question-circle Motor + vrtule + baterky pro F5J

Více
07. říj 2017 08:19 - 07. říj 2017 09:27 #19515 od juraj.jurej
juraj.jurej replied the topic: Re:Motor + vrtule + baterky pro F5J

Martin Beseda napsal: Mám nově tento motor: hobbyking.com/en_us/propdrive-v2-2836-14...outrunner-motor.html
Od předchozí verze se liší pouze průměrem hřídele. Je možné ji vyměnit za tu původní 4 mm? Jak sundám tu co tam je? Vyrobit hřídel, by neměl být pro mne problém.


Hriadeľ aj kúpiš, ale musel by si vymeniť aj ložiska pokiaľ nieje ten hriadeľ zbrúsený (zmenšený) iba na konci a je celý 3,2 mm.
hobbyking.com/en_us/ntm-prop-drive-2836-...placement-shaft.html

A pozerám, že je iba znížený na priemer 3,2mm na konci. (neviem čo ich tomu viedlo) Je to ten v odkaze 4mm.
Daj dole segerku vpredu, stiahni rotor a vylisuj (napr. v zveráku) hriadeľ. Ak je vzadu červík daj dole. (ale na tomto motore tuším nieje) Na lisuj nový (zalep lockerom), ale na lisuj presne aby ti tá segerka pasovala. (radšej na viac krát). Poskladaj naspäť. (pozor na podložky, ak tam sú)

FrSkyTaranis X9D Plus, Siesta, Vitesse V2, Element 100", F5J 3700mm
Poslední úprava: 07. říj 2017 09:27 od juraj.jurej.

Please Přihlásit se or Vytvořit účet to join the conversation.

Více
08. říj 2017 11:21 #19521 od Martin Beseda
Martin Beseda replied the topic: Re:Motor + vrtule + baterky pro F5J
Hřídel je sundaná. Šlo to líp, než bych čekal. Pokusím se vyrobit novou, delší a průměru 4mm.
Jenom mě zaráží že menší jsou i přívodní kabely, než na tom původním motoru.

Please Přihlásit se or Vytvořit účet to join the conversation.

Více
22. říj 2017 06:41 #19586 od Tomas Hruby
Tomas Hruby replied the topic: Motor + vrtule + baterky pro F5J
Malá poznámka k zde debatovaným regům YEP - včera jsem při finalizaci "dřevěného" Inside F5J narazil na docela kuriózní problém...
Regulátor YEP30 po připojení k přijímači prostě nic nedělá. Když jsem ho ale připojil k servotestesteru, tak šlape jak hodinky. Při připojení jiného reglu k přijímači (nějaký EMAX, který se válel na stole) vše funkční, takže záhada.
Logicky mě napadlo, že se daný přijímač, což je trochu atypická Futaba 6014HS (velký 14ti kanál) chová nějak neobvykle. Došlo i na osciloskop, ale výstup PWM ze servotesteru i přijímače vypadá stejně, na přijímači není žádný highspeed režim či něco podobného, takže nestandardnost PWM lze vyloučit. Příčinu ani řešení jsem prostě nenašel, působí to na mne dojmem, že nejspíš je u daného RXu pomalejší prvotní inicializace a regulátor nemá podobný stav ošetřený, ale je to jen omezeně doložená hypotéza. Popravdě řečeno je to pro mne další bod v mé averzi vůči YEP, už možnost triviálního přeprogramování při chybném zapnutí je pro soutěžní použití riziko, ale tohle vypadá, že tam číňan neošetřil více věcí, ach jo :-( Na jiném RXu Futaba, který mám osazený v Djangu, YEP30 problém nedělá, ale dá se tomu věřit?

Please Přihlásit se or Vytvořit účet to join the conversation.

Více
25. říj 2017 09:36 - 26. říj 2017 06:58 #19596 od juraj.jurej
juraj.jurej replied the topic: Motor + vrtule + baterky pro F5J
Nemáte skúsenosť s týmto novým motorom:
AXI 2220/12 GOLD LINE V2 DLHÁ

www.modelmotors.cz/product/detail/503/

Akú vrt. by ste doporučili? (Aeronaut 12x6,5) Bol by vhodný pre let. hmotnosť 1760g?
Vyzerá dobre: 40A, 450W, 91g

FrSkyTaranis X9D Plus, Siesta, Vitesse V2, Element 100", F5J 3700mm
Přílohy:
Poslední úprava: 26. říj 2017 06:58 od juraj.jurej.

Please Přihlásit se or Vytvořit účet to join the conversation.

Více
26. říj 2017 16:49 - 27. říj 2017 09:20 #19598 od Radek Novotny
Radek Novotny replied the topic: Motor + vrtule + baterky pro F5J
Podle KV 1200 má 7 závitů na pólu, a mě se tohle zrovna úplně neosvědčilo.

Obdobný motor (stejné parametry statoru a rotoru i KV od jiného výrobce), aby dal co nejlepší výkon, jsem si pak musel převinout, a vyšlo mi jako nejlepší 6 závitů na pól s KV=1470. Na 3-článek pak vrtule 10x6-11x6 palců, dle typu vrtule a rozteče trámce kužele. Ten jsem měl pak jednu sezónu pro soutěžní létání s modelem 1600g, který jsem potřeboval dovažovat na 2kg, a tam už ten 6-závit ve větříku tak nějak už nestačil.

Na elektrovětroň 1750g takový 6-závit stačí, do 200m se to za 30 dostane, ale dál už nakládat nemůžeš.
Poslední úprava: 27. říj 2017 09:20 od Radek Novotny.

Please Přihlásit se or Vytvořit účet to join the conversation.

Více
27. říj 2017 09:34 #19599 od Milan Chalupník
Milan Chalupník replied the topic: Motor + vrtule + baterky pro F5J
A jak dopadlo toto:

Model F5J 3700 mm, 1760g. Pohon Turnigy 2836 1000 kv (ale má viac) Aku. Revo. 4S HV 1200 mAh
vrt. Aeronaut 9,5x5. (na skúšku) Trochu riskantné otáčky na tú vrtuľu pri skutočných cca. 1200kv
Odber po ustálení (chod na plno cca. 15s) pri kapacite cca 85% ukazuje: 37A, Príkon cca. 500W Tak som zved zvedavý koľko vydrží.

už shořel, nebo je slabý?

Please Přihlásit se or Vytvořit účet to join the conversation.

Více
27. říj 2017 09:45 - 27. říj 2017 11:18 #19600 od juraj.jurej
juraj.jurej replied the topic: Motor + vrtule + baterky pro F5J
Keď môžem vedieť, aký to bol obdobný motor? (2220, 40A) Niečo najlepšie (najvýkonnejšie) potrebujem vo veľkosti 22xx resp. 28xx. (bez prevodovky)

FrSkyTaranis X9D Plus, Siesta, Vitesse V2, Element 100", F5J 3700mm
Poslední úprava: 27. říj 2017 11:18 od juraj.jurej.

Please Přihlásit se or Vytvořit účet to join the conversation.

Více
27. říj 2017 12:48 - 27. říj 2017 13:43 #19601 od Radek Novotny
Radek Novotny replied the topic: Motor + vrtule + baterky pro F5J
Jj, psal jsem o oběžce 2220. Hmotnost 93g včetně nástavce Dualsky od Ivana Hořejšího. Na ten nápis Turnigy na kablíku nekoukejte, to je jen smršťovačka. Motor je myslím Emax. A jak jsem psal výše, KV 1470 se šesti závity se mi osvědčilo jako výkonnější než KV 1200 se 7 závity, proto jsem ho převinul z původních 7 na 6 závit.

Výkonnějšího jsem bez převodovky nic tak nějak neobjevil, a tak jsem musel do té převodovky pro 2kg éro přeci jen jít. Ale třeba mají ostatní i jiné zkušenosti/nápady...
Přílohy:
Poslední úprava: 27. říj 2017 13:43 od Radek Novotny.

Please Přihlásit se or Vytvořit účet to join the conversation.

Více
27. říj 2017 14:28 - 27. říj 2017 21:31 #19602 od juraj.jurej
juraj.jurej replied the topic: Motor + vrtule + baterky pro F5J
Je to tak bez tej prevodovky je to ťažké, ale ten nový AXI 2220 V2 vyzerá nádejne. Je to nová generácia (výkonnejšia) a nová najväčšia veľkosť. (doteraz nerobili v tomto priemere). Možno by sa dalo z neho dostať 500W (to by stačilo), ale chce to otestovať. Zatiaľ nie je ani v eCalc.
Nieaký pohon s prevodovkou za rozumnú cenu nieje?
www.rivamodels.sk/F5J-FAI/F5J-FAI_22eng.html

OUTRUNNER 2220 1150 KV
twistedhobbys.com/outrunner-2220-1150kv-80g-crack-series-motor/

FrSkyTaranis X9D Plus, Siesta, Vitesse V2, Element 100", F5J 3700mm
Poslední úprava: 27. říj 2017 21:31 od juraj.jurej.

Please Přihlásit se or Vytvořit účet to join the conversation.

Více
28. říj 2017 09:24 - 28. říj 2017 09:31 #19603 od Radek Novotny
Radek Novotny replied the topic: Motor + vrtule + baterky pro F5J
AXI motory jsou kvalitou provedení na špici. Zkuste toho axíka 2220, a podělte se o zkušenost. Oproti tomu vašemu odkazu nahoře má axík silnější hřídel, což je u těžšího modelu určitě výhoda. Magnety i vinutí má super, a jestli neplánujete model nakládat další zátěží, bude to ok. Vrtuli odhaduju na začátek někde 11 až 11.5 palce, podle rozteče trámce.
Trošku se divím, proč neudělali v modelmotors pro F5J ten 6 závit, ale předpokládám, že když dali do nabídky 7 závit (1200kv), tak to asi mají zmáklé, a bude to šlapat.
Poslední úprava: 28. říj 2017 09:31 od Radek Novotny.

Please Přihlásit se or Vytvořit účet to join the conversation.

Vygenerováno za 1.055 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

Banner baterie

banner6

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám