file Uchycení serv

Více
09. úno 2015 08:25 #14380 od Aleš Krátký
Uchycení serv vytvořil uživatel Aleš Krátký
Nedávno jsem na zahlédl na FB fakt zajmavou věc ...

Vladimir´s Model

NEW LDS system for fuselage servos
We have developed a new servo installation system into the fuselage. It is very rigid, light and compact control system.
It is briliant idea for electric gliders, but it is good for glider version also.
This LDS system is easy to make and easy to install.
For example - it is some picture of very narrow Shinto fuselage.
You can get such system for Shinto, Maxa Pro Electric, Maxa Pro glider and Supra Expert glider.
Price is just 15 Eur.
We will finish information in our web site soon.

Prostě vyndáte dva šroubky, vyndáte servo, cvak,cvak a jedeme dále ... fakt chytré...

Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

vpmodel

Více
09. úno 2015 09:52 #14381 od Tomas Hruby
Odpověděl Tomas Hruby pro téma Uchycení serv
Řekl bych, že tohle není až tak moc o rychlé výměně, je to spíš o určitém odlehčení zátěže serva tím, že máš vlastně ložisko z obou stran. To samé dělá servorahmen.de u rámečků s ložiskem do křídla: servorahmen.de/index.php?id=58&tx_ttproducts_pi1 [backPID]=52&tx_ttproducts_pi1[product]=137&cHash=845c2be54b . Druhá výhoda je specifická právě pro Supru (Maxu) a podobné modely s ocasní trubkou, kde při montáži serva "vzhůru nohama" bude přímočařejší výstup táhla, což není marné a při požadavku na "obrácenou montáž" už i ta úspora času při výměně bude výraznější. Jestli to má cenu je na diskusi, podle mě to u F5J moc kritické není a spíš to přidá trochu hmotnosti, ale třeba to podceňuji :-)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
09. úno 2015 12:26 #14382 od Aleš Krátký
Odpověděl Aleš Krátký pro téma Uchycení serv
jako urcite to ma i jine "vyhody" jak pises, ale ta predstava, ze jen vycvaknu,nacvaku a jedu je moc prijemna.

Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
09. úno 2015 13:26 #14383 od Tomas Hruby
Odpověděl Tomas Hruby pro téma Uchycení serv
Tak reálně je to přesně o jeden šroubek méně než "normálně", zase nepropadej přehnanému nadšení... Výměna serva ve Storku v trupu znamená odšroubovat páku, pak dva šroubky serva a nasadit nové a na něj vrátit páku. Tady odpadne odšroubování a našroubování páky (nebo přecvaknutí vidličky), jinak to samé, což je upřímně dost o ničem. Podstatné je právě až to další - rovnější táhla, lepší vedení osy a tak.

Jedovatá poznámka - kdyby šlo primárně o rychlovýměnu, tak bych ti dokázal nakreslit a vytisknout držák čistě nacvakávací, kde by šroubky nebyly vůbec a to jak do trupu, tak do křídel :-) Bylo by to ale určitě těžší, proto jsem se držel "klasiky", doufám, že zas tak často serva očesávat nebudu.
Nevím, jaké mají zkušenosti ostatní, ale já vlastně za loňský rok neočesal ani neodpálil v F5J servo vůbec žádné, synovi pak odešla serva dvě na motýlu, ale tam to bylo nekvalitou daného Hitecu, se zátěží či ranami to na 90% nesouviselo.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
09. úno 2015 14:03 - 09. úno 2015 14:04 #14384 od Petr Koláska
Odpověděl Petr Koláska pro téma Uchycení serv

Tomas Hruby napsal: Tak reálně je to přesně o jeden šroubek méně než "normálně", zase nepropadej přehnanému nadšení...


No, v případě Aleše je tam dokonce o DVA šroubky na servo VÍCE než normálně :D :whistle: :lol:

Reálně vzato - jedním z přínosů je opravdu to odlehčení hlavní osy serva uložením do dalšího ložiska, jenže ani to podle mě nebyl hlavní důvod, proč tohle tvořili (jaká je zátěž na osu serva SOP a VOP u F5J? nic, co by bylo potřeba přehnaně ukládat do zvláštního ložiska). Tenhle nápad - i podle popisu - nevznikl kvůli nějakému urychlení výměny, ale opravdu jen a jen pro značné ulehčení obrácené montáže serv do trupu, kde by se táhla při klasické montáži zbytečně prohýbala... ovšem musím říct, že pro tohle určení nápad fakt dobrej ;)
Poslední změna: 09. úno 2015 14:04 uživatelem Petr Koláska.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
09. úno 2015 14:09 #14385 od Tomas Hruby
Odpověděl Tomas Hruby pro téma Uchycení serv
Souhlas, já v tom jasně vidím primární důvod v možnosti rovných táhel pro trup typu gondola-trubka (koneckonců tvého homemade by se to mohlo týkat taky). To zvýšení odolnosti serva je argumentem spíš u takto řešených rámečků v křídle, tam se argumentuje takto a něco na tom být může.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
09. úno 2015 16:57 #14386 od Alois Hrabáček
Odpověděl Alois Hrabáček pro téma Uchycení serv
Tomáši máš pravdu. Serva jsou takto uchycená kvůli táhlům, aby šla rovně. Jinak to moc profi není?? Díra v servu bez silenbloku je cca 4,5 mm a v tom šrouby 2,5 mm. Jsou to asi seva JR DS386.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
09. úno 2015 20:58 #14387 od Aleš Krátký
Odpověděl Aleš Krátký pro téma Uchycení serv
no ja pri predstave vymeny mych zalepenych serv beru toto jako dar z nebes :)
kdyz uz je vykucham od prilepeni, tak resim pokroucene tahla, pak vidlicky, pak paky, sroubky na pakach (ani zadne nemam ja vim) atd...

todle je proste clean and super. nechas vse zaplne, odmnotujes sroubek, odpojis servo ,zapojis servo, to se srovna do spravne pozice, zatlacis, zasroubujes a letis. nic netrimujes, nic neohybas, nic nenacvakas atd... simply clever.

Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
10. úno 2015 07:57 - 10. úno 2015 07:58 #14392 od Petr Koláska
Odpověděl Petr Koláska pro téma Uchycení serv
Jo, tak oproti lepeným servům je to fest pokrok, to jo.... Ale třeba oproti mým servům v Alegrii je tam rozdíl jednoho šroubku na páce, jinak je postup výměny serva úplně stejný jako jsi ho popsal ty :) Jen nenacvakávám servo na páku, ale páku na servo.

Suma sumárum - pro letadlo, kam jdou namontovat serva normálně pákou nahoru, je tohle řešení úplná zbytečnost. Pro letadlo, kam je lepší nebo dokonce nutné je namontovat vzhůru nohama, je to perfektní zlepšovák, protože představa té gymnastiky s táhlama, kterou bych musel provádět, o dolaďování ani nemluvě, je to značné ulehčení situace. Ale nech si vysvětlit, že tobě to bude naprd :D :D Stejně bys tam to servo nešrouboval, ale přilepil :lol: :P :whistle:
Poslední změna: 10. úno 2015 07:58 uživatelem Petr Koláska.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
10. úno 2015 07:59 #14393 od Aleš Krátký
Odpověděl Aleš Krátký pro téma Uchycení serv
tak jiste, lepene spoje jsou jistota :)

Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.395 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

vpmodel

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám