file Dualsky 2826CA-18 a regulátor YEP 30A - nastavení

Více
09. říj 2013 08:50 #11131 od Miroslav Kopecký
Při včerejším nastavování a zalítávání modelu jsem narazil na níže popsanou záhadu:

V modelu je motor Dualsky 2826CA-18 (980 ot/V) a regulátor YEP 30A. Baterie je 3S Foxy1000mAh. Při osazení modelu a prvním testu byl regulátor v továrním nastavení. Všechno běželo, jen motor se pomalu rozbíhal (v továrním nastavení je Startup Speed nastavený na Heli middle, takže to je ok). Pomocí programovací karty jsem změnil Startup Speed na "Plane fast", ostatní nastavení zůstalo stejné. No a stalo se to, že při prudkém přidání plynu naplno se motor sice točí, ale cuká při tom a točí se vyloženě "neochotně", jako by někde něco dřelo.
Když ale přidávám plyn pomalu a postupně, tak je všechno tak jak má být, motor běží hladce a přidává otáčky podle toho, jak přidávám plyn, prostě motor se chová spořádaně.
Nevíte, kde v nastavení může být problém? Změnit časování nebo PWM frekvenci (teď je nechané tovární nastavení - časování 18° a PWM 12kHz)?

Zvláštní taky je, že výše popsané chování jsem pozoroval jen s a nasazenou vrtulí a kuželem (sklopka Aeronaut 10x4 na kuželu Pohodalet) -když jsem kužel sundal, tak to vypadalo, že se motor točí normálně. Ale je klidně možné, že jsem to bez vrtule nepostřehnul.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

dnz

Více
09. říj 2013 11:18 #11137 od Aleš Krátký
Zvětší časování :)

Odesláno z mého GT-I8190 pomocí Tapatalk 4

Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
02. led 2014 22:28 - 02. led 2014 23:50 #11567 od Miroslav Kopecký
Tak zvýšení časování nepomohlo - respektive pomohlo, ale jen pro vrtuli 10x4. Když jsem vyměnil listy za 10x6, objevilo se znovu a už se mi ho (pro tu vrtuli s větším stoupáním) nepovedlo odstranit :( . Zkoušel jsem všechny možnosti (včetně AutoTiming). Dokonce jsem prošel všechny kombinace časování a PWM frekvence (časování 0,6,12,18,24,30 stupňů a PWM 8, 9, 10, 12, 14, 16 kHz). Nejlepší výsledek, kterého jsem dosáhl, je to, že při prvním přidání plynu motor jede ok, ale když stáhnu a znovu přidám plyn, cukání se zase objeví. Už jsem z toho zoufalej
Poslední změna: 02. led 2014 23:50 uživatelem Miroslav Kopecký.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
03. led 2014 08:46 #11569 od Ivan Horejsi
V první rade je třeba si uvědomit, ze motor a regulator tvori jedno soustroji. Každý s kazdym funguje jen v Ordinaci v ruzove zahrade.
Je mozne, ze jen funguje proudova ochrana. Regulator muze byt pretezovan bud doopravdy, nebo chybou firmware. Pak motor cuka - ci spis "vynechava".
Zkusil bych vrtuli 9 palcu. Když cukani prestane, je to nejspis tak.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
03. led 2014 09:05 #11570 od Tomas Hruby
Ono by to především chtělo změřit proud a napětí při plném plynu...
Z toho se dá hodně vyvodit, Ivanova rada zkusit vrtuli 9 palců je sice obecně správná, jenže při jejím použití jen zjistíš, že je problém v odběru, ale už nebudeš vědět, zda je ve skutečnosti rozumný a chyba je tedy v reglu, který nezvládá to co má, anebo je nějak šílený, což by zavánělo spíš chybou v motoru, kde něco hoří.

Pokud nejsi na toto zařízen, tak vřele doporučuji si nějakou "mašinku" obstarat, je to opravdu užitečné. Osobně pokládám za velmi praktickou variantu klešťový multimetr, něco jako www.gme.cz/multimetr-klestovy-proskit-mt-3109-p722-440 , v ideálním případě doplněný ještě o Unilog či Eagletree, které to umí zapisovat za letu (případně v dnešní době nějaké čidlo k telemetrii). Ale i když člověk Unilog má, tak si pořád myslím, že klešťový měřák v tašce má hodně do sebe...

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
03. led 2014 09:06 #11571 od Petr Dušek

Miroslav Kopecký napsal: ... Nejlepší výsledek, kterého jsem dosáhl, je to, že při prvním přidání plynu motor jede ok, ale když stáhnu a znovu přidám plyn, cukání se zase objeví. Už jsem z toho zoufalej

To vypadá jako nějaká nastavení pro heli, kde první rozběh je jiný než další... nemáš zapnutý governor nebo nějaké jiné heli nastavení?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
03. led 2014 20:07 #11572 od Mirek Kotula
Pro YEP 40A používám toto nastavení, tak to odzkoušej.
Timing 24 °
Brake hard
Special functions F3A brake
Act.freee. gov. Mode Gov. Off
Startup Speed Plane fast
PWM-frequency 8kHz
Startup Power Auto 1-32%

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
04. led 2014 23:41 #11579 od Miroslav Kopecký
Po docela dlouhém hraní jsem se dopracoval k tomu, že s vrtulí 10x4 a menší je všechno ok. Nastavení mám teď:
timing 24
brake middle
Act freew. off (to jsem měnil, defaultně bylo on)
Governor off (bylo off i dříve)
Startup speed Plane middle
PWM 8 kHz
Startup power Auto

Vzhledem k tomu, že s menší vrtulí je to ok, skoro bych se klonil k tomu, že je nějaký problém v odběru. Navíc s vrtulí 10x6 motor docela topí - i při po těch krátkých 4-5 s pokusech při ověřování nastavení je po chvíli i přes gondolu cítit, jak hřeje. Ve středu si zkusím půjčit klešťák a změřit, jaký proud tam teče.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
05. led 2014 09:03 #11583 od Ivan Horejsi
Takze jsem byl pravde nejbliz :-)
Ještě muze byt další příčina: je nastavene prilis vysoke napeti pro odepinani.
Oboji se projevuje stejne: diky prilis vysokému proudu nebo naopak poklesu napeti regulator vypne. Tim se napeti zotavi a motor se rozbehne. Tak se to opakuje.
Zítra v praci napoctu proud, to merit nemus. Mozocalc je ale dostupny i z nasich stranek.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
06. led 2014 09:39 #11585 od Ivan Horejsi
Podle vypoctu s vrtuli 10x6 cca 12A. (1000-3S podle udaju na RCEX.CZ) Kolik ukazuje mereni?
V te oblasti muze motor hrat ale ještě ne moc.
Takze problémy bych hledal v regulatoru resp. v baterii.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 1.416 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Ads Elite footer

Weby přátel

dnz

Banner baterie

banner6

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám