file Stavba F5j větroně

Více
11. úno 2017 17:55 #18040 od Martin Beseda
Odpověděl Martin Beseda pro téma Stavba F5j větroně
Na potah větroňů dlouhodobě používám folie Solarfilm a Solarfilm Lite. Chci dělat průhlednou vrchní stranu křídla, ale u solarfilmu není nikde v nabídce. Jenom ta Lite. Tu mám a používám ji na ocasní plochy. Dát ji na celé křídlo mám strach, nejenom kvůli tloušťce, ale hlavně pro její náchylnosti na zničení při nažehlování. Jedině co jsem našel průhledného je Oracover. Ten ale neznám a netuším jakou má plošnou hmotnost a vlastnosti. Můžu jí použít? Kolik váží?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
13. úno 2017 06:27 #18045 od Tomáš Hlavinka
Odpověděl Tomáš Hlavinka pro téma Stavba F5j větroně
Zde jsou hmotnosti různých potahových materiálů:
www.kolmanl.info/index.php?show=POTAHOVACKY

Čirý Oracover občas používám i na VOP F1E, je to nejlehčí z řady Oracover a mnohem pevnější než Oralight. Barevné transparentní jsou těžší a plná sytá barva úplně nejtěžší. Rozsah gramáže je velký. Oracover se prý snad vyráběl v Chropyni u Kroměříže...

Oralight není moc odolný, Maxa má ocas potažený tímto materiálem. Už 2x jsem opravoval propíchnutou SOP od tvrdšího stébla trávy.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
13. úno 2017 07:24 #18046 od Karel Skoupý

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
12. srp 2017 16:10 #19227 od Martin Beseda
Odpověděl Martin Beseda pro téma Stavba F5j větroně
Před pár týdny jsem měl to "štěstí" potkat se na závodech s jediným sloupem na ploše. Po nárazu se mi letadlo rozpadlo na jednotlivé kusy. Ale přesto se vlastně téměř nic nestalo. Jenom zásek v křídle a zlomené spojky. Právě ty spojky, jsou důvod, proč to všechno píšu a taky to, že potom se rozvedla debata s několika lidmi o pevnosti mého konstrukčního modelu.
Aniž bych při navrhování o tom jenom tušil, za žádné větší škody vděčím těm spojkám. Jde o plnou, celouhlíkovou spojku nastojato, 6x8mm. Dělanou s přesností +/- 0,01mm. V pouzdře, (se stejnou toleranci) které je uvnitř nosníku. Spojky drží jenom podtlakem, který při vsouvání vzniká. Nijak jinak křídlo nezajišťuji, nelepím. A díky tomu se náraz přenesl do spojek, které se rozlomily, křídlo rozpadlo, ale nijak jinak nepoškodilo.
Proto mi několik 7,5°spojek chybí, tak jsem dnes jednu laminoval,
Tady: mvano.rajce.idnes.cz/Siri/#spojka1.jpg

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
20. zář 2017 18:26 #19416 od Martin Beseda
Odpověděl Martin Beseda pro téma Stavba F5j větroně
Na dotaz, jak dělám pouzdra pro ty moje spojky, vkládám několik fotek trnů, na kterých pouzdra laminuju. Jde o ocelový plochý profil, (v mém případě 11,5x12mm) na kterém je vyfrézovaná spojka 6x8mm v délce 62mm. Tento trn omotám 6ti vrstvami skelné pásky 10mm široké a vložím mezi uhlíkové rovingy do formy. Kde všechno vytvrdí v jeden nosník. Moje nosníky mají šířku 12mm (je to dané formou, kterou měnit nemůžu). Vysoké jsou podle profilu, to je všem asi jasné. Trny mám broušené v nulové toleranci a forma je dělaná asi setinu do mínusu.
Nejspíš jste si všimli, že trn 6x8mm, není v jedné ose s profilem 11,5x12. Je to tím, že je nakloněná o 1,25°spojka v nosníku v středním díle i v uchu. Tímto eliminuji šípovitost křídla a kopíruji nosníkem nejvyšší místo profilu. Středový nosník s uchem svírá úhel 2,5°.
Pro samostavitele je takovýto nosník extrémně složitý a náklady na trny, formu spojky i nosníků jsou ohromné. Já mám formu na nosník z oceli v kombinaci s překližkou. I tak je příšerně velká a těžká. Ale s nějakými změnami mi slouží už přes 20 let.
Pouzdra na tomto trnu jsem dělal i samostatně a potom vlepoval mezi dva konstrukční nosníky do křídla, bez použití té velké formy na hlavní nosník.
Možností je několik, jak udělat pevnou spojku do křídla, která nebude mít vůli a nebude se muset pracně obrušovat, aby seděla přesně. Ten můj se může zdát složitý, ale jak jsem psal, takto je dělám spoustu let.
mvano.rajce.idnes.cz/Siri/

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
16. pro 2017 18:20 #19690 od Martin Beseda
Odpověděl Martin Beseda pro téma Stavba F5j větroně
Je nějaký šetrný, ale opravdu šetrný a spolehlivý způsob, jak sundat fólii z celého křídla? Včetně extrémně štíhlých klapek? Nerad bych to poškodil a potřebuji celý potah ze solarfilmu sundat.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
21. pro 2017 08:32 #19693 od Ivan Horejsi
Odpověděl Ivan Horejsi pro téma Stavba F5j větroně
Nikdo se k tomu nema.
Rozrizni potah po delce celeho kridla, zhruba uprostred hloubky. Zebra vynechej, udelal bys do nich zarezy.
Zacni nekde uprostred. Jednou rukou foukej horkovzdusnou pistoli, lepidle se natavi. Druhou rukou zvedej potah od kostry. Folii nad zebrem strihej treba malymi nuzkami.
Snadno sejmes potah z celeho kridla.
Zustanou nejspis barevne fleky od barvy a lepidla. Jen je rozmaz, aby barva byla zhruba rovnomerna. Nejvic se mi osvedcil nitrometan, dobre rozpousti a hlavne neteka. Jinak nitroredidlo. V mladi jsem se ho neco nacuchal a jeste jsem tady. Ale nitrometan je prijemnejsi.
Potahni znovu. Potahoval jsem transparentem, a zbytky barvy byly naprosto neviditelne. Radeji jsem tedy pouzil stejnou barvu jako byla puvodni.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 1.018 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

Banner baterie

banner6

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám