× Všechny otevřené přihlášky jsou k dispocizici zde : stoupak.cz/souteze/kalendar-akci/prihlasky

file RCEP Litovel / uničov 20.5.2018

Více
22. kvě 2018 09:46 #20353 od Aleš Krátký

Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

vpmodel

Více
22. kvě 2018 16:03 #20355 od Martin Bečvář
Taky jsem před soutěží hledal pravidla na RCEO.eu ale já je našel Pravidla RCEP 2018 .
Maximální rozpětí není definováno, jenom plocha křídla a rozsah plošného zatížení.
O výšce 175metrů se nikde nepíše (asi to bylo ve starších pravidlech) co se výšky týká je tam jediné:
Maximální výška zahájení bezmotorového letu (tzv. F5J výška) bez penalizace, je 190 m.

To bylo jenom pro dopřesnění :)

Jinak příště beru rezervní tepláky a mikinu navíc! Jak jsi drkotal zubama a vítr se proháněl děravými koleny, nebyl na tebe hezký pohled :evil:

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
23. kvě 2018 07:10 #20358 od Tomáš Hlavinka
Trochu tě Aleši doplním. Sice nejsem tvůrcem pravidel, ale vím že RCEP nemá v žádném případě konkurovat RCEV. Já bych tyto kategorie vůbec nesrovnával. RCEP je od začátku myšlená úplně jinak než 100palcovky, je to prakticky RCV2 jen bez navijáků, kladek a silonů tedy aparátů z kterých mají někteří panickou hrůzu a některým se začíná jeho vláčení po ploše zajídat. Osobně však start na navijáku považuju za samostatnou disciplínu. Svištící kladka a hvízdající model bohužel žádné elektro už nikdy nenahradí.
Prosím však rozlišovat RCV2 a RCVS. RCV2 = F3J na 7 minut a RCVS jsou dvouserva na gumicuku. RCEP tedy může nahradit kategorii RCV2, která je již několik desetiletí národní alternativou mezinárodní kategorie F3J. V obou lítají prakticky stejné modely, velmi často stejní piloti, soutěž je však jednodušší, je bez přepočtů, lítáš pořád na stejném startovišti, pořád se stejnou skupinou. Soutěž má řád a rytmus, dopředu víš kdy a s kým letíš, v prvním i posledním kole ti může radit stejný člověk, víš kdy se můžeš jít najíst napít, v klidu v depu kecat s kamarády, kdy máš prostě volno. Přepočty kvůli vzduchu jedné a druhé skupiny nejsou třeba, kvůli tomu je pracovní čas větší než letový a v kole můžeš klidně opakovat, navíc jedno kolo škrtáš a o tvém výsledku nerozhoduje výkon druhého, jako v přepočtových kategoriích.
Podívej se na výsledkové listiny soutěží RCV2. Nemám pocit, že by počasí nějak zásadně a dlouhodobě ovlivňovalo RCV2 soutěže, ano občas se stane a padá celá skupina, ale zrovna toto nijak RCV2 nedevastuje. Bohužel odliv soutěžících od čistě větroňářských kategorií je čím dál více patrný. Osobně chápu snahu Ondry Matuly a Pavla Hlouška RCEP prosadit. Oba jde označit za matadory F3J a RCV2 a myslím, že ví co dělají. RCV2 případně RCEP je také pořadatelsky mnohonásobně jednodušší a počet letošních soutěží to potvrzuje. F3J soutěže, když odečtu mezinárodky v Podhořanech, tak jsou naplánované letos 4! a z toho je ještě jedna MČR a pak Samba Cup tedy velká prestižní dvoudenní soutěž. Poklidná menší jednodenka je v kalendáři F3J za celý rok, v celé republice jen a pouze jedna! RCV2 soutěží je naplánovaných 25 včetně MČR a to napříč celou republikou, není to trochu rozdíl?

Tak jak je k F3J dlouhodobě osvědčená alternativa RCV2, tak může být k F5J alternativa právě nově vznikající RCEP.
Postupný dlouhodobý odklon od F3J nejde přehlížet, mnoho pilotů přechází a nebo plánují vyzkoušet F5J.
F5J však nemá „nižší“ kategorii na národní úrovni, RCEV ač velmi dobrý nápad, který se mi líbí, se alternativou k F5J nikdy nestane.

Ono to RCEP asi funguje, na naši sobotní soutěž RCV2, tedy kategorii s obrovskou historií a tradicí se přihlásilo 11 soutěžících a na nedělní neoficiální RCEP, která se lítá pokusně druhý rok a kde vlastně vítěz poslední soutěže nezná pořádně pravidla pěkných 24 soutěžících! Někteří na letišti přespali a v neděli prohodili na jéčku trup za vrtulkový a už se šlo na to.

Všem soutěžícím bych poděkovat za účast na naší soutěží a pořadatelům letošních 11ti RCEP soutěží popřál pěkné počasí a hojnou účast.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
23. kvě 2018 10:47 #20362 od Aleš Krátký
Ano, rozumím ti Tome, ale ber to zase jako pohled mě, který létá primárně RCEV, F5J a RCEO.
Dovolím si nesouhlasit že RCEV není velmi blízko F5J. Je, a sakra blízko. Jediné, co se jiné je velikost letadla a s tím spojeny menší pole působnosti na letišti. Pokud by byli extrémně dobří piloti v RCEV jako jsou v F5J, viděl bys i stejné (ne li lepší) výkony. Kdo ale vyniká v RCEV, jde do F5J, neboť to prostě je více luxusní záležitost.

RCEP beru při srovnání právě s RCEV jako výškoměry, kde osekám ty ostřílené borce. Ať chceš nebo ne, jde to tak brát. Tvůj pohled není špatný, možná i správnější, ale respektuj i pohledy z druhé strany barikády :-D

Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
23. kvě 2018 11:03 - 23. kvě 2018 11:04 #20363 od Tomas Hruby

Tomáš Hlavinka napsal: F5J však nemá „nižší“ kategorii na národní úrovni, RCEV ač velmi dobrý nápad, který se mi líbí, se alternativou k F5J nikdy nestane.


A proč vlastně podle tebe potřebujeme alternativu k F5J? U RCV2 kontra F5J to dejme tomu jistý smysl mělo kvůli hodně vyhrocenému startu, kdy byl problém se souhrou týmu vlekařů (on ten extra přesný a rychlý start není triviální ani z navijáku), ale jaký je problém v F5J?

Bohužel mám stále silnější pocit, že hlavní smysl této kategorie je v něčem, o čem se nejspíš nesluší mluvit, totiž právě v té snaze o eliminaci rozdílu kvality pilotů a zvýšení šancí těch horších :-(
Poslední změna: 23. kvě 2018 11:04 uživatelem Tomas Hruby.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
23. kvě 2018 12:05 #20365 od Tomáš Hlavinka
Tome primárně přece vůbec nepotřebujeme alternativu k F5J, ale spíše nástupce RCV2 a tak je to celé myšlené! V okolí vím o 3-5 klubech, které bez problému soutěž RCEP uspořádají, ale na F5J si z více důvodů netroufnou. Proč? To nevím, já se je také snažil přesvědčit. Sám víš, že té techniky stačí ve skutečnosti minimum. Mě je také bližší F5J, ale snahu o jednodušší kategorií a více jednodenních soutěží blíže domovu chápu a oceňuju! Počet pořadatelů F5J soutěží od začátku výškoměrů moc nenarost, víceméně je pořád stejný a ať počítám jak počítám, tak je spočítám na prstech jedné ruky. Z celé sezony jsou jednodenní F5J soutěže jen 3. Můj problém to není, já si volno díky volné pracovní době udělám i přes týden. Vím však o mnoha lidech, kteří mají třeba malé děti, nebo mají obchod - v sobotu dopoledne otevřený, nebo jsou to živnostníci a celý víkend tomu prostě neobětují. Přitom vhodný model mají a rádi by si také na nějaké soutěži zalítali.....

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
23. kvě 2018 13:57 #20367 od Tomas Hruby
No a to je ono - ta kategorie je vlastně zbytečná, je to jen o pocitech, že je u F5J něco složitého...
Pořád dávám za vzor zimní RCVN v Poříčí - požadavky na časomíru vlastně stejné jako u F5J a přitom to pořádají minimalisticky ve dvou lidech, Milan Chalupník jistě ochotně předá zkušenosti.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
23. kvě 2018 14:08 #20368 od Tomáš Hlavinka
Ano já to vím, ale některé další potenciální pořadatele soutěží nepřesvědčíš... Proč je tolik soutěží RCV2 a jen několik F3J, když jde prakticky o to stejné?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
23. kvě 2018 15:57 #20370 od Pavel Hloušek
Já beru Tomášovo (Hlavinka) shrnutí jako srozumitelný. Vídím to celé hodně podobně, vlastně stejně. Abych neplácal a nebyl nařčen z neochoty to zkusit, případně z obav z ponížení špičkovými piloty, zajel sem si bez nějakých větších příprav na jednu F5J. Lítalo 27 soutěžících ze 7 startovišť bez časoměřičů (což chápu, sehnat 7 časoměřičů není jen tak ). Takže 4 skupiny. V podstatě sem buďto letěl nebo měřil a mezitím po každým kole běhal zmateně po depu a sháněl někoho k sobě, bo sem tam od nás dorazil sám. Jo, před 30 lety mě to v F3J taky bavilo, teď už né. Jo, byli tam borci co umí, jeden dokonce skončil s žebřiňákem na bedně, to sem fakt čuměl. Zřejmě slušnej oddíl :) Když to shrnu, soutěž vypadala tak jak sem očekával. A když to srovnám s Litovelskou RCEP minulou neděli, tak příště radši tu RCEP. (přestože sem tam dostal celkem slušně na prdel :) ) Tím samozřejmě nevylučuju, že když se nějaká F5J soutěž připlete, tak že si na ni nezajedu. Když ale koukám na počet soutěží F5J a lokality....No a jestli si někdo myslí, že je to o honbě za lepším umístěním a vyhledáváním soutěží kde není dostatečně kvalitní konkurence, tak ať si to myslí, mě je to vážně fuk. :)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.385 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

vpmodel

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám