file serva a problémy s nimi

Více
05. úno 2018 08:12 #19828 od Martin Beseda
Odpověděl Martin Beseda pro téma serva a problémy s nimi
Ano jsou do F5j. I když se ti to nezdá, lítám takto už několik let.
Problémy jsou na stole. V letadle zatím ani jeno není a nebylo namontované.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
05. úno 2018 08:42 #19829 od Tomas Hruby
Odpověděl Tomas Hruby pro téma serva a problémy s nimi
Moje zkušenost (a nejen moje) je taková, že na F5J klapkách mezi servy do 10g jakžtakž přežijí soutěžní provoz jen MKS61xx (a asi Bluebird, který lze brát za jejich přímý klon).
Jiná malá serva, ať už to je Hyperion 09AMD/Corona 843MG, KST245 a nověji 08X či třeba do krachu JR JR386 jsou dobrá na ocasky a na křidélka, ale úmrtnost na klapkách je zkrátka mimo diskusi. Ani MKS nejsou bez chyb a vím o více lidech, kteří po zralé úvaze na klapky raději osazují serva kolem 20g hmotnosti - těch celkem řekněme 25g hmotnosti navíc je za bonus větší spolehlivosti přijatelné už u modelů se základní hmotností kolem 1300g, natož u o něco těžších. Samozřejmě u "ultralight" 1200g a méně se šetří extrémně a tam se použijí nejlehčí serva, ale už u "normálně lehkých" to není jednoznačné.

Serva jako KST08X přežijí na křidélkách a ocasních plochách, ale na klapky to prostě je veliký problém.

Jinak k tvým problémům - co se týče Corona 843MG, tak to s odstupem zavání nějakou déle skladovanou sérií, kde se opravdu až po nějaké době "usadil" potenciometr. To, že začaly chodit až po nějaké době mi připadá relativně obvyklé, opakuji, že jsem podobné chování zažil u více typů serv různých značek (i daleko dražších). Pokud ti už nyní chodí, tak bych se jich úplně nebál.
Co se týče KST08X, tak tam to vypadá na vadu konkrétního kusu, jinak to jsou docela dobrá serva. Sám je mám v jednom modelu na křidélkách už skoro dva roky (logicky to je dokonce starší verze než aktuální v5) a jsou naprosto v pohodě. Na klapky nedoporučuji, viz výše, ale na křidélka bych se vůbec nebál.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
05. úno 2018 09:20 #19831 od Martin Beseda
Odpověděl Martin Beseda pro téma serva a problémy s nimi
Zjistil jsem že tohle hřátí a vrčení dělají 2 z koupených 6. Tohle mě fakt nebaví...!

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
06. úno 2018 14:53 #19832 od Ivan Horejsi
Odpověděl Ivan Horejsi pro téma serva a problémy s nimi
Martine, na serva KST nejsou prakticky žádné reklamace. Teď je začal montovat do eroplánů také Vladimír Gavrilko.
Takže:

1. Udávání signálu v procentech toho moc neříká. Je třeba znát skutečnou šířku signálu v mili (mikro) sekundách.
2. Pokud se serva nehřejí na 98% a hřejí na 100%, nejspíš se snaží jít "za roh".
3. Chování potenciometru v krajních polohách nemusí být obecně zcela jisté. Alespoň si to myslím a montuji serva podle toho. Raději bych udělal delší páčku na servu nebo kratší na kormidle, abych se pohyboval v rozmezí třeba +/- 80% od střední šířky signálu. Zase v us. KST udává 900 -1500 (střed) - 2100uS.
4. Serva 08 se na brzdy opravdu nehodí. Výměna převodů je skoro nemožná. Oholené převody se hodně prodraží. Používám (konečně) bez problémů KST 135 a teď asi vezmu novější X10mini s ocelovými převody.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
01. bře 2018 17:39 #19906 od Martin Beseda
Odpověděl Martin Beseda pro téma serva a problémy s nimi
A problémy nekončí, spíš se nabalují další a větší... :( :( :(
Nedaří se mi naprogramovat chod motoru. Někdy ho regulátor nenačte a někdy se sám zapne i když je aktivní spínač vypnutí motoru a někdy se rozjede spolu s jinou letovou fází, kde motor normálně nejede. Někdy se nerozjede, jenom škube a pak regulátor pípáním hlásí opětovné naprogramování. Zkoušel jsem i jiný regulátor tím to není. Motor je taky ok. Začínám mít podezření na přijímač. A strach z létání zesiluje. Jiné modely jdou normálně.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
01. bře 2018 18:05 #19908 od Pavel Svoboda
Odpověděl Pavel Svoboda pro téma serva a problémy s nimi
a) jaký vyrobce TX+RX?
b) jaký regl ?
c) jaký motor ?
d) s výškoměrem ?
e) bez Altise vše OK ?

Na klapky mám třeba 145 % a není problém (tedy s MKS HV6100 ).
Jinak Bluebird není zdaleka MKS HV6100 (škoda, že Bluebird nemají ložiska tedy nejsou BB).

I pád na "ústa" je pohyb dopředu !

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
01. bře 2018 19:00 #19911 od Petr Dušek
Odpověděl Petr Dušek pro téma serva a problémy s nimi

Pavel Svoboda napsal: Jinak Bluebird není zdaleka MKS HV6100 (škoda, že Bluebird nemají ložiska tedy nejsou BB).

MKS i BlueBird mají stejné uložení převodů. Obě mají na výstupu pod tisícihranem pouze kluzné pouzdro, jen spodní konec výstupní hřídele je uložen v malém kul. ložisku. Samozřejmě se mohou lišit kvalitou materiálů a přesností výroby, ale konstrukční uspořádání převodů a ložisek je stejné.

Pavle máš s těmi BlueBirdy nějakou praktickou negativní zkušenost? Plánuji je zkusit na klapky zatím do stopalcovky.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
01. bře 2018 19:28 #19912 od Pavel Svoboda
Odpověděl Pavel Svoboda pro téma serva a problémy s nimi
Petře taky jsem si to myslel, ale MKS je BB a 1 bronzové pouzdro kdežto Modrý pták (čti Blue Bird ) má pouze mosazné pouzdro bez ložisek.

Jinak mám jedno fungl nové Blue Bird BMS-106HV (v plné záruce - koupeno před týdnem u JINO)
Tobě ho věnuji k vyzkoušení na 100palcovku. Telefon na mě máš v soukromé zprávě.

Testoval jsem na směrovku F5J ... a vrátil se k MKS. Blue nedrží střed.
Jinak cena /výkon je tak jak je. Blue Bird není špatné, ale MKS to není.

I pád na "ústa" je pohyb dopředu !

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
01. bře 2018 19:42 #19913 od Martin Beseda
Odpověděl Martin Beseda pro téma serva a problémy s nimi
a) Jeti-Jeti
b) YEP30 a další YEP30
c) PROPDRIVE 28-36/1400KV
d) s výškoměrem ano i s druhým výškoměrem stejně
e) bez Altise to jde, bez druhého taky

Zjistil jsem to před pár minutami. Ten druhý Altis je starší a v jiném letadle je v pořádku. Určitě. Ten první je nový V4, koupený nedávno. Dělá to ale s oběma. Dělá to s dvěma regulátorema a dvěma přijímačema stejně. :(

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
01. bře 2018 19:48 - 01. bře 2018 19:54 #19914 od Pavel Svoboda
Odpověděl Pavel Svoboda pro téma serva a problémy s nimi
Takže bez Altisu vše OK.
Na tuhle botu přišel Honza Leiner ... po komunikaci s výrobcem viz,
___________________________________________________________________________________
Altis v4 považuje za zapnutie to ak je šírka impulzu väčšia ako 1200us a vypnutie to ak je šírka impulzu menšia ako 1180us.
Vo Vašom prípade je to presne 1180us, preto nereaguje na vypnutie.

Táto hysteréza je nastavená tak aby prípadna nestabilita v signále plynu nespôsobovala chybné vyhodnotenie stavu plynu.

Vo vašom prípade treba nastaviť menšiu dolnú úroveň plynu na vysielači.
Vždy je vhodné využívať rozsah 1000us - 2000us vo vysielači naplno.

Best Regards / S pozdravom

Jozef Rodina
_______________________________________________________________________________

Jinak Mvario2 EX "jede" od 1100

I pád na "ústa" je pohyb dopředu !
Poslední změna: 01. bře 2018 19:54 uživatelem Pavel Svoboda.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.985 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

Banner baterie

banner6

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám