file Změna pravidel RCEV

Více
09. lis 2015 09:09 #15787 od Bedřich Koros
Bedřich Koros replied the topic: Změna pravidel RCEV
Plně souhlasím s Petrem K. že by netahal pevné omezení výšky do RCEV.
Ta výška je přece vzhledem k penalizaci jedna ze zajímavostí které u této kategorie jsou - to je taktické riziko pilota.
Pokud zase začneme vymýšlet různá omezení zvyšujeme nároky na kontrolu a tím i nutíme piloty k uplatňování různých fíglů jak to obejít.
Mám obavu, že to může vést opět k brzkému konci dané kategorie která je nyní oblíbená.
Přeci nechceme nutit piloty do nové a další kategorie což časem může vést až k jejich znechucení a omezení počtu účastníků soutěží a to i vzhledem k finanční náročnosti na pořízení modelů.

Tak to vidím já.

Mějme rozum.

BK-HK

Please Přihlásit se or Vytvořit účet to join the conversation.

Více
28. pro 2015 11:22 #15910 od Petr Dušek
Petr Dušek replied the topic: Změna pravidel RCEV
Nechtěl jsem rušit vánoční pohodu, tak se k tématu vracím až dnes. Na stránkách KLeM je zveřejněn Sportovní řád pro rok 2016 . Doporučil bych tímto autorům (autorovi?) úprav pravidel RCEV, aby si svoje dílko alespoň jednou celé přečetli a do nového roku jim popřeji, aby se jim podobná práce dařila o poznání lépe, než v roce uplynulém :unsure: .

...aneb jak praví jeden z Murphyho zákonů:
„Nikdy není dost času na to udělat věc pořádně, ale vždy je dost času na to ji v klidu opravit, v případě potřeby i opakovaně.“

Please Přihlásit se or Vytvořit účet to join the conversation.

Více
29. pro 2015 07:56 #15913 od Ivan Horejsi
Ivan Horejsi replied the topic: Změna pravidel RCEV
Zmeny pravidel byly provedeny v souladu s jednacim radem KLeM (viz stranky Svazu): Navrh - projednani v komisi - schvaleni predsednictvem. Na uprave pravidel se tedy podilelo cca 15 lidi.
Nikdo ovšem není dokonaly a chyba se muze vloudit na kazdem clanku retezce.
Prosim o upresneni, podle potřeby projednáme a ve spolupraci s predsednctvem pripadne opravime.

Please Přihlásit se or Vytvořit účet to join the conversation.

Více
29. pro 2015 10:10 #15914 od Petr Dušek
Petr Dušek replied the topic: Změna pravidel RCEV
"V souladu s jednacím řádem KLeM" zpracuji v průběhu roku návrh upraveného znění pravidel a předložím ho komisi k projednání.
Podstatné, co jsem ve svém příspěvku napsal, je vyznění citovaného Murphyho zákona. Během krátké doby máme již třetí přepracované znění pravidel a bohužel světlo na konci tunelu stále v nedohlednu.
Nemá smysl zde dlouze řešit jednotlivosti, tak jen namátkou. Bylo zrušeno finále, ale na několika místech pravidel stále odkazy na finále zůstaly. Je předepsán schválený výškoměr dle specifikace FAI, ale v pravidlech přitom zůstává původní nepřesná specifikace výškoměru (toto mělo být snad logicky zjednodušeno stejným zněním jako v pravidlech F5J).
Pravidla nestanoví inicializaci výškoměru na úrovni země (možná záměrně abychom se nemuseli ohýbat?).
V odstavci 9.6.8.8.1. je uvedeno odečtení trestných bodů před přepočtem na 1000b. vítěze skupiny - to je chyba, penalizace se odečítají až od celkového výsledku...
Stále nechápu smysl definice, že let končí zastavením modelu na zemi. Jak si potom vykládat odstavec 9.6.8.6.3.b) model přistál po pracovním čase - co znamená "přistál", dotkl se země nebo zastavil (tzn. ukončil let)?

Please Přihlásit se or Vytvořit účet to join the conversation.

Více
29. pro 2015 13:52 #15915 od Tomas Hruby
Tomas Hruby replied the topic: Změna pravidel RCEV
Zrovna to o zastavení modelu mi ale smysl docela dává (zcela všeobecně, nejen u RCEV)... Dotekem modelem se zemí (překážkou) nebo koncem pracivního času končí měření času - jasné a odpadají spory, kdy už stojí, stopky se mačkají na první dotek země či signál. Na druhé straně ale let končí až zastavením, což má zásadní význam kromě bodů za přistání i třeba pro penalizace - pokud model třeba dojede do safety zóny po zemi, tak je penalizace na místě.
Nebo si vezmi jinou situaci - pilot důkladně přelétá čas, třeba o 30s. Opět - stopky letového času dávno stojí (zastaveny na konci pracovního času), ale let jako takový skončí i v tomto případě až přistáním a pokud by pilot zahučel do zóny "po čase", tak je tu zase penalizace. Opravdu si myslím, že rozlišení letu a letového času je zcela na místě, formulace o "zastavení" je jen jedním projevem vzniklým při více situacích.

Please Přihlásit se or Vytvořit účet to join the conversation.

Více
29. pro 2015 15:41 #15916 od Jan Kubica
Jan Kubica replied the topic: Změna pravidel RCEV
Hmm, jsi Petře bystrozraký, na mě je to moc dlouhé - i jen přečíst, natož pochopit :-). Jen se mi z první stránky zdá, že je zrušeno omezení minimálního plošného zatížení - teď je maximálně 12 až 75 g/dm2. Pravidla jsou jistě úctyhodné dílo a díky všem, kdo jim věnovali svůj čas.

Jinak přemýšlím o koptéře. I když se mi jako stroj nelíbí, pravidla RCCR chápu ;-), jsou na 1 stránce. H.

"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)

Please Přihlásit se or Vytvořit účet to join the conversation.

Více
29. pro 2015 15:54 #15917 od Tomas Hruby
Tomas Hruby replied the topic: Změna pravidel RCEV

Jan Kubica napsal: Jinak přemýšlím o koptéře. I když se mi jako stroj nelíbí, pravidla RCCR chápu ;-), jsou na 1 stránce. H.


Honzo, nechci rýpat, ale přečetl sis u RCCR i diskusi? Ona totiž ta základní pravidla "na jednu stránku" mají řadu zcela zásadních děr, část dokonce úmyslně (třeba otázka legality FPV), ale to nic nemění na tom, že reálný závod by se podle toho bez celé řady "dohod" prostě letět nedal (vím o tom relativně dost, včetně osobních debat s T. Ciniburkem).
Já bych si na stejném dokumentem dokonce troufal založit diskusi opačnou, tedy potvrzující názor, že "pravidla na jednu stránku" prostě spadají kamsi do virtuální reality a v praxi se takto jednoduše řešit defakto nedají :-)

Please Přihlásit se or Vytvořit účet to join the conversation.

Více
29. pro 2015 16:08 #15918 od Petr Dušek
Petr Dušek replied the topic: Změna pravidel RCEV

Tomas Hruby napsal: Zrovna to o zastavení modelu mi ale smysl docela dává....

Asi chápu co myslíš, ale to o čem píšeš je naprosto přesně popsáno v odstavci 9.6.8.2.3.a) Žádná část modelu nesmí přistát, nebo se zastavit v bezpečnostní zóně. Tím je řečeno vše.
Ale formulace "Let je ukončen úplným zastavením modelu na zemi" je poněkud zmatečná. Minimálně by tam mělo být uvedeno "Soutěžní let..." aby bylo jasné že se jedná o tento terminus technicus, a ne o prostý pohyb tělesa vzduchem, ale i tak je to (podle mě) zbytečná věta a v některých případech i protichůdná, neboť podle ní model pohupující se ve větvích stromu ještě neukončil (soutěžní) let... pokud ho pilot sundá a na zem položí až v depu, znamená to tedy že porušil bezpečnostní pravidla, neboť model se "zastavil na zemi" až v bezpečnostní zóně (sranda... ale doslova vzato je to tak :) )

Please Přihlásit se or Vytvořit účet to join the conversation.

Více
29. pro 2015 20:32 #15919 od Jan Kubica
Jan Kubica replied the topic: Změna pravidel RCEV

Tomas Hruby napsal: Honzo, nechci rýpat, ale přečetl sis u RCCR i diskusi? Ona totiž ta základní pravidla "na jednu stránku" mají řadu zcela zásadních děr, část dokonce úmyslně (třeba otázka legality FPV), ale to nic nemění na tom, že reálný závod by se podle toho bez celé řady "dohod" prostě letět nedal (vím o tom relativně dost, včetně osobních debat s T. Ciniburkem).
Já bych si na stejném dokumentem dokonce troufal založit diskusi opačnou, tedy potvrzující názor, že "pravidla na jednu stránku" prostě spadají kamsi do virtuální reality a v praxi se takto jednoduše řešit defakto nedají :-)


Tome, možná máš pravdu, jen si myslím, že celá řada dohod platí, i když jsou pravidla obsáhlá, stejně všechno popsat nejde.. Podle mě jsou dohody mnohem důležitější, protože bývají akceptovány obecně. Když je něco napsaného, je mnohem snadnější najít výmluvu - třeba mě napadá Hucaljuk. Naprosto podle pravidel :-(.

Domnívám se, že mám jakési povědomí o tom, co je RCEV. Při čtení pravidel si tím ale už vůbec nejsem jist. Je tam spousta příkazů, zákazů, penalizací - proboha, na co? Podle mě to měla být jednoduchá národní kategorie, buď odrazový můstek k F5J nebo nízkonákladová alternativa k F5J. Takže se dalo jít buď cestou převzít zcela pravidla F5J a doplnit pár bodů odchylek/výjimek. Nebo vyrobit pravidla nová, jednoduchá, s ohledem na přístupnost a "národní specifika". A ta by se na stránku (nebo dvě ;-)) vešla.

Fakt se těším, až někdo vytáhne "libovolný" regulátor a bude se dožadovat zkoušky, jestli s ním můj výškoměr funguje (9.6.8.1.4. i), nebo podá protest, že jsou přistávací body od sebe 14.9 m. Taky se mi zdá, že "blikací" výškoměry už nejsou povoleny. Jestli to takhle většina lidí chce, tak je to asi v pořádku. Mně se to nelíbí, tak to sem píšu. Jinak všem hezkého Silvestra. H.

"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)

Please Přihlásit se or Vytvořit účet to join the conversation.

Více
30. pro 2015 10:10 #15922 od Ivan Horejsi
Ivan Horejsi replied the topic: Změna pravidel RCEV
Petre, diky za pozitivni a konstruktivni pristup. Tesime se na Tve návrhy.
Hodne obtizne a na několik zásadních pokracovani se rodila pravidla F5J.

Honzo, jednoducha pravidla plati jen do prvního konfliktu, který v nich není osetren. Takze asi tak do první souteze. At rozhodci rozhodne jakkoliv, pokazde to bude spatne, Chces delat rozhodčího?

Please Přihlásit se or Vytvořit účet to join the conversation.

Vygenerováno za 0.739 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

Banner baterie

banner6

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám