file Vyhledávání ztracených modelů

Více
21. zář 2017 08:28 #19422 od Alois Hrabáček
Přistávejte k noze a nemusíte řešit žádné GPS :)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
21. zář 2017 08:29 #19423 od Tomas Hruby

bohuslav majercik napsal: Určite šlo,ale čo an to pravidlá? Ide o spätný prenos údajov z lietadla na zem???


Pravidla ale doslova zakazuji prenos informace k pilotovi, ne obecne. Podle mne Icare s jednotkou v depu bez jakekoli snahy o komunikaci na startoviste nejspis projde.

Blbe je, ze se to vubec musi resit prave jen kvuli pravidlum, bez nich by se do modelu dalo GPS cidlo a po ztrate by se zobrazily souradnice. Tohle by ale na akci urovne ME uz proslo jen tezko :-(

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
21. zář 2017 08:32 #19424 od Tomas Hruby
Jinak k cene icare - ctvrtinu ceny F5J dela cely system, dalsi vysilac je ale uz jen 150eur, tedy spis desetina. Pokud se par lidi dohodne, tak to dost spadne.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
21. zář 2017 09:22 #19427 od Tomáš Hlavinka
to je otázkou zda by to prošlo. Dá se to používat i s vypnutým přijímačem. Přijímač (ručku) nemusíš vůbec zapínat, stačí mít vysílač v modelu napájený. Kdyby se náhodou model ztratil, zapneš přijímač a vyhledáš vysílač. Bohužel budeš mít k dispozici pouze aktuální polohu tedy musí být aspoň napájení pro odeslání polohy. Kdyby přijímač už neměl aktuální GPS signál, pošle poslední známou polohu. Když bude bez napětí, tak je to problém. To je jakési omezení oproti používání se zapnutým přijímačem.

Samozřejmě přijímač stačí jeden pro více lidí a vysílač se dá také přehazovat.
Naopak může více přijímačů hledat jeden vysílač.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
21. zář 2017 16:11 #19430 od Tomas Hruby
Zásadní je to oddělení od normální RC soupravy, vyhledávací RX stylu Icare lze demonstrativně položit na stůl ředitele soutěže, ať je pod kontrolou a je klid. U GPS napojené na klasickou telemetrii by toto byl problém...

Jinak zaručeně čisté a legální řešení je klasický vysílač zaměřovaný ve stylu radioamatérského honu na lišku, sám jsem to chtěl zkusit už někdy před rokem a koupil k tomunějaké TX moduly 433MHz. Ale bohužel se ukázalo, že ty levné moduly jsou čistě datové a musí se k tomu dobastlit modulátor, na to zatím nedošlo.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
22. zář 2017 11:49 #19433 od Ivan Horejsi
Minuly tyden jsem odevzdal do RCR clanek o vyhledavani modelu. Jsou tam podrobnosti vlastne o vsech tady uvedenych moznostech.
Ale uverejnit to nemohu pred tim, nez to vyjde.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
22. zář 2017 19:37 #19436 od Tomas Hruby
Co se týče toho klasického radiomajáku, tak jde o toto: www.leobodnar.com/shop/index.php?main_pa..._113&products_id=217
Cena proti Icare lidová (40GBP za verzi s externím napájením, 50GBP za verzi s knoflíkovým článkem), ale chce to trochu znalostí z radioamatéřiny a samozřejmě je ještě třeba řešit zaměřovací přijímač. Tady asi nejsem vhodná osoba k posouzení, já hrábnu na kraj stolu a popadnu Yaesu FT817, což je hodně nadstandardní zaměřovací RX a anténu zbastlím hravě, samozřejmě ale u "normálního uživatele" to je trochu složitější (levných RXů jsou mraky, ale kvalita často sporná).
Fakt ale je, že docela o koupi cca dvou těchto majákových vysílačů na příští sezónu uvažuji, tohle drahé není (když nemusím investovat do přijímačů) a může se docela snadno vrátit.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
23. zář 2017 08:24 #19437 od Ivan Horejsi
S radiomajaky prisel uz pred lety Pim Ruyter z Holandska (leta F1B). Mam ho od neho. Je napajen baterkou, ktera se dava do splavku.
Jako prijimac mam transceiver Alinco, je bezne k dostani. Ma obvody pro automatickou kontrolu zisku - pipa stejne hlasite, navic je vsesmerovy. Ale to se da obejit jednoduchymi triky.
Dosah ve vzduchu par kilometru, na zemi snad 50-100 metru. To ale nejen staci, ale je to vyhoda - kdyz pipa, ero je nedaleko.
Samozrejme se prijimac s anteno da ruzne modifikovat, ale je to celkem zbytecne.
Icare od Frederica Aberlenca (leta F1A) je o dva levely vyse. U volnych jde ale take o to najit ero co nejrychleji.
Levne "vyhledavace" GSM jsou nanic. Popis hyri zkratkou GPS ale souradnice se odvozuji jen od site GSM. Mimo obec je chyba pozice az ve stovkach metru. Sondy GPS proste levne nejsou. Kdyby to tak slo, tak by neexistoval Icare.
Zakaz zpetneho prenosu informace je uz v zakladnich pravidlech, plati pro vsechny modely. U volnych se prenos informace o pozici bezne toleruje. Nema smysl se v tom stourat.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
23. zář 2017 18:01 #19438 od Tomas Hruby
Ano, Pim Ruyter byl v tomto asi první, další hodně slušné řešení dělá Walston v USA, nicméně z hlediska reálné dostupnosti pro ČR dnes vede ten odkázaný Bodnar - funkční objednávka navíc z EU, tedy pohoda. Co jsem viděl v diskusích, tak Ruyter moc nekomunikuje a je to trochu chaotické, Walston je zas z USA a motají se do toho clo/DPH atd.

Jinak pro vyhledávání to určitě chce směrovku, staří svazarmovci moc dobře znají, jak se to pro rádiový orientační běh řešilo. Dneska se to často dělá z kovových svinovacích metrů, takže se to při prolézání houští (či kukuřice) nepoškodí, něco jako www.thingiverse.com/thing:845444 , jen upravené provedení pro držení v ruce. Směrovka dost zvedne dosah - dá se na zemi počítat se stovkami metrů, za ideálních podmínek až někam ke kilometru, přičemž zaměření směru je poměrně výrazné.

Ad pravidla - v pravidlech F5J je v té formulaci o zákazu výslovně uvedeno from model "TO COMPETITOR" a jelikož obecná pravidla sekce F5 naopak telemetrii výslovně povolují a jediný zákaz je přímo v F5J 5.5.11.1.3d, tak prostě nic zakazujícího datalink prokazatelně nedostupný soutěžícímu během letu nenajdeš. Pozor na to - sekce F5 je malinko specifická, tam je v obecné části kolem telemetrie povoleno úplně všechno a omezení jsou pouze to v pravidlech F5J. Třeba v F3 sekci u F3J to nemusí být stejné!!!
V F5J bych si docela troufal nasadit i Icare a proti protestu obstát, nicméně je jasné, že třeba na akci úrovni ME by to zavánělo koledováním si o problém, takže si bude lépe nechat zajít chuť. Naproti tomu klasický RF beacon typu Ruyter/Walston/Bodner je legální zcela bez diskuse, proti tomu se nedá vyprotestovat nic :-)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
23. zář 2017 18:31 #19439 od Martin Beseda
Když jde o hledání modelu, jak dlouho asi vydrží baterka v letadle na zemi se zapnutým palubním systémem? Nešlo by na jeden kanál dát spínač, nějakého zvukového nesmyslu? Sirény?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.776 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

Banner baterie

banner6

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám