file Letecké noviny v roce 2015

Více
31. bře 2015 15:20 #14557 od Petr Dušek

bohuslav majercik napsal: ...Na pretekoch v Oberpullendorf sa my pri lete na 50% prehrial BEC , čo spôsobilo pád modelu...

Je možno prozradit, o jaký typ regulátoru se jednalo?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
31. bře 2015 15:42 #14558 od bohuslav majercik
Bol to Talon 35 ,motor MEGA 16/15 odber do 30A

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
31. bře 2015 16:20 #14559 od Petr Dušek
Nakoukl jsem krátce do návodu, Talon nemá žádnou tepelnou ochranu, nebo aspoň není mezi nastavitelnými parametry?? To se tedy soudruzi z USA moc nevyznamenali :unsure: .

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
31. bře 2015 16:51 - 31. bře 2015 16:51 #14560 od Tomas Hruby

Petr Dušek napsal: Nakoukl jsem krátce do návodu, Talon nemá žádnou tepelnou ochranu, nebo aspoň není mezi nastavitelnými parametry?? To se tedy soudruzi z USA moc nevyznamenali :unsure: .


Ale jo, nějaké nastavitelné ochrany tam jsou... On je ale ten Bohoušův případ nějaký divný (tuším navíc, že měl dva podobné problémy), už jsme to drbali loni. V podstatě stejný setup létá spousta lidí a nikdo potíže nemá, samozřejmě i ten let na půl plynu už loni provozovali prakticky všichni. Buď extrémní smůla nebo nějaké nestandardnost, která vedla k většímu zahřívání než je obvyklé :(

Jenomže ať tu až bylo jakkoli, tak to ilustruje jeden z dalších důvodů, proč jsem šel na tu výše popsanou variantu "přímo z LiPOL". BECy jsou sice teoreticky stále silnější, ale pořád to zkrátka je učebnicový příklad "single point of failure", neboli potencionální kurvítko. Vyhození BECu prostě vyhodí jeden komponent ze série... Jistě by bylo ještě lepší řešit záložní zdroj, ale to se potýká s otázkou hmotnosti.

A zcela naokraj - napájení přímo z LiPOL dává i jistou šanci, že by třeba při zmíněném zkratu serva (třeba známý problém s kartáčky motoru) dokázala pohonná baterka zkrat "propálit" a tím defakto vyřešit, BEC na tohle obvykle šanci nemá. Ovšem asi nemusím zdůrazňovat, že teorii z poslední věty bych jen velmi nerad ověřoval prakticky :unsure: :woohoo:
Poslední změna: 31. bře 2015 16:51 uživatelem Tomas Hruby.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
31. bře 2015 16:58 #14561 od Tomas Hruby
Pro Aleše - skoro si říkám, zda ty poslední příspěvky nehodit samostatně ve stylu "možnosti napájení F5J". Ten můj první sem patřil - konstatování technické varianty, ale následná diskuse už je trochu jinde. Ale nic kritického, jen námět :-)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
31. bře 2015 18:12 #14563 od bohuslav majercik
Ale jo, nějaké nastavitelné ochrany tam jsou... On je ale ten Bohoušův případ nějaký divný (tuším navíc, že měl dva podobné problémy)

Prvý prípad v Trnave jednalo sa o model ktorý 2 roky neletel....co sa stalo v tom prípade nikto nevie a už ani nezistí , druhý prípad bol uplne iný set-up....doma sa my to podarilo nasimulovať . Zaujímavé je stačilo ten istý pohon nahodiť do trupu s priemerom kužela 38m namiesto 32mm a chyba sa odstránila...trošku viac vzduchu občas pomôže .
Rozdiel je aj v tom či pilot na polovičný plyn sa snaží manévrovať alebo nie .

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
07. dub 2015 20:21 #14609 od Ivan Krajčovič
Ahoj posílám na ukázku moje nové letošní závodní brusy vlastní konstrukce.
F5J a RCEV
Přílohy:

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
07. dub 2015 20:48 #14610 od Petr Dušek
Super strojky! Malíř se nezapře, pěkně sis to vymaloval :) .

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
08. dub 2015 07:37 #14612 od Aleš Krátký
hmm pěkné kousky !

Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
08. dub 2015 17:29 #14619 od Mirek Kotula
Móóóc pěkné :cheer:

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.439 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

vpmodel

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám