file Stopalcovka

Více
02. zář 2013 20:39 #10542 od Jaroslav Nezhyba
Nezhyba : ano ja vim, ALE v tomto pripade se budeme drzet zazite praxe a to pouze prenos napeti a signalu. at jdeme ruku v ruce s jinymi kategoriemi a staty (kvuli toho to delame primarne >> jit s okolnimi staty a nebyt opet rok/dva pozadu)
Nepochopil jsi princip národních pravidel-text pravidel může v některých případech předběhnout dobu...na př.v telemetrii....proč se konzervativně držet zažité praxe ? vývoj musí jít a jde zákonitě dopředu-nová technická čidla mohu právě vyzkoušet v národních kategoriích...nebo máš jiný názor ?ještě bych dodal-ten telemetrický přenos výšky je možné zapnout až po přistání modelu na zemi....takže v principu to bude fungovat jako dosavadní známé výškoměry FAI....vývojáři ve známé firmě na Moravě tenhle problém hravě zvládnou-li...

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
02. zář 2013 20:51 - 02. zář 2013 20:52 #10543 od Aleš Krátký
Ano vim ze to zvladnou, dokonce jsem byl u nich na jednani... ALE jakmile povolim jednu telemetrii, jak ohlidam dalsi ? jak vim ze nema pustene vario nebo online sledovani vysky ? jak vim co jeho souprava ukazuje (opravdu je to vypnuti motoru + 10 sec?)

u pevne danych a overenych vyskomeru mam zaruku (pokud pouzivam zavodni firmware) ze se nic nekaleho nedeje, navic pokud mam podezreni, tak to snadno overim u PC. pokud maji u nas 3 lidi DC-16, tak to neznamena, ze si otevreme potencionalni dvirka pro "pruzkumniky" jak co obejit. Chceme byt kompatibilni s F5J a Slovenskou Alti kategorii. Pokud toto povolime, doplati na to prave ti, co chcou zminovany navrh. Proste si nezalitaji nikde a nic jineho, a to mi prijde nefer.

Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?
Poslední změna: 02. zář 2013 20:52 uživatelem Aleš Krátký.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
02. zář 2013 20:53 #10544 od Martin Falticko
" at jdeme ruku v ruce s jinymi kategoriemi a staty"

Ok, co takhle třeba F5B - je to jiná kategorie a létá se taky v jiných státech... Pro letošek přibyla do pravidel možnost použít wattlimiter na základě telemetrického přenosu, takže se údaj dostane na zem a tam se zobrazí třeba na velkém panelu.
a) Údaj o spotřebované energii a výkonu motoru se zobrazí všem - takže nikdo není zvýhodněn.
b) Po překročení limitu 1750 Wmin se na základě této telemetrie okamžitě odečítají body z celkového letu za každou wmin přes limit.

No uvidíme, jak se tahle změna projeví na mistrovství, ale každopádně je to krok do 21. století. Když by třeba byl údaj o vypínací výšce toho kterého soutěžícího dostupný pro všechny už během letu - myslím, že by to nebyla žádná extra výhoda ;-)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
02. zář 2013 20:58 #10545 od Aleš Krátký
ale byla. strategie letani s vypinaci vyskou je opravdu jina. kdybych vedel, ze R.Malčík ma o 100 metrů méně než já, zanechá to na mne už během samotného letu kruté stopy na psychice a samotném odhodlání dolétat co nejlépe (jak by vám bylo ,kdyby jste 30s po startu věděli, že jste prohrál ikdyž máte ještě 9:30 před sebou?)

ja jsem v tomto bodě neoblomný... Možna by se mohli vyjádřit i jiní ?R.Barč a P.Koláska ?

Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
02. zář 2013 21:02 #10546 od Radim Barč
Zorganizovali jsme několik zkušebních soutěží které proběhly bez problémů. Nechápu některé "pokrokové" návrhy.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
02. zář 2013 21:37 #10548 od Jaroslav Nezhyba
--hoši ,některé Vaše názory mi připomínají dogmata nejmenované církve...
nejste přístupní a nechcete jít s vývojem v oblasti elektrotechniky
pokud soutěžně lítám,musím být psychicky odolný vůči všem rušivým jevům během trvání soutěže-tohle platí ve sportu všeobecně
takže nějaké vymlouvání ,že ten a ten je na tom lépe a moji psychiku to poznamená považuji za projev slabožství..ve sportu všeobecně závodník dostává informace o soupeřích během závodu a bojuje dál...je to vlastně telemetrie v praxi ....proč to tedy neaplikovat v některé z národních elektrokategorií? v F5B pravidla předběhla dobu-příští MS ukáže,zda bylo rozhodnutí správné...to je ale jiná parketa..takže tím bych s mé strany diskuzi ukončil a začínám litovat zbytečně utraceného času...

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
03. zář 2013 06:38 #10549 od Aleš Krátký
nono, to ze nekdo nechce pristoupit na zpristupneni neoverenych technologii neznamena, ze je nejaky zapskly odpurce technickych novinek. Zvlaste mne to teda urazi dost. Nevim kdo tady dela program aby se nepsalo na papir nebo hlinene desticky, nevim kdo tady ma online zebricek, protoze jinak se clovek dozvi jak na tom je az nekdy pul roku po ukonceni sezony, prihlasky na souteze s importem do programu a taky nevim kdo tady dava vysledky 5 minut po skonceni akce s tak detailnimi informacemi, ze to snad ani podrobneji nejde..... todle me teda fakt irituje

Pokud chcete mit pro par vyvolenych moznost, kterou stejne nepouzijou (jak jsem psal, ti co maji JETI telemetrii a chcou litat stopalce uz davno litaji F5J nebo STEJNE maji vyskomer a tim padem se na nejake experimentalni neoverene pokusy vyprdnou)

ok i kdyby teoreticky : co kdyz to pak budou chtit vsichni co maji FRSKY nebo ja (aurora) ?? co pak ? kdo se vyzna ve vsech ruznych firmwarech, kdo bude hlidat pripadne podvody na hromade neznameho hardware a software ? toto je cesta do pekel pane Nezhyba a ja nehodlam timto navrhem otevirat do toho pekla branu.

az bude overeno a odzkouseno v praxi ze to tak jde, pak mozna. aktualne nic takoveho neni a plati co jsem napsal. Tečka.

Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
03. zář 2013 06:54 #10550 od Jozef Rodina
Ako bolo už napísane použitie telemetrie, okrem palubného napätia a sily signálu, na súťažiach je zakázané vo všeobecnosti. Kto ma však záujem experimentovať môže to skúsiť s Altis v4, keďže ten vie posielať cez telemetriu F5J výšku (momentálne existuje podpora pre JETI textový (binárny bude neskôr), Multiplex MBUS a Graupner HOTT v testovaní, Futaba a FrSky vo vývoji). Za výrobcov tu ale vidím jeden problém a to, že podpora by musela byť pre všetky RC systémy a to nie je úplne jednoduché, keďže nie všetci výrobcovia majú rovnakú fyzickú vrstvu prenosu dát. Taktiež, čo s tými čo lietajú so súpravami bez telemetrie, budú si kupovať ďalšiu krabičku k výškomeru?

S pozdravom,
Jozef Rodina
AerobTec s.r.o.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
03. zář 2013 07:00 - 03. zář 2013 07:27 #10551 od Radek Novotny
Pane Nezhybo, návrh je to zajímavý, ale asi pro piloty (kteří to v současné době chtějí létat) nezajímavý. Doufám že těm, co tu kategorii chtějí létat, nebude někdo z Jeti nebo svazu od stolu tlačit něco, co sami piloti nechtějí. Už jste si to zkusil soutěžně zalítnout, ať víte o čem je řeč?

(...vývojáři ve známé firmě na Moravě tenhle problém hravě zvládnou-li...)
Zatím jsem slyšel, že Malčíci už na Jeťáckou soupravu létat nebudou, z důvodu problémů se signálem, a já ji v minulosti opustil z naprosto stejného důvodu... No, a brácha taky s Perfectem také už v minulosti párkrát "neřídil"...
Poslední změna: 03. zář 2013 07:27 uživatelem Radek Novotny.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
03. zář 2013 07:08 #10552 od Petr Koláska
Já osobně tyto sáhodlouhé diskuze taky nějak poslední dobou nemusím, zjistil jsem, že diskutovat o něčem se dá dlouze, ale v praxi se to vyřeší velmi rychle.

Nicméně - zkusím to otázku rozebrat z jiné strany: k čemu by bylo soutěžícímu dobré znát ještě za letu svou FAI F5J výšku? Já si totiž nejsem jistý, že tohle soutěžícímu nějak pomůže...

Jo, znát výšku soupeřů ve srovnání s mou, to už je jiné kafe. To může mít na strategii letu setsakra vliv...

A víte, pánové - zejména ti z vás, kteří stopalce nikdy neletěli - proč mě tenhle styl létání baví mnohem více než třeba RCEK? Protože nic není jisté. V RCEK pořadí dosednutí prakticky znamená pořadí v kole, kontrolou výšky soupeřů si vlastně kontroluju, jak jsem na tom, protože padáme-li všichni stejně a já jsem o 50 metrů výš, je jasné už v půlce kola, kdo vyhraje... Poslední RCEK v Polance mě v tomhle jedině utvrdily. V RCE1 dokud se nespočítají výsledky, není jisté nic a proto musím pořád lítat, jak nejlépe umím, neexistuje žádná jistota.

Takže abych to shrnul, co se telemtrie týče - uniká mi smysl, proč to dělat, k čemu to má být dobré a v čem nám to tu soutěž posune dál. Snad jedině smazat tím další prvek, který tuhle kategorii činí soutěžně zajímavou.

Tomáš sám píše, že i když měl od stolu jiný názor, teprve až po vyzkoušení si soutěže v reálu na jisté věci přišel. Nikdo tady neprosazuje církevní dogmata, ani nějakou diktaturu (na to máme jiné specialisty ;) ). Jenže my jsme ty pravidla nedělali od stolu, ale na základě toho, že jsme to lítali a tak víme, kde to dřelo a co se tedy musí v pravidlech upravit. Takže se nedivte, že si prostě občas stojíme za svým.

To se týká i způsobu měření přistání, ale k tomu jsem napsal své do připomínek v pravidlech. Stručně vzato to opsal Aleš o něco výše - čas=dotyk, vzdálenost=konečná poloha. Dohady "první jsem se dotknul už tady a ne až tam", když je letadlo v ten moment už minutu o metr vedle by byly fakt bezva. Stejně jako dohady " ještě to nestojí" "jo už to stojí" "ne ještě se hejbe.... "....

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.463 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

vpmodel

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám