file Osazení stopalcovky servy

Více
31. bře 2015 18:46 #14564 od Petr Dušek
Odpověděl Petr Dušek pro téma Osazení stopalcovky servy
Mám takovou amatérskou metodu. Pod hranu stolu na podlahu položím digitální váhu, na servo dám páku a servo přitáhnu svěrkou na hranu stolu, tak že páka přesahuje přes okraj. Mezi páku serva a váhu dám uhlíkovou trubičku na jedné straně opatřenou vidličkou. připojím přijímač a napájení a vychýlím páku serva proti váze (normálně přes vysílač, ale šlo by to jednoduše i servotesterem). Hodnotu na váze přepočítám na 1cm délky ramena.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
31. bře 2015 19:25 #14565 od Bohumil Belan
Na Daidalovi mám tiahla ku klapkám na spodnej strane krídla, ale ďakujem Petrovi za tip, skúsim zmeniť pomery na vahadlách na serve a klapke tak aby som využil väčšiu dráhu serva.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
31. bře 2015 20:36 #14566 od Milan Chalupník

Nemůžou mít tuhle vlastnost cestování neutrálu i serva KST?

Zdá se, že ne (KST DS135). Rozsah teplot -18°C z mrazáku po vyfenování na +50°C se vracejí poslušně do neutrálu i se zátěží asi 0,5kg/cm. Jak píše Petr, každopádně posuntým offsetem a zvětšením roszahu procentuální výchylky se dá jakákoliv nepřesnost serv zdárně minimalizovat, k tomu i to správné přepákování a raději větší páku na kormidle a o něco menší na servopáce. trochu se podivuji nad tím cestováním Hyperionů DS09AMD, mě drží neutrál mravně, (RCEV klapky / F5J křidélka). Hyperiony se mi líbily i díky možností programování. Momentálně se však bavím vzkříšením oblíbených DS095FMD, na trhu se náhle objevil kvalitní DC motor (kartáčky má luxusní), obecně perfektně drží neutrál, i ty převody vypadají masivnější oproti DS135, ale tam může být zase kvalitnější materiál, potvrzeno Ivanem H.

Jelikož se slepých uliček nebojím, tak jsem tuto MG variantu na zkoušku objednal.

Nějak se mi zdá, že trh kvalitu řadí celkem spolehlivě podle ceny i u serv, ale co kdyby toto byla vyjímka, že jo.
Přílohy:

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
01. dub 2015 05:32 #14567 od Milan Chalupník
Ale zpět k dotazu:

Hyperion DS09SCD - ty bych dal na klapky
Power DSM44 - ty bych dal na křidýlka
Corona 939MG - ty bych dal na VOP a SOP


Hyperion DS09SCD dobrý, zatím 100% spokojenost
Power DSM44 osobní zkušenost - velké vůle v převodech, D47 jistota, bez problému
Corona 939MG neměl jsem je, podle diskuzí Corona nic moc

Ta slepá ulička od Petra se bude asi chvíli vyšlapávat, než se vše projeví

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
01. dub 2015 15:44 #14574 od Petr Semerák
Ahoj, ty Corony 939MG mám už asi 2 roky v hotlinerovi (3 ks) a bez nejmenších problémů (nalétáno cca 5 hodin).

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
01. dub 2015 18:14 #14575 od Milan Chalupník

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
02. dub 2015 13:36 #14577 od Mirek Kotula
Do křídel u RCEV jsem zamontoval na klapky Hyperion DS09-AMD a na křidýlka jsem použil TGY-245MG. Někteří známí mě peskovali, že TGY 245 jsou zbytečně drahé a že jsem měl použít raději serva KST, že cena je téměř srovnatelná.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
02. dub 2015 16:55 #14580 od Petr Dušek
Odpověděl Petr Dušek pro téma Osazení stopalcovky servy
Je fakt, že když už máš na klapkách "značkové" Hyperiony, tak za cenu těch Turnigy serv by mohly být na křidélkách stejně drahé a lehčí Hyperiony DS09-SCD.
Mají ta serva THY 245MG takový divný tisícihran, jako je na fotce na HK ? Proti jiným servům má nějak málo zubů??

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
03. dub 2015 08:32 #14581 od Ivan Horejsi
Moment serv je dvoji: Pridrzny a dynamicky. Dynamicky je zhruba polovicni. Uvadi to jen Hyperion SJ. (=Graupner SJ).
Ani Graupnerovi se nevyhnou drobne triky: Uvadi třeba rychlost na 40 stupnu (normalni je 60).

Presnost serv se da poznat rychle, horsi je to se zivotnosti.

První problém je s prevody. S levnými plastovymi se letat třeba da, ale i při mensi havarii kolecka odejdou. Karel Slupsky mel eroplan 3,5 metru, v kridle nem serva HS55. Fungovalo to dost dlouho, ale jen do prvního tvrdého pristani - odesly všechny ctyri.

Ještě vetsi potiz je s motory. Prakticky vsechna mala serva mají jako kartáčky jen plisky. Když se vyhreji, jeden se ohne a servo prestane fungovat (v lepsim pripade) nebo dojde ke zkratu.
Zatím nevim, jak je to presne: jestli na to ma vliv jen materiál plisku nebo taky elektronika (velikost proudu pro rozbeh)? Asi oboji.
Něco mi o tom slibil napsat Michal Cerny, ale ted jsem na rade ja, abych mu napsal, co vlastne chci :-)

Zatím jedine tenke servo s motorem DCBL o kterem vim je MKS, ale stoji raketu.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
04. dub 2015 12:55 #14582 od Mirek Kotula
Pro Petra, tisícihran u TGY 245MG vypadá perfektně, a páky se nasunují ztuha, bez vůle. Počet drážek na tisíci hranu jsem nepočítal, ale hodím jej do kufříku a můžeš posoudit sám. Serva jsou trochu dražší, ale jeví se zatím dobře.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.473 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

vpmodel

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám