file Letecké noviny v roce 2015

Více
29. bře 2015 18:45 #14530 od Aleš Krátký
Aleš Krátký created the topic: Letecké noviny v roce 2015

Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?

Please Přihlásit se or Vytvořit účet to join the conversation.

Více
29. bře 2015 18:48 #14531 od Aleš Krátký
Aleš Krátký replied the topic: Letecké noviny v roce 2015
RCEx - Elements

Rozpätie 2540 mm
Dĺžka 1370 mm
Letová váha 610 g
najlacnejšia verzia - sklo, krídlo vkuse 210,-€, najdrahšia verzia -uhlík 290,-€
kontakt : Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?

Please Přihlásit se or Vytvořit účet to join the conversation.

Více
30. bře 2015 14:27 #14532 od Miroslav Kopecký
Miroslav Kopecký replied the topic: Letecké noviny v roce 2015
Dva nové modely, přímo cílené na RCEV na letošek připravil L. Svoboda:
lsmodel.cz/index.php?page=model&model=vektor-III
a
lsmodel.cz/index.php?page=model&model=etalon-xl

Please Přihlásit se or Vytvořit účet to join the conversation.

Více
30. bře 2015 17:00 #14533 od Aleš Krátký
Aleš Krátký replied the topic: Letecké noviny v roce 2015
Díky Miroslave

Vektor III




Rozpětí : 2530 mm
Profil křídla : MH 1033 mod.
Hmotnost : od 1100 g




Etalon XL
Rozpětí : 2530 mm
Profil křídla : S 4083 mod.
Hmotnost : od 850 g

Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?
Přílohy:

Please Přihlásit se or Vytvořit účet to join the conversation.

Více
31. bře 2015 07:20 #14539 od Tomas Hruby
Tomas Hruby replied the topic: Letecké noviny v roce 2015
Jedna částečná novinka ne v kategorii modelů, ale výbavy... Vypadá to, že se v F5J začnou letos více používat modely, osazené důsledně HV komponenty a s motorem optimalizovaným na napájení jen ze dvou článků. RC výbava se pak bude krmit přímo z pohonné baterky a BEC zcela odpadne.
Asi první na 100% existující je můj nově osazený Perfection, ale na FB jsem zaregistroval, že Juraj Bačiak chystá stejně řešenou Maxu a určitě toho bude více.

Už loni jsem na toto téma psal v jedné diskusi, že by to nemusel být špatný nápad, ale není mi známo, že by to někdo realizoval. Letos to každopádně oblast teorie opustilo :-)

Please Přihlásit se or Vytvořit účet to join the conversation.

Více
31. bře 2015 08:07 #14543 od Petr Dušek
Petr Dušek replied the topic: Letecké noviny v roce 2015
Upřímně netuším, jakou to má výhodu? BEC dnešních reglů je stále silnější a silnější, 2S pohon jen zvyšuje při stejném příkonu proudovou zátěž regulátoru a baterky, spolehlivá HV serva jsou zatím dost drahá. Chápal bych to ještě u čistého větroně, kde by se s malou 2S přijímačovkou dalo proti klasice (NiXX) ušetřit pár gramů.

Please Přihlásit se or Vytvořit účet to join the conversation.

Více
31. bře 2015 08:20 #14544 od Tomas Hruby
Tomas Hruby replied the topic: Letecké noviny v roce 2015
Tak třeba BEC v Talon 25 už je dost rizikový, v kombinaci s HV ovšem bez potíží. Vynechání BECu každopádně likviduje významný možný bod selhání...
Proudová zátěž problém není, ony totiž dnešní F5J létají s nižšími příkony než RCEK! Tohle ber doslova, já jsem v klidu bez problémů létal s pohonem, který z dvoučlánku bral 20A - to je proti RCEK půlka :-) Jinak v čistě 2s osazení pro běžné létání mi to bere cca 36A a naprosto to stačí.
Bavíme se samozřejmě o modelech někde u 1300g, u těžších by asi tvůj argument s vyššími proudy platit začal.

Jediný argument proti může být cena HV serv, ale reálně to taky není tak zlé - MKS 6100 je cca za 1000, MKS6100HV je teď za 1150 - to fakt v ceně plnohodnotného F5J modelu nehraje žádnou roli.

Please Přihlásit se or Vytvořit účet to join the conversation.

Více
31. bře 2015 08:22 #14545 od Ivan Horejsi
Ivan Horejsi replied the topic: Letecké noviny v roce 2015
BEC udrzi napeti na konstantni velikosti, coz se u solo 2S rict neda.
Zajimava myslenka je vybavit kazde servo zvlastnim mini BEC 1,5-2A. Tak se totiž nemůže stat, ze po kolapsu jednoho serva to zkolabuje všechno.

Please Přihlásit se or Vytvořit účet to join the conversation.

Více
31. bře 2015 08:42 #14546 od Tomas Hruby
Tomas Hruby replied the topic: Letecké noviny v roce 2015
No a vadí to něčemu? První starty modelu s HV osazením jsem létal s 5,5V BEC (ještě jsem neměl správný motor) a za letu prakticky nevidím rozdíl v rychlosti odezvy ve srovnání s "plným HV", takže ani pokles při zaplém motoru nebude vadit, po vypnutí motoru je pak už kolísání napětí bez BEC vůbec nepodstatné.

Drobným vedlejším kladem je pak to, že při použití rádia s telemetrií je základní údaj o RX accu totožný s pohonným už v té nejzákladnější telemetrii bez jediného kabelu či čidla navíc, který by mohl vést k diskusím při přejímce. BEC v tomto směru hlásí nereálný údaj - bude mi ukazovat plné napětí ze stabilizátoru až do kolapsu pohonné baterky :-(

Varianta s mini BEC zajímavá je, bylo to dost probírané na RC Mania. Je to ale určitá hmotnost navíc a z hlediska spolehlivosti je z mého pohledu dost na diskusi, zda je z hlediska pravděpodobnosti vyšší riziko, že jde servo do zkratu (v kterémžto momentu může samostatný BEC k odizolování pomoci) anebo naopak riziko, že se šlusne BEC. Podle mě tato varianta vznikla spíš jako vedlejší produkt průšvihu s MKS, které odcházely při jen nepatrně vyšším napětí, proto vznikly ty "singleBECy" jako je www.hyperflight.co.uk/products.asp?code=...A&name=mks-1-5a-sbec , ale jestli to je dlouhodobě perspektivní řešení moc přesvědčen nejsem.

Please Přihlásit se or Vytvořit účet to join the conversation.

Více
31. bře 2015 14:30 #14556 od bohuslav majercik
bohuslav majercik replied the topic: Letecké noviny v roce 2015
Pár mojich skúseností, BEC v regulátore už nikdy ,ak BEC tak externý. Pri regulácii motora v F5J už bežná vec sa regulátor ľahko prehreje v tenkom trupe veľa vzduch na chladenie a cirkuláciu už neni ,a pochybujem že niekto ma riešenú ventiláciu v trupe . Na pretekoch v Oberpullendorf sa my pri lete na 50% prehrial BEC , čo spôsobilo pád modelu...podľa logu z Altisu sa bec pripájal a odpájal v 3sec intervaloch .

Ľahký model sa dá s Megou 16/15 postaviť komplet na 2s bez problémov , horšie je to už pri ťažšom modely kde už človek trocha výkonu aj potrebuje....tam sa ako riešenie dá použiť externý 10A CC bec , male MKS bec sa podľa skúseností kolegov z F3F hrejú ,overené to však nemám .

Please Přihlásit se or Vytvořit účet to join the conversation.

Vygenerováno za 0.681 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

Banner baterie

banner6

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám