file Jeti DC-16 a signál - kontrola nad modelem

Více
15. říj 2017 16:56 #19567 od Pavel Hloušek
Dík za radu, kdes byl před dvěma lety když sem ji sháněl a nebyla :)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
15. říj 2017 17:25 #19568 od Martin Beseda

Jiří Veselý napsal: Zdravím.

Kup si Futabu. JIVE.

Já myslel, že podobné rady se dávají jenom na rc-manii.
Pomohlo by nám nějaké logické vysvětlení, proč se to děje a jestli se to může opakovat.
Mě to přijde jako extrémní letový režim na minimálce, někdy v nákloně v zatáčce a bublina která si pak s modelem pohrává jako s listem papíru. Nevím, ale jestli je tohle vůbec možné. Při těch vzdálenostech, je dost možné, že ve snaze zachránit model, ho ještě víc dostávám do pádu. Nevím, jenom odhaduju, co se může dít.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
15. říj 2017 17:48 #19569 od Karel Skoupý
Futaba v tomto případě nepomúže jelikož tady v Kvasinách se stalo včera něco podobného kolegum ( létají futaby ) též jim éo selhalo a signál v pořádku .

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
16. říj 2017 05:51 #19573 od Jiří Veselý
Zdravím.

Pak je těžké něco radit, snad odstěhuj se do Duchcova a tady jsem za celou dobu od výroby T6EX neměl jediné selhání. Mám dvě a ani si pro spolehlivost nemohu koupit novější typ. JIVE.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
16. říj 2017 06:19 #19574 od Aleš Krátký
No tak kluci čekali asi reakci typu : funguje to tak, že vysílač odešle data, přijmač příjme, potvrdí, odešle zpět .. a pokud nic nedorazí, tak vysílač pípá, že není signál. Vzhledem k tomu, že ale nepípal, je možné, že něco zahltí komunikaci tak, že letadlo neřídím, i když si technika myslí, že si vše krásně povídá ? odpověď : netuším :-D asi je to systém od systému. U Assana to dělalo, prostě se zahltil a letadlo si dělalo co chce, ale u tak profi řešení bych o tom pochyboval.

Termika ? Odpověď : docela možné, kolikrát jsem kousek od sebe, řídím (vidím jak se hýbou ovládací prvky dle mých reakcí) ale letadlo dělá skoky horem dolem jak šílené.

Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
16. říj 2017 07:06 #19575 od Tomas Hruby
Na tohle žádná odpověď není, důvodů je možná celá řada...
Tedy tak jak píše Aleš to nefunguje, telemetrie je u aspoň minimálně rozumných systémů od řízení dost oddělena a v principu může mít telemetrie totální výpadek a řízení jede v pohodě dále, není to o verifikaci paketů. Opačný stav je méně častý (zpětný kanál bývá slabší), ale úplně vyloučit se nedá.

Jinak ale na popisu od Martina se mi silně nelíbí ten popis o "půlvýkrutu" - nemáš totálně blbě nastavený failsafe? Přijatelná nastavení jsou buď hold, tedy drží polohu a krátký výpadek ani nemusíš zaregistrovat anebo slušný failsafe s butterfly, kdy po ztrátě model relativně bezpečně klesá. Tohle si oprav, ovšem pokud to máš dobře, tak bych docela rozjímal nad nějakou chybou na straně JETI, při zahlcení by si systém 2,4GHz určitě neměl vymýšlet nějakou atypickou polohu - musí buď fungovat anebo přejít do failsafe nastavení!

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
16. říj 2017 07:39 #19577 od Martin Beseda
Failsafe nemám žádný.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
16. říj 2017 07:58 #19578 od Tomas Hruby

Martin Beseda napsal: Failsafe nemám žádný.


Failsafe samozřejmě nějaký máš - pokud není nastavena konkrétní poloha po výpadku, tak se při výpadku koná režim hold (mimochodem ověřil sis to vypnutím vysílače?).

Pokud budu předpokládat, že tam máš "Hold" a opravdu ti kormidla nikam nesmyslně neodjedou, tak je tu opravdu reálná možnost, že jsi v místě výpadku nalétl do nějakého silného stoupáku či nějaké "svahové vlny". Tohle je možné zcela jistě, situací, kdy mi model chytl stoupák tak, že prostě chvíli totálně nereagoval jsem už zažil více, dokonce kdysi s těžkým F3B mi ho poryv natvrdo otočil na záda. Když se něco takového stane ve větší vzdálenosti, tak je to opravdu hodně těžké odlišit od rušení...

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
16. říj 2017 08:13 #19579 od Martin Beseda
Přesně tak si to vysvětluju a tak trochu se utěšuju, že to není nic jiného. A ano, bylo to dál.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
16. říj 2017 08:27 - 16. říj 2017 10:17 #19580 od Pavel Hloušek
Jo Tome, takhle sem uvažoval. Failsafe mám, po přistání sem ho zkusil a funguje. V tom popisovaným případě ale nezapracoval a éro šlo strmě dolů na rychlosti, takže pokud by chodily kormidla, reakce by byla vidět, si myslím.

Oprava, koukl sem na nastavení a mám tam zpoždění na failsafe 1 sec. Je tedy možný, že došlo ke ztrátě signálu od Tx k Rx, opačná cesta signál měla a mě ta vteřina připadala delší. To v situaci kdy se éro řítí k zemi nemůžu vyloučit. Čas je hold relativní veličina :) Ještě tak vědět, proč k tomuhle došlo.
Poslední změna: 16. říj 2017 10:17 uživatelem Pavel Hloušek.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.394 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

vpmodel

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám