file Elasto - další směr vývoje ?

Více
06. zář 2017 20:05 - 06. zář 2017 20:05 #19337 od Aleš Krátký
Možná někteří z vás již zaznamenali slovo "Elasto". O co jde ?
více asi řeknou videa na této stránce
www.jaromuller.com/models/elasto-31-38-m/

fakt vymakané, a pokud to bude fungovat, tak je to skok o pořádný kus kupředu. Co si o tom myslíte ?


Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?
Poslední změna: 06. zář 2017 20:05 uživatelem Aleš Krátký.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

vpmodel

Více
06. zář 2017 21:15 #19338 od Petr Dušek
Někdo musí být tím průkopníkem slepých uliček, který světu ukáže... tudy ne přátelé :) .

Tím nechci nijak tento nápad zlehčovat, bez podobných průkopníků by nebylo letectví tam kde je, ale minimálně pro naše kategorie nevidím žádnou použitelnou výhodu takové krkolomnosti.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
07. zář 2017 05:57 #19339 od Aleš Krátký
no v F5J, kdy se už opravdu dost mažou rozdíly ve výkonnosti pilotů, začne hrát roli stroj , a to ještě více než nyní. Pokud by to dokázalo přidat i dejme tomu 10% výkonu, tak to je bezva....

Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
07. zář 2017 06:08 #19340 od Jan Kubica
Já si pořád myslím, že model je 10% a pilot 90%, takže nějaký velký průlom bych nečekal, hlavní je furt najít a udržet termiku ;-).

Čistě technicky je to bezesporu zajímavé. Už dlouho se zkoumá "wing morphing", právě změna geometrie profilu za letu, úspěšné jsou až úplně inovativní přístupy, viz třeba www.nasa.gov/ames/feature/go-go-green-wi...s-in-aircraft-design , kdy je konstrukce křídla z hodně malých kousků. Celková aerodynamika je ale podle mě horší než u křídla současného F5jéčka. Křidélka nahradila kroucení křídel asi tak před 100 lety, podle mě ty důvody pořád trvají - mechanická složitost a váha a pevnostní problémy. Uvidíme...

H.

"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
07. zář 2017 06:21 #19341 od Pavel Hloušek
Ano, více takovýchto zdokonalení !! Alespoň přibyde odpadlíků pro naše sranda soutěže :cheer:

Ale vážně, věřím tomu, že tohle se už na výkonu projeví, zvláště u křidýlek který pracujou skoro pořád. U klapky to myslím až tak znát nebude, bo při brždění je to fuk a v termice je termika, ale i tam to něco přinese. Otázka ale je, kolik to bude stát a kolik lidí to odradí od těchto super kategorií. Když prostě v F5J vezmeš dva naprosto stejné piloty a jeden má o chlup lepší éro, tak o chlup vyhraje, že...

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
07. zář 2017 08:09 #19342 od Aleš Krátký
Jak se říká, "halíře dělají talíře", v tomto případě vteřiny :-D

tak jako jistě, komplikace můžou být větší než přínosy, ale i tak ...

Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
07. zář 2017 11:04 #19343 od Tomas Hruby
Takhle přímočaré to ale není, situací, kdy fakt prokazatelně rozhodne výkon modelu je naprosté minimum. Leckdy je to spíš o letových vlastnostech (udrzeni v extremni zatacce atd) než vyloženě o výkonech...

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
07. zář 2017 13:14 #19344 od Martin Beseda
Většině vadí 8 serv v celém modelu a tohle jich má 8 jenom v křídle. Ale je pravda že měnit geometrii to umí skvěle.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
07. zář 2017 15:45 #19345 od Jiří Veselý
Zdravím.

Asi před 50ti lety jsem postavil svahový větroň, u kterého jsem konečně vyřešil křídla na planžety a současně celé otočné. To znamená jedno křídlo náběžkou dolů a druhé opačně. Serva byla v trupu a protože se tenkrát brzdy neužívaly, bylo křídlo úplně čisté. Výsledek byl zklamání. Na svahu to bylo líné a abych to napravil, musel jsem ještě zpřažit směrovku. Už ani nevím, ale nechal jsem toho. Snad ostatní budou mít lepší ruku. Přeji zdar. JIVE.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.276 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

vpmodel

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám