question-circle Motor + vrtule + baterky pro F5J

Více
05. říj 2017 11:14 - 07. říj 2017 12:05 #19503 od juraj.jurej
juraj.jurej replied the topic: Re:Motor + vrtule + baterky pro F5J
Já pri mojom rekreačnom lietaní životnosť moc nepreferujem. Mne skôr baterka umrie na vek, ako na nab. cykli. Ale tomu rozumiem, pre niekoho je to prvoradé. O tej životnosti aku. HV viem a mám preštudovanú tému na RCG, ale napr. Hyperion HV G7 píšu cca. 500 cyklov, to mne stačí na tri sezóni. (Mám viac modelov) Ale keby som potreboval striedam dve aku. 25eur. za aku. do veľkého F5J s porovnaním k cene modelu je nič a ja na tom nič neušetrím. Práve že som limitovaný veľkosťou motoru a pokiaľ chcem zachovať klasickú obežku (prevodovku nechcem, inruner je ťazký, horšie chladenie a s porovnaním k obežke aj nevýkonný.) tak aku HV poskytuje trocha výkonu na viac.

Neviem prečo ale do Element 100" (let. 835g) my motor Dualsky ECO V2 2312C 1150KV (JOKER V3 2830 1150KV) vychádza s vrtuľou 9,5 x 6 (aeronaut) s aku. 3S HV ako ideálny. (myslým, že aj pre súťaže) podla eCalc. Bolo by to treba vyskúšať v praxi. Dualsky XM-EA sú inak dimenzované na úkor zvýšenia účinnosti dosť omedzené výkonovo (max. prúdom) asi použitím vinutia (drôtu) a sú aj asi lepšie technicky spracované (neviem porovnať). Ale neviem ktorý z ních pri veľkosti 2830 by bez preťaženia poskytol viac výkonu, ako už spomínaný ECO V2 (Joker V3) aspoň podľa eCalc. XM-EA sa my zdajú ako by mali aj dosť slabý krútiaci moment (malé vrtule). Ale kto má niaký ľahší model tak mu určite séria XM-EA bude vyhovovať. (menši odber, vyšia účinnosť a spracovanie.) Kde by som našiel niaké info o Dualsky ECO V2? Zatiaľ ich v ponuke nevidím.
V prĺohe sú parametre JOKER V3

FrSkyTaranis X9D Plus, Siesta, Vitesse V2, Element 100", F5J 3700mm
Přílohy:
Poslední úprava: 07. říj 2017 12:05 od juraj.jurej.

Please Přihlásit se or Vytvořit účet to join the conversation.

Více
05. říj 2017 11:34 #19504 od Ivan Horejsi
Ivan Horejsi replied the topic: Re:Motor + vrtule + baterky pro F5J
Tak to jsme si asi nerozumeli. Ja mluvil o F5J.
Pro 100" letam Dualsky 2826-EA10 a 2S. Vrtule 10X6. To zbylo z naseho RCEK.
Pak mam jeden 2826-10, ktery je previnuty od Radka Novotneho. Vrtule myslim 9x5 a stoupa to az zbytecne moc.Taky jen 2S.
2830 a 3S musi byt ovsem vic nez dost, i ten ECO.

Please Přihlásit se or Vytvořit účet to join the conversation.

Více
05. říj 2017 15:29 - 06. říj 2017 10:48 #19505 od juraj.jurej
juraj.jurej replied the topic: Re:Motor + vrtule + baterky pro F5J

Ivan Horejsi napsal: Tak to jsme si asi nerozumeli. Ja mluvil o F5J.
Pro 100" letam Dualsky 2826-EA10 a 2S. Vrtule 10X6. To zbylo z naseho RCEK.
Pak mam jeden 2826-10, ktery je previnuty od Radka Novotneho. Vrtule myslim 9x5 a stoupa to az zbytecne moc.Taky jen 2S.
2830 a 3S musi byt ovsem vic nez dost, i ten ECO.


Ale rozumeli, Dualsky 2826-EA10 a 2S. (1630kv) Vrtule 10X6 my príde moc (vyše 25A max. prúd je papierovo 17,2A) To sa môžu tie motory tak preťažovať? Ale ak to ten motor vydrží tak potom super.
Mam aj F5J 3700mm (No name s trupom K3600 Letovka 1750G) Tam mám Turnigy 2836 1000 kv na Revo. HV 4S 1200 mAh. (Vrtuľu idem testovať 9,5x5)
A Element 100". Tam som rozmýšlal nad tým Dualsky ECO V2. Teraz tam mám Turnigy SK3 2830 1020 kv na Hyperion HV G6 1400 mAh s vr. 10x5 (aeronaut) Ten motor lietal už tri sezóny v Sieste (túto sezónu dolietala vďaka mojej hlúposti zatlieskala krídlamy) tak rozmýšľam, že by som ho vymenil. Dnes my došla aku. Revo. 4S HV 1200 mAh. Práve ju cyklujem, ale zdá sa my že kapacita je nižšia cca. 1050 mAh (po prvom cykle) Je to možné? Alebo si to ešte trochu sadne po viacerých cykloch? To by ma sklamalo, keď píšu 1200 mAh. Dám tri cykli a uvidím. Potom ju dám do lietadla a zmerám aspoň prúd, príkon a teplotu. Teraz končím druhý cyklus vybíjania, ten už vyzerá lepšie. Nabíjačka my vypla pri 3,17V na článok. (Imax 180X) Je to bezpečné napätie pre HV? Spotrebovaná kapacita z plnej nabitéj aku. 4,35V na článok je 1195 mAh. Takže to bude v poriadku, má tych cca. 1200 mAh. Ale pozor hmotnosť aku. je vyššia ako udávaná 117g (asi je myslená bez vodičov a konektorov) a v skutočnosti je o cca. 10g vyššia 127g
V lietadle ju nebudem tak hlboko vybíjať max. na cca. 3,5V na článok. (tak mám nastavenú telemetriu)

FrSkyTaranis X9D Plus, Siesta, Vitesse V2, Element 100", F5J 3700mm
Přílohy:
Poslední úprava: 06. říj 2017 10:48 od juraj.jurej.

Please Přihlásit se or Vytvořit účet to join the conversation.

Více
06. říj 2017 11:22 #19508 od Ivan Horejsi
Ivan Horejsi replied the topic: Re:Motor + vrtule + baterky pro F5J
Lipo se nemusi cyklovat ve smyslu cyklovani pro Nixx. Kazdym cyklem se opotrebovavaji.
Kdyz se baterka vyrobi, udela se na ni par cyklu a expeduje se. Dalsich par cyklu muze "dokoncit" vyrobu ale neni to nutne.
500 cyklu muze byt spravny udaj ale bez upresnujicich udaju nepresny. Kluci, kteri zavodne letaji minidrony, jsou predem smireni s zivotnosti nekolika desitek cyklu. Pri zatezovani (i pretezovani) po dobu 30 sekund se baterka nestaci ohrat a tak ji to moc nevadi.
Kapacita HV se uvadi pro nabiti HV. Nabiti na HV se snad muze hodit pro eroplan se zatezi pro velky vitr ... jinak pro nase aplikace ... no nevim. To at napise nekdo povolanejsi.

Please Přihlásit se or Vytvořit účet to join the conversation.

Více
06. říj 2017 11:54 - 06. říj 2017 12:36 #19509 od juraj.jurej
juraj.jurej replied the topic: Re:Motor + vrtule + baterky pro F5J

Ivan Horejsi napsal: Lipo se nemusi cyklovat ve smyslu cyklovani pro Nixx. Kazdym cyklem se opotrebovavaji.
Kdyz se baterka vyrobi, udela se na ni par cyklu a expeduje se. Dalsich par cyklu muze "dokoncit" vyrobu ale neni to nutne.

juraj.jurej
Na RCG cyklovanie (cca. 3x) doporúča, spomína aj John od Revolectrix, tak prečo nie.


FrSkyTaranis X9D Plus, Siesta, Vitesse V2, Element 100", F5J 3700mm
Poslední úprava: 06. říj 2017 12:36 od juraj.jurej.

Please Přihlásit se or Vytvořit účet to join the conversation.

Více
06. říj 2017 12:08 #19510 od Tomas Hruby
Tomas Hruby replied the topic: Re:Motor + vrtule + baterky pro F5J
Ad přetěžování motorů - on je obrovský rozdíl mezi režimem F5J, kdy se jen výjimečně letí na plný plyn 30s v jednom kuse a pak je na chladnutí minimálně cca 10 minut a rekreačním létáním, kdy se létá start za startem. Tohle je jedna ze situací, kdy vrcholové soutěžní létání trochu paradoxně techniku zatěžuje méně, než na pohled jednodušší rekreační aktivity... Výrobci samozřejmě nechtějí moc reklamací a tak se (aspoň ti seriózní) trochu jistí a parametry berou spíš pro to laické rekreační létání. Pro soutěžní provoz s dlouhými pauzami vesměs není příliš velké riziko překročit udané hodnoty o 50-100%.

Ad HV pro Ivana - ony by slušné HV články měly mít proti "běžným" LiPOL trochu upravenou chemii, takže se nedá automaticky říct, že by jim HV nabíjení mělo zkracovat životnost. Spíš bych se na to díval opačně - jestliže mi v praxi F5J naprosto stačí výkon, který Bolt odevzdá při nabíjení "jen" na 4,2V/čl, tak se mohu dobrovolně rozhodnout, že HV nevyužiji, čímž bych měl životnost dále protáhnout.
Ad kapacita - tady trochu pozor, HV nabíjení zvedá kapacitu ve smyslu odevzdané energie, což se udává ve Wh, kapacita v mAh se leckdy při nabíjení na 4,2 a na 4,35 vůbec nemusí lišit! Na toto se často zapomíná, hodnota mAh je tak trochu prázdné číslo, které je populární hlavně proto, že vypadá hezky a pochopitelně, ve skutečnosti ale jde o "plochu pod grafem", což není úplně totéž.

Please Přihlásit se or Vytvořit účet to join the conversation.

Více
06. říj 2017 12:34 - 28. říj 2017 02:08 #19511 od juraj.jurej
juraj.jurej replied the topic: Re:Motor + vrtule + baterky pro F5J

Tomas Hruby napsal: Ad přetěžování motorů - on je obrovský rozdíl mezi režimem F5J, kdy se jen výjimečně letí na plný plyn 30s v jednom kuse a pak je na chladnutí minimálně cca 10 minut a rekreačním létáním, kdy se létá start za startem. Tohle je jedna ze situací, kdy vrcholové soutěžní létání trochu paradoxně techniku zatěžuje méně, než na pohled jednodušší rekreační aktivity... Výrobci samozřejmě nechtějí moc reklamací a tak se (aspoň ti seriózní) trochu jistí a parametry berou spíš pro to laické rekreační létání. Pro soutěžní provoz s dlouhými pauzami vesměs není příliš velké riziko překročit udané hodnoty o 50-100%.


V skutočnosti my ešte žiadny motor nikdy nezhorel. Držal som cca. vždy doporučených parametrov a rozumu nakoľko som elektromechanik.
Tak idem preťažovať! som zvedavý čo sa stane. Zatiaľ ešte neletel, ale doma zmerané približne telemetriou FrSky. Model F5J 3700 mm, 1760g. Pohon Turnigy 2836 1000 kv (ale má viac) Aku. Revo. 4S HV 1200 mAh
vrt. Aeronaut 9,5x5. (na skúšku) Trochu riskantné otáčky na tú vrtuľu pri skutočných cca. 1200kv
Odber po ustálení (chod na plno cca. 15s) pri kapacite cca 85% ukazuje: 37A, Príkon cca. 500W Tak som zvedavý koľko vydrží. Lietať chcem tréningovo podľa pravidiel F5J.

FrSkyTaranis X9D Plus, Siesta, Vitesse V2, Element 100", F5J 3700mm
Poslední úprava: 28. říj 2017 02:08 od juraj.jurej.

Please Přihlásit se or Vytvořit účet to join the conversation.

Více
07. říj 2017 07:40 #19514 od Martin Beseda
Martin Beseda replied the topic: Re:Motor + vrtule + baterky pro F5J
Mám nově tento motor: hobbyking.com/en_us/propdrive-v2-2836-14...outrunner-motor.html
Od předchozí verze se liší pouze průměrem hřídele. Je možné ji vyměnit za tu původní 4 mm? Jak sundám tu co tam je? Vyrobit hřídel, by neměl být pro mne problém.

Please Přihlásit se or Vytvořit účet to join the conversation.

Více
07. říj 2017 08:19 - 07. říj 2017 09:27 #19515 od juraj.jurej
juraj.jurej replied the topic: Re:Motor + vrtule + baterky pro F5J

Martin Beseda napsal: Mám nově tento motor: hobbyking.com/en_us/propdrive-v2-2836-14...outrunner-motor.html
Od předchozí verze se liší pouze průměrem hřídele. Je možné ji vyměnit za tu původní 4 mm? Jak sundám tu co tam je? Vyrobit hřídel, by neměl být pro mne problém.


Hriadeľ aj kúpiš, ale musel by si vymeniť aj ložiska pokiaľ nieje ten hriadeľ zbrúsený (zmenšený) iba na konci a je celý 3,2 mm.
hobbyking.com/en_us/ntm-prop-drive-2836-...placement-shaft.html

A pozerám, že je iba znížený na priemer 3,2mm na konci. (neviem čo ich tomu viedlo) Je to ten v odkaze 4mm.
Daj dole segerku vpredu, stiahni rotor a vylisuj (napr. v zveráku) hriadeľ. Ak je vzadu červík daj dole. (ale na tomto motore tuším nieje) Na lisuj nový (zalep lockerom), ale na lisuj presne aby ti tá segerka pasovala. (radšej na viac krát). Poskladaj naspäť. (pozor na podložky, ak tam sú)

FrSkyTaranis X9D Plus, Siesta, Vitesse V2, Element 100", F5J 3700mm
Poslední úprava: 07. říj 2017 09:27 od juraj.jurej.

Please Přihlásit se or Vytvořit účet to join the conversation.

Více
08. říj 2017 11:21 #19521 od Martin Beseda
Martin Beseda replied the topic: Re:Motor + vrtule + baterky pro F5J
Hřídel je sundaná. Šlo to líp, než bych čekal. Pokusím se vyrobit novou, delší a průměru 4mm.
Jenom mě zaráží že menší jsou i přívodní kabely, než na tom původním motoru.

Please Přihlásit se or Vytvořit účet to join the conversation.

Vygenerováno za 0.989 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

Banner baterie

banner6

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám