compress RCEV - Hořice - 19.4.2014

Více
19. dub 2014 21:00 #12249 od Aleš Krátký
Tak výsledky jsou zde nebo v menu souteze / vysledky.

Velmi pekne je tam videt hlavne na konci dokumentu jak kdo lital, jak vysoko, dlouho atp. zajmave cisla.

Petr tu pise o chybne zapsane vysce, a ja se zase blbec po celodennim snazeni a pristavanim za same 50tky dvema nulama ve finale odsunul na krasne seste misto :( alesi ty blbce :-D

sepisu clanek, pac to asi nikdo jiny neudela predpokladam

Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
20. dub 2014 07:05 - 20. dub 2014 07:19 #12250 od Petr Koláska
Myslím, že tahle soutěž se zapíše do dějin prvním uvedením "Malčova tahu" do praxe RCEV :lol: :lol: :lol:

"Malčův tah" je taktická specialita, dosud v této kategorii neužívaná, která zapříčinila ojedinělý jev - zazněl startovní gong a do vzduchu vyletělo 1 (slovy jedno) letadlo :woohoo: (jestli se nepletu, tím statečným průzkumníkem byl Milan Chalupník) Ostatní piloti v poklidu sledovali, co vymyslí :D

Vysvětlení pro ty, co nebyli přítomni - několik posledních kol a hlavně ve finále se vítr usadil těsně pod regulérní hranicí 10m/s, a tak i když se finále nakonec letělo, udržet letadlo ve vzduchu 15 minut bylo při 30 sec motoru prakticky nereálné. Čas přesahující 5 minut byl velmi dobrým základem pro vstup "na bednu". Takže piloti zvolili taktiku "počkáme si, uvidíme, co kde kdo pochytá a kolik naletí a podle toho odstartujeme" - a poněvadž byla tato myšlenka vyslovena neopatrně nahlas poblíž technického zázemí Malčíkovic dodávky, bylo její pojmenování dílem okamžiku :lol:

Jinak díky pořadatelům za výbornou soutěž, občerstvení i organizaci - počasí bohužel objednat nejde a tak to bylo pravda poněkud divoké, ale zase o to překvapivější. V prvních kolech byly ale i zde k vidění nádherná kroužení bublin z výšek "a do pytle, kde mám bod" až do bezpečných výšin "tak odsud to musím napadat i střemhlav" :D Později už pravda bubliny začaly cestovat přes plochu takovou rychlostí, že zůstat v nich více jak dvě tři otáčky znamenalo odletět po větru daleko za přistávací body, takže se taktika omezila převážně na hledání "lepšího vzduchu", ve kterém by letadlo vydrželo co nejdéle. Doufejme, že na další soutěže vítr zaspí a bude možné si vychutnat taktické souboje pro změnu na poli vypínací výšky.

Petr Dušek napsal: Povinnost použití zobrazovače v F5J má něco do sebe ;)


Ono to máš dvousečné - když to striktně přikážeš, zase bude spousta lidí s V3 oponovat, že si musí pořizovat čtečky, což byl ,a tuším, že ještě zatím je, celkem problém (i když se to blíží zdárnému řešení) nebo investovat do nového výškoměru... . Nicméně, že je mnohem pohodlnější a jak vidno i přesnější používat displej (ať už ve formě čtečky, nebo integrovaný), tak o tom žádná, ale zatím je to ve stadiu "můžeš, ale pokud ho nemáš, hlavu ti neutrhneme".
Poslední změna: 20. dub 2014 07:19 uživatelem Petr Koláska.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
20. dub 2014 14:16 #12251 od Milan Chalupník
Díky pořadatelům a přestože se dostavil silný vítr, tak velmi poučná soutěž. A to, že 2.finálový let za 1:58 z výšky 175m s přistáním za nula stačí na bednu, to si budu pamatovat hodně dlouho. :woohoo:

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
20. dub 2014 18:53 #12252 od Mirek Kotula
To, že nejsou k dispozici pro V3 výškoměry čtečky, o tom se diskutovalo, už v loňském roce a výrobce sklidil za svůj postoj za nezájem do vyrobit čtečky, od majitelů V-trojek, kritiku, přesto to s ním nepohlo a já si osobně myslím, že mu jde jen o zisk z nových a nových typů výškoměrů a ne o spokojeného zákazníka. Taky se proslýchá, že připravovaný displej bude multifunkční a to za cenu cca 1200Kč, nebo vyšší a to tento problém v žádném případě neřeší!

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
20. dub 2014 19:55 #12254 od Aleš Krátký
vyroba dalsich ctecek k V3 vyskomerum v dejme tomu 20ti kusech je tak nerentabilni, ze kdyby se v tom mely rozpustit naklady na vyrobu, stala by ctecka 3x tolik co novy vyskomer V4.myslis si, ze by to nejaka firma udelala ? vubec bych byl vdecny za to, ze u noveho vyrobku zabudovali podporu davno ukonceneho vyvoje V3jky.

Cena noveho vyskomeru V4 je srovnatelna s dvema kvalitma servama do letadla(a tech tam mate 6 celkem) a taky se nad tim nikdo nepozastavuje :)

ad vysledky : tato soutez bude historicka po vice smerech :)

Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
20. dub 2014 20:10 - 20. dub 2014 20:19 #12255 od Petr Koláska
No a taky je potřeba mít na paměti, že povinnost použití čteček (resp. displeje) u F5J nevzešla od výrobce výškoměru Altis V3... Nevidím jediný důvod, proč by měl na tohle rozhodnutí výrobce doplácet. Vstříc vychází myslím si více než dostatečně patřičným výrobkem, který to rozhodnutí splňuje. A pokud máte někdo pocit, že ty čtečky budou takový trhák, domluvte si s výrobcem rozjezd výroby série třeba 1000 ks (aby cena klesla na přijatelnou úroveň - není tady doufám nikdo, kdo by si myslel, že série 20 ks má stejnou finální cenu jednoho výrobku jako série 1000 ks), odeberte je, a pak je můžete prodat ( s patřičným ziskem). Tak co, kdo do toho jde? Nehlaste se všichni ;)


A hlavně, u F5J to "problém" asi představuje, u RCEV ale ne. Čtečka není vyžadována, takže o čem se tu bavíme.... Ano, je to pohodlnější, je to přesnější, ale není to nezbytné...
Poslední změna: 20. dub 2014 20:19 uživatelem Petr Koláska.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
21. dub 2014 11:15 #12258 od Petr Kurjan
Odpověděl Petr Kurjan pro téma RCEV - Hořice - 19.4.2014
Nedá mi to a napíšu svůj osobní názor, ale myslím si, že mluvím i za mnoho jiných zájemců, kteří tady z různých důvodů psát nechtějí. Altis V3 jsem si pořizoval v době, kdy ještě žádný V4 neexistoval. Výškoměr je plně funkční, nevidím důvod kupovat další jen proto, že se někomu nelíbí blikání místo číslic. Pokud chcete, aby se RCEV skutečně ujalo, je nutné zpřístupnit ji i lidem s omezeným rozpočtem, kteří nehodlají utrácet každý rok za novou techniku. Ano, je to cena dvou kvalitních serv, ale na rozdíl od nich se výškoměr nijak neopotřebuje a přežije několik modelů... Až budu chtít investovat do velkého F5J, bude nový výškoměr jen malou částí nezbytné investice. Teď se ale bavíme o kategorii, která má přitáhnout co nejvíce zájemců! Nemám sponzora, ani nejsem v přímém spojení s výrobcem, který by mi dával k otestování své výrobky zdarma. Když budete stále jen vymýšlet zbytečná omezení, raději budu lítat jen pro radost - modelářské soutěže opravdu nejsou mojí životní prioritou a tyhle nesmyslné spory mně už opravdu unavují!

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
21. dub 2014 18:22 #12262 od Petr Koláska
Klíííd, Peťo, nikdo o povinném zavedení dispeje do RCEV (doufám) prozatím neuvažuje. Predikovat co bude za rok, dva nebo pět sice nemůžu, ale to už můžeme lítat úplně něco jiného, že jo.... Petr Dušek napsal, že chápe to vyžadování v F5J, a tak trochu naznačil, že požívánív displeje může znamenat mnohem přesnější a rychlejší odečet výšky a omezit "přehlédnutí", což ale v žádném případě neznamená, že bychom se to chystali zavádět natvrdo i tady.

Správně by měl výšku zkontrolovat soutěžící i časoměřič, a buď se shodnou napoprvé, a nebo si nechají vyblikat výšku znovu. Když i potom bude trvat spor, je na každé soutěži jury. A propos, přehlídnou se můžeš i na displeji ;) S menší pravděpodobností, ale můžeš....

A opakuji - blikání je stále považováno za vizuální zobrazení výšky v souladu s platnými pravidly.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
21. dub 2014 19:43 #12264 od Aleš Krátký

Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
22. dub 2014 08:17 #12269 od Petr Dušek
Odpověděl Petr Dušek pro téma RCEV - Hořice - 19.4.2014
Aleši, dík za vtipně napsaný článek na titulce, ovšem dovolím si rozpoutat malou polemiku.

Copak ten větřík byl opravdu něco výjimečného, co se v našich končinách nepotká? Měřili jsme ho opravdu často a ani ve finále nepřekročil pravidly povolenou úroveň (rychlost větru je vyšší než 9 m/s po dobu nejméně 20 sekund). Všichni by jistě chtěli hledat ve slabém variáblu bublinky při zemi, ale i toto může být regulérní soutěžní počasí a je potřeba se na to připravit, resp. použít vhodnější model než je 500g Daidalos. Ostatně za celou soutěž jsem zaznamenal asi dvě ulomené výškovky při přistání, takže zas tak kritické to nebylo... Něco jako větší MiniCorado by se rozhodně do takových podmínek hodilo, už delší dobu pošilhávám po Mach2 od Ivana Šandy, na vyblbnutí na kopec a třeba i příležitostné nasazení do RCEV.

Jako poměrně malý chlapec si vzpomínám na MČR volných modelů na Hořickém letišti v r.1980, tenkrát byla povolená hranice větru 12m/s a skoro tak foukalo, dodnes si pamatuji co napsal Jiří Kalina v následného článku v Modeláři (teď jsem si to nalistoval, zas tak dobrou paměť nemám...):
"Nepříjemným zjištěním bylo, že se na startu neobjevily modely konstruované pro extrémní povětrnostní podmínky, které by přežily přímý vlek nad hlavu i tvrdé přistání na zem. Svůj podiv nad tímto faktem vyslovil i ředitel mistrovství, Česlav Rak, sám v minulosti úspěšný reprezentant."

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.300 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

vpmodel

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám