file Automatické měření času v F5J

Více
19. lis 2018 20:12 #21094 od Aleš Krátký
Pokud nikdo ještě nevidél, tak zde :

This browser does not support PDFs. Please download the PDF to view it: Download PDF


Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?
Přílohy:

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

dnz

Více
21. lis 2018 07:06 #21101 od Bohdan Biječek
Hodně zajímavá věcička. Ale zajímala by mě jedna věc, kterou jsem v popisu nenašel (nebo přehlédnul?). Jak se bude kontrolovat, zda se model při přistání nedotknul soutěžícího nebo pomocníka?
Jestli to správně chápu, tak to celé slouží k eliminaci počtu časoměřičů. Ale stejně nakonec někdo musí hlídat při přistání případný dotek. Anebo by se musela změnit pravidla naprosto zásadním způsobem, a to buď:
1. Ve vzdálenosti 10m od bodu bude vytyčena čára, kterou po celou dobu letu nesmí nikdo překročit. Jak bude vypadat přesnost přistání na bod vzdálený 10m od pilota nevím . . .
2. Při přistání bude povoleno určité maximální zpomalení. Jeho překročení bude znamenat nulu za přistání. To ovšem znamená konec zapichování.

No v každém případě si myslím, že případné zavedení tohoto zařízení zásadně změní kategorii. Jestli k lepšímu nebo horšímu nedokážu posoudit. :o)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
21. lis 2018 07:49 #21102 od Pavel Hloušek
Já bych to spíš chápal jako snahu o přesnější měření letového času a také uvedení na trh čehosi nezbytného pro tuto kategorii. Pokud to ale nebude umět změřit i přesnost přistání, tak tam ten časoměřič bude stát stejně. Tipoval bych ale, že pokud se tohle chytne, tak další sezónu přijde někdo se zařízením, které bude nutné mít v modelu a v přistávacím bodu, a to pak bude údaje odesílat přímo do výpočetního centra. Jó, pokrok nezastavíš :)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
21. lis 2018 10:17 #21103 od Aleš Krátký
No spíše jde o to, že bohužel už i vteřina hraje v F5J roli na vrcholné úrovni, a jestli máš 9:59:04 nebo 9:58:98 je sakra rozdíl :-D

Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
21. lis 2018 10:28 #21104 od Petr Dušek
Zatím je tam myslím velká řada otazníků, ale jedna věc k diskuzi zajímavá je. Pokud to dobře chápu, tak systém by vyžadoval změnu pravidel tak, že měření času končí zastavením modelu, nikoliv prvním dotykem. Okamžik zastavení je myslím mnohem přesněji definovatelný i v případě ručního měření a v případě této změny bych asi hlasoval pro.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
21. lis 2018 10:47 #21105 od Ivan Horejsi
Automaticke samomereni se letos v subkomisi F5 probiralo. Taky se doslo k zaveru, ze by bylo nutne nove definovat konec letu zastavenim modelu.
Ale zatim se dalo k ledu s tim, ze se musi predem dobre overit v praxi.
Stejnou zalezitosti se bavi i subkomise F3 vetrone.
Nemam zatim vyhraneny nazor. Zalezi na moznostech kontroly. Ta v soucasnych moznostech docela funguje a byva z toho pro vinika docela ostuda.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
13. úno 2019 14:16 #21310 od Pavel Hloušek
Možná už o tom všichni vědí, ale na Stoupáku ticho po pěšině tak něco písnu z toho co sem vyčetl v přiloženým pdf souboru u bratrů Slováků.
Nějací pánové ve spolupráci s f Aerobtec testovali loni systém automatického měření času pro F5J. Dle mého názoru to vypadá slibně. Boxík měří akceleraci ve třech osách, takže ho lze mít v trupu v libovolné poloze a je vybaven přijímačem signálu o začátku a konci pracovního času od pořadatele. Díky tomu rozezná předčasný start a taky přistání po pracáku, což se zobrazí na displeji výškoměru. Začátek letového času bere boxík nakonec od zapnutí motoru. Pánové přišli na to, že to stejně všichni do vteřiny od zapnutí motoru zahodí :) a od čidel nebyl okamžik odhozu jednoznačný z důvodu všelijakých vibrací od motoru a převodovek. Konec letového času boxík vyhodnocuje tak, že pokud je 2s bez pohybu (signálu od akcelerometrů) bere to jako konec letu a ty 2s automaticky odečte. Z toho plyne, že tedy nejde o měření do prvního doteku se zemí, ale do zastavení modelu. Na to pánové upozorňují a pokud by se to zavedlo, muselo by dojít k úpravě pravidel.
Pokud sem to všechno správně pochopil, stačilo by po přistání obejít startoviště, změřit přistání a opsat údaje z displeje. A to by zvládl klidně jeden šikula na několik startovišť. A taky by odpadly různé ,,nepřesnosti" při samoměření. Systém dokonce pozná zapnutí motoru během letu. Tož uvidíme

This browser does not support PDFs. Please download the PDF to view it: Download PDF

Přílohy:

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
13. úno 2019 15:34 #21311 od Petr Dušek
Nezapomněl jsi náhodou, že už jsi tady k tomu tématu jednou psal ??

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
13. úno 2019 19:39 #21312 od Pavel Hloušek
díky Petře, zapomněl jak na smrt. Budu se nad sebou muset hluboce zamyslet :oops:

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
14. úno 2019 07:46 #21313 od Aleš Krátký
No a viděl to tedy někdo v praxi ?

Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.993 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Ads Elite footer

Weby přátel

dnz

Banner baterie

banner6

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám