí vrtule, tak na nic nepřijdeš. Sice sem to nezkoušel, ale věřím že to tak jde. Přišel sem na to náhodou, když kluci přišli, že jim to nějak divně funguje, tedy žádný odhalený úmysl. Stejně tak může nastat opačný extrém, kdy někomu docházelo k sepnutí Altise už při připojení napájení. Ten byl zas překvapený, že mu Altis vypnul motor třeba po 10 sec motorového letu, přestože má nastavených 30 sec. Těch 20 totiž ,,odtočil" na zemi, aniž by se pohla vrtule. Nebo jiný měl zase pořád stejnou F5J výšku, protože ve skutečnosti vůbec nedocházelo k sepnutí výškoměru. Létal s F5J fw a F5J érem, který normálně lítalo v jiném režimu, tzn využilo alespoň krátkodobě plný plyn kdy došlo k sepnutí Altise. Na RCEP mu ale stačilo dát půl plynu a stoupat zvolna do odhadnutých 170 metrů a tam vypnout motor. Přišel sám že je to nějaký divný, že má furt stejnou F5J výšku. Na základě těchle případů sem došel právě k tomu, co píšu

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
04. zář 2018 19:54 #20900 od Tomas Hruby
Odpověděl Tomas Hruby pro téma Pevná výška v roce 2018
Zaprvé pokud by to někomu takto jelo, tak je to záměrný podvod, zcela jistě ne náhoda. Ono totiž Altis spíná při jasně dané hodnotě, která je natolik malá, že se na to náhodně kalibrovat prostě nedá, jedině záměr (častější je zmíněný opak, tedy že se někomu Altis sepne hned po připojení napájení).
Ale popravdě mě právě ta minimální hodnota pro sepnutí vede k značným pochybnostem o tom, kolik ESC by šlo reálně nakalibrovat na provoz při rozsahu hodnot v takto nízkém a ořezaném rozsahu hodnot. Až se bude v zimě nudit, tak to pro poučení zkusím...

Jinak ale upozorňuji, že se firmwary pořád zdokonalují a podobné věci komplikují, ono je klidně možné, že to někomu šlo s firmwarem sice F5J, ale starším už neplatným (zcela nově už je pro Altis 5.6, legální je ještě 5.5). Problémů už se našlo více, ale od toho je právě schvalování a aktualizace firmwaru, současné verze už vypadají dost stabilně a odladěně.

Mám-li být upřímný, tak se více bojím hypotetické možnosti objevení vyloženě hacknutých výškoměrů, o tom se mi vyloženě psát nechce, protože to by byl velký problém. Naopak ale diskuse o oblbnutí korektního fw se zatím vesměs ukazují jako spíš hypotetické a reálně využitelné velmi problematicky či vůbec.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
04. zář 2018 20:37 #20901 od Pavel Hloušek
Ty zmiňovaný případy Tome určitě záměrný nebyly, ti kluci se samy přišli zeptat, co s tím mají dělat.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
04. zář 2018 21:03 - 04. zář 2018 21:04 #20902 od Tomas Hruby
Odpověděl Tomas Hruby pro téma Pevná výška v roce 2018
Promiň, ale omylem nakalibrovat regl tak, že plnohodnotně běží se slušným výkonem pod 1100us impuls fakt moc uvěřitelné není a už vůbec ne opakovaně u více lidí... Minimálně nevěřím, že by si nevšimli velmi divného chování motoru (průběh regulace)i při běžném provozu bez výškoměru.


Jiná věc je ten můj poslední odstavec o starších fw, tam nějaké divnosti nevylučuji, ale mělo by být s novými vyřešeno.
Poslední změna: 04. zář 2018 21:04 uživatelem Tomas Hruby.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
05. zář 2018 04:49 #20903 od Jan Kubica
Odpověděl Jan Kubica pro téma Pevná výška v roce 2018
Z vlastní zkušenosti vím, že výškoměr nevypnul motor, jen stáhl na malý plyn. Nebylo to schválně, létal jsem se slovinským výškoměrem a vše fungovalo, když jsem dal Altise, tak se objevilo toto divné chování. Ten výkon nebyl velký, ale na vodorovný let stačil :-). Myslím, že pomohlo překalibrování regulátoru.

Opět si neodpustím rýpnutí - kdo chce podvádět, vždy si cestičku najde, bez ohledu na rozsah pravidel nebo definic. A asi pomůže jen nekompromisní postoj ředitele soutěže - za podvod okamžitá DQ. Ještě mě napadá, zda "zákaz točící se vrtule", jak si psal Tome z ME, není taky důsledek chování nějakého místního "vývojáře". H.

"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
05. zář 2018 05:21 #20904 od Tomas Hruby
Odpověděl Tomas Hruby pro téma Pevná výška v roce 2018
Honzo, to stažení výškoměrem na malý plyn ale neodsuzuji - to se stává v situaci, kdy má někdo rozsah plynu řekněme "celkem normální, ale o trochu menší".
Je věc soutěžícího, aby si v tom udělal pořádek a nula za točící se vrtuli s tím jen souvisí - motor se má zkrátka a dobře zastavit a není na pořadateli, aby zkoumal důvody. Opakuji, že v pravidlech nikdy nebylo nic o tom, že by snad protáčení vrtule bylo v pořádku, tohle se kdysi dostalo do nějakých našich národních pravidel, ale normální to nebylo a pokud to pravidla nepopisují, tak se vrtule nemá co točit.
Nicméně tato varianta skutečně obvykle podvod není, jde jen a pouze o chybu, některá rádia měla rozsah pulsů trochu menší než je obvyklý a když se na ně zcela standardně kalibroval regl, tak mohlo být vypnutí níže, než vypínací bod výškoměru.

Jenže Pavel tu popisuji situaci přesně opačnou, totiž že by se rozsah plynu naopak směrem dolů cíleně rozšířil a následně by se regulátor překalibroval tak, aby se létalo plnohodnotně již při hodnotách pod cca 1150us - a tohle už fakt omylem neuděláš.

Abych vysvětlil - normální rozsah šířky pulzů pro celý rozsah kanálu je cca 1000-1900us, maximum bývá někde u 950-2050us. Výškoměr musí podle požadavků EDIC sepnout při maximálně 1200us, typicky to bývá ještě o kousek níže, tedy kolem 1150us. Každopádně to je hluboko pod polovinou... Abys udělal to, co popisuje Pavel, tak musíš totálně ořezat rozsah plynu - prakticky vyhodit přes polovinu výchylky a k rozumné regulaci ještě nejlépe nakřivkovat a pak na takhle zmrvený rozsah překalibrovat regl - fakt někdo věříte, že se to stane omylem ????

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 1.226 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

Banner baterie

banner6

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám