file Inside F5J

Více
11. lis 2017 16:04 #19644 od Jiří Veselý
Jiří Veselý replied the topic: Inside F5J
Zdravím.

Já mám pocit, že by úvahy o proudění, výškovce, vztlaku na křídle, a.p. chtěly revidovat. A ještě něco, ten papír přiložený k folii, měl ověřit statiku a ne porovnání s folii. Profily jsou buď turbulentní a nebo laminární. Laminární, vyžadují ke své přednosti pozdního odtrhávání proudnic ( do nechtěné turbulence) od náběžky, absolutní povrch. Pokud se povrch nedodrží, jejich přednost menšího odporu křídla zaniká. Proto, mimo jiné lepší výkony kompozitů. Dodržený profil a povrch. Pokud hovoříme o folii a papíru, je to jiná liga.

Těžiště rozhoduje o úhlovém náběhu křídla. Když cestující v letadle přejdou dopředu a zatíží předek, letadlo bude po "čumáku" klesat. Aby se srovnalo, vrátíme cestující na původní místo a letadlo se srovná. To platí pro spráně vypočtené těžiště. Pokud necháme cestující vpředu, klesání po "čumáku" zabráníme natažením výškovky a tím zvětšíme úhel náběhu křídla a letadlo nám poletí opět rovně,ale s větším náběhem a tedy i větším odporem a řekněme menším výkonem. Takto se projevuje poloha těžiště. Důležité je polohu nepřehnat, aby se to neprojevilo v ovládání.JIVE.

Please Přihlásit se or Vytvořit účet to join the conversation.

Více
15. lis 2017 07:04 #19646 od Tomas Hruby
Tomas Hruby replied the topic: Inside F5J
Zpátky od teorie k praxi s Inside :-)
V neděli jsem ho opět proletěl, už po drobných doladěních (drobný posun těžiště atd.) a mohu jen potvrdit, že letové vlastnosti jsou velmi slušné a výkonnost je v relaci k ceně dokonce hodně nadstandardní - stručně řečeno spokojenost :-)

Please Přihlásit se or Vytvořit účet to join the conversation.

Vygenerováno za 0.588 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

Banner baterie

banner6

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám