file Jeti DC-16 a signál - kontrola nad modelem

Více
16. říj 2017 08:27 - 16. říj 2017 10:17 #19580 od Pavel Hloušek
Jo Tome, takhle sem uvažoval. Failsafe mám, po přistání sem ho zkusil a funguje. V tom popisovaným případě ale nezapracoval a éro šlo strmě dolů na rychlosti, takže pokud by chodily kormidla, reakce by byla vidět, si myslím.

Oprava, koukl sem na nastavení a mám tam zpoždění na failsafe 1 sec. Je tedy možný, že došlo ke ztrátě signálu od Tx k Rx, opačná cesta signál měla a mě ta vteřina připadala delší. To v situaci kdy se éro řítí k zemi nemůžu vyloučit. Čas je hold relativní veličina :) Ještě tak vědět, proč k tomuhle došlo.
Poslední změna: 16. říj 2017 10:17 uživatelem Pavel Hloušek.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
23. říj 2017 17:29 #19589 od Martin Falticko
Čaute, drobné vysvětlení: Jestliže vysílač hlásí kvalitu signálu 100% a nehlásí ani pokles tohohle čísla, znamená to stoprocentní úspěšnost přenosu dat mezi vysílačem a přijímačem. A není možné, aby si přijímač vymýšlel data, případně aby se serva nehýbala. Takže otázka, co tam máš za serva a další elektroniku. Případně bych zkontroloval kabeláž. Jestli máš záznam z tohohle letu, mohl bych se na něj mrknout.

PS: O jakémkoli typu zahlcení nemůže být v elektrovětroni, který nelítá pár metrů od TV věže/BTSky, žádná řeč ani náhodou.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
23. říj 2017 20:16 #19590 od Martin Beseda
"Zahlcení", to byl spíš výstřel do tmy. O této technologii přenosu, 2,4Ghz téměř nic nevím.
Používám serva KST, regulátor YEP. Napájení vedu přes výškoměr Altis, ale taky kolem něj.
Model se chvíli choval, jakoby někdo se všemi servy hýbal až nadoraz. Jak jsem psal, jediné pro mne reálné vysvětlení je, že při malé rychlosti se model dostal do pádu a vzhledem k větší vzdálenosti od sebe (ne však nijak závratné vzdálenosti), trvalo dost dlouhou dobu, než jsem ho srovnal. Ta doba mi ale připadala nezvykle dlouhá. Nikdy po pádu nehrabu do kormidel, aby se model "sebral", nabral rychlost a až poté rovnám ručně. Tady ale šlo o několik "kotrmelců" bez mého zásahu.
Záznam z letu bych poskytl rád, kdybych věděl, jak a kde ho najdu. Přiznávám, nikdy jsem se tím nezabýval.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
23. říj 2017 20:22 - 23. říj 2017 20:23 #19591 od Robert Jicha
Ahoj, jednoznacme bych vynechal napajeni pres Altis. Je to vice nez doporucene. Do Altisu staci signal. Jinak je to ale zahada.
Poslední změna: 23. říj 2017 20:23 uživatelem Robert Jicha.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
23. říj 2017 21:02 #19592 od Martin Beseda
Pro tyhle záhady, se mi někdy moc nechce do vzduchu.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
23. říj 2017 21:18 #19593 od Robert Jicha

Martin Beseda napsal: Pro tyhle záhady, se mi někdy moc nechce do vzduchu.


Tomu rozumim. Zazival jsem si tohle s Frsky. Tady to bud byla totalni nahoda/shoda okolnosti, nebo neco technickeho. Uz delsi dobu se snazim vyhnout obloukem vsemu "cinskemu". Oni soudruzi sice dobre kopiruji, ale nemysli u toho. Pravda stoji to vic, ale citim se lip :-) Zahadu muze vyrabet ciste nahodou i regulator. Pokud se to stalo pouze jednou a neni mozne to nasimulovat, tak bych to asi neresil a lital. Nicmene rozumim pocitu nejistoty ...

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
24. říj 2017 06:42 #19594 od Tomas Hruby

Robert Jicha napsal: Ahoj, jednoznacme bych vynechal napajeni pres Altis. Je to vice nez doporucene. Do Altisu staci signal. Jinak je to ale zahada.


No standardní postup je, že napájení přes Altis jde, ale zároveň jdou kolem něj ještě nezávisle vodiče plus/minus (bez signálu) do dalšího konektoru na RX - tím se přívod napájení zdvojí.


Jinak k tomu "zahlcení" - podstatné je, že by dobře řešený systém opravdu neměl nikam chaoticky ujet servy, buď zůstane v poslední poloze anebo po chvíli aktivuje failsafe. Určitě by se ale nemělo při rušení dít nějaké chaotické cukání serv, jak bylo známé u klasiky na 35MHz, k tomu opravdu není důvod. O tom, zda se dá či nedá systém na 2,4GHz zarušit bych si dovolil lehce polemizovat, v reálu se děje ledacos, ale určitě by si neměl začít "vymýšlet"...

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
24. říj 2017 14:26 #19595 od Pavel Hloušek
U Futaby ( fasst ) jsem si před pár lety zahltil přijímač kamerou na éru. Zapomněl sem vypnout wifi na kameře (gopro). Éro poslouchalo tak 100 m od vysílače, potom se serva včetně ot. motoru přestavily kamsi, už nevím jestli sem tam měl nastavenej failsafe, a tam držely. Zahltit to teda myslím jde, ale zdroj rušení byl v tomhle případě kousek od přijímače.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
26. říj 2017 08:17 #19597 od Ivan Horejsi
Na nasich strankach v oddilu "Clanky" jsou velmi zajimave texty o spojeni na 2,4GHz a o servech. Autorem je Ing. Cerny.
Pro mne to bylo a je mimoradne zajimave a prinosne cteni.
Poděkovali: Robert Jicha

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
21. led 2018 08:49 #19781 od Martin Beseda
Mám další zvláštní problém. Chci do nového modelu použít serva Corona DS-843MG. Ale většina při rychlém přechodu z jedné do druhé krajní polohy, po puštění kniplu, začnou kmitat a to v celém rozsahu výchylky. To kmitání trvá několik zákmitů, nebo až do doby než znovu šáhnu na knipl. KST-čka mi to nedělají a dělají to jenom serva křidélek, vztlakové jsou v klidu. Výstupy pro výškovku a směrovku jsem zatím nezkoušel.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.836 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

Banner baterie

banner6

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám