file Stavba F5j větroně

Více
10. říj 2014 08:53 #13715 od Tomas Hruby
Odpověděl Tomas Hruby pro téma Stavba F5j větroně
4xNiMH jsou určitě OK - napětí po nabití naprázdno bude pod zátěží klesat a hlavně u křidélek, kde je kabel nejdelší, bych se nebál. Možná může být jisté riziko u SOP a VOP v trupu, kde je kablík k servům krátký.
Mimochodem se k MKS dělá mrňavý BEC do kablíku, který to srazí na 5V, osobně se mi to moc nelíbí, ale pokud někdo chce, tak to asi riziko přepětí srazí k nule.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
10. říj 2014 08:56 #13716 od Petr Grümann
Odpověděl Petr Grümann pro téma Stavba F5j větroně
dík, budu o tom uvažovat :)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
10. říj 2014 09:18 #13717 od Tomáš Hlavinka
Odpověděl Tomáš Hlavinka pro téma Stavba F5j větroně
Mé F3J Maxa a Stork4 mají toto osazení:
klapky F3150,
křidélka: MKS 6100
VOP/SOP F3155

Oboje funguje už víc jak sezonu bez problému. Napájení z 4x Eneloop 2000. Jak píše Tomáš, ke křidélkům je kabeláž nejdelší a něco to určitě srazí. Telemetrie ukazuje 5,1-5,2V při zapnutém éru se servy v klidu, po změření přímo z konektoru AKU ukazuje klidně i 5,6V. Do F5J trupu Maxy dám také MKS 6100 a nejspíš Castle Edge s nastaveným 5,0V. Nicméně vím o několika lidech co mají v trupu DS6100 a krmí to z Talonu 35 (5,5V) a prý bez problémů. Tak já sám nevím, Talon 35 je o dost lehčí a stojí skoro polovinu než Edge 50.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
10. říj 2014 09:44 #13718 od Petr Grümann
Odpověděl Petr Grümann pro téma Stavba F5j větroně
Co si pamatuji tak CC regly (Ice) šly nastavovat, ty nové už to asi nemají.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
10. říj 2014 09:53 - 10. říj 2014 10:00 #13719 od Tomas Hruby
Odpověděl Tomas Hruby pro téma Stavba F5j větroně
Nový CC Edge jde nastavovat taky, umí třeba i 8,4V pro případ, že uděláš osazení s HV komponenty.
Možnost nastavení chybí jen u Talonu - částečně asi kvůli zlevnění, ale možná i kvůli minimalizaci rozměrů při zachování silného BECu, asi je to s tím "fixním" jednodušší.
Co já vím, tak MKS6100 nemají s Talonem problém, ale toto je jen můj souktromý názor, rozhodnout se musí každý sám. Tedy přesněji - není problém s Talonem 35 s 5,5V BEC, tuším že nějaký silnější Talon má na výstupu 6V a tam už bych váhal více.
Poslední změna: 10. říj 2014 10:00 uživatelem Tomas Hruby.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
10. říj 2014 10:04 #13720 od Ivan Horejsi
Odpověděl Ivan Horejsi pro téma Stavba F5j větroně
Pomerne brzo budou 6100HV. Budou ovšem drazsi.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
16. říj 2014 12:15 - 16. říj 2014 12:18 #13748 od Kamil Kičmer
Odpověděl Kamil Kičmer pro téma Stavba F5j větroně
Ahoj Tome.
Delší dobu sleduji toto vlákno a nechce se mi diskutovat o výhodách a nevýhodách vlastní konstrukce, pevnosti, aerodynamických vlastností, jen mně zaujala tvá touha po jednoduché konstrukci, na osmé straně tohoto vlákna. Šel jsem touto cestou, a 30.9.2014 zalétal nový model, který vznikl více méně z hecování o co nejlehčí vlastní konstrukci. Hlavní nosník uhlíková trubka, náběžka z uhlíkové trubky, tuhý potah, páskované žebra, a vyšlo to na rozpětí 3850 a letovou hmotnost 1340g. Doufám, že jsem dobře připojil fotku, formou přílohy. Petrovi držím palce a přeji spoustu krásných chvil v dílně.
Přílohy:
Poslední změna: 16. říj 2014 12:18 uživatelem Kamil Kičmer.
Poděkovali: Pavel Svoboda

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
16. říj 2014 19:03 #13749 od Pavel Svoboda
Odpověděl Pavel Svoboda pro téma Stavba F5j větroně

Kamil Kičmer napsal: Ahoj Tome.
Delší dobu sleduji toto vlákno a nechce se mi diskutovat o výhodách a nevýhodách vlastní konstrukce..... Šel jsem touto cestou, a 30.9.2014 zalétal nový model,.... a vyšlo to na rozpětí 3850 a letovou hmotnost 1340g ....


Ahoj Kamile,
jaké máš plošné zatížení ? Můj "prefabrikovaný" stroj Enjoy3 vychází na 19,01 g/dmr3 ..
a) křídlo+serva+spojka - 897 g
b) VOP - 38 g
c) prázdný trup při vyndání z formy - 156 g

Letová váha 1462 g a plocha křídla 76,9 dm3 ...

V případě letové váhy 1300 (není nereálné, ale životnost stroje rychle klesne) vyjde plošné zatížení 16,90 což je v přepočtu o 11,1 % váhy méně.

Předem dík za info.

I pád na "ústa" je pohyb dopředu !

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
17. říj 2014 10:21 #13750 od Kamil Kičmer
Odpověděl Kamil Kičmer pro téma Stavba F5j větroně
Pokud jsem se nespletl ve výpočtu, vychází to na 16,06.
Ale jak jsem psal, jedná se o vyhecování k co nejlehčí stavbě konstrukční metodou, a pevnost zatím nebyla výrazně testována, vytratit výšku jsem zatím zkoušel pouze na brzdách. Srovnávat to s kompozitem je asi zbytečné, to by se asi mělo porovnat s Pikem. Stavěl jsem to pro radost a jak to bude odolné a létavé ukáže praktické testování.....

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
20. říj 2014 07:32 #13756 od Petr Koláska
Odpověděl Petr Koláska pro téma Stavba F5j větroně
Kamile, moc hezký kousek. Já se (zatím na kalkulačce, ale přání je otcem myšlenky nebo jak se to říká, že....) dostal někam k 17-18g/dm2... i když na to, kolik je na tom křídle uhlíku, je to docela zázrak :) I když - čísla nejsou až tak podstatná, že.... důležité je, jak to celé bude lítat....

Jinak na dlouhé podzimní večery je na světě další díl seriálu
a taky uložiště pro fotky ze stavby . ;)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.945 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

Banner baterie

banner6

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám