question-circle Motor + vrtule + baterky pro F5J

Více
07. úno 2018 13:11 - 07. úno 2018 15:26 #19841 od Pavel Svoboda
Mega 16/15/2,5R s Micro Edition Light 5:1 je OK - pro 4S vrtule 13x8 přímo od "Kováře"
www.gmpropellers.com/product/d1bcb6f9-ae...cfd34511883/f5j-13x8
a kužel
www.gmpropellers.com/product/9689ba31-f9...7706f05b/f5j-spinner

Pozor na odběr ... je to hodně na hraně !!

I pád na "ústa" je pohyb dopředu !
Poslední změna: 07. úno 2018 15:26 uživatelem Pavel Svoboda.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
19. úno 2018 09:44 - 19. úno 2018 11:23 #19857 od juraj.jurej

Tomas Hruby napsal: Tahle sestava se mi úplně nezdá - létám ve dvou F5J pohonné jednotky s Mega 16/15/2 s kV4180, převodovka Kontronik 5,2:1 a kV je na můj vkus spíš malé, pro rozumný výkon používám vrtuli RFM12,5x8,5 případně 13x9 s úzkými listy.

Mega 16/15/2,5R mi pro 3s přijde z hlediska kV zbytečně málo, bude to chtít větší vrtuli, což je u větroně nevýhoda kvůli odporu. S 4s si to asi představit umím, osobně jsem nezkoušel, ale tam by naopak mohlo stažit něco jako 11x8, ale jestli to je optimální cesta si jistý nejsem.


Stým odporom úplne nesúhlasím. Záleží aj na type vrt. Voľakto môže lietať s Aeronaut 11 palcovou a bude mať odpor väčší ako druhý s GM 14 palcovou. Ja lietam rekreačne a väčšia vrt. my letovo vyhovuje, preto som aj išiel do prevodovky a nie aby som tam mal na 3S 11 palcovú vrt. A motor je už objednaný, tak to nezmením. Len som chcel poradiť s výberom vrt. nakoľko nieje ani v eCalc. Kúpim najskôr AE vrt. odmerám prúd a skúsim letový prejav a potom pôjdem do GM s nieakým vhodným kužeľom s ofsetom. A ako vidno tak GM vrt. sa ani menšie doporučené pre F5J, ako 13 palcové nevyrábajú, čo asi o niečom svedčí kadiaľ sa uberá trend.
www.gmpropellers.com/F5J

FrSkyTaranis X9D Plus, Siesta, Vitesse V2, Element 100", F5J 3700mm
Přílohy:
Poslední změna: 19. úno 2018 11:23 uživatelem juraj.jurej.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
25. úno 2018 13:02 - 25. úno 2018 13:08 #19865 od juraj.jurej

Pavel Svoboda napsal: Mega 16/15/2,5R s Micro Edition Light 5:1 je OK - pro 4S vrtule 13x8 přímo od "Kováře"
www.gmpropellers.com/product/d1bcb6f9-ae...cfd34511883/f5j-13x8
a kužel
www.gmpropellers.com/product/9689ba31-f9...7706f05b/f5j-spinner

Pozor na odběr ... je to hodně na hraně !!


To už je moc na hrane, možno na súťaže.
To by bola lepšia na 4S RFM 13x7,5? Alebo pre rekreačné lietanie RFM 12,5x6,5 (let. 1850g) A čo obyčajná Ae12,5x7,5

FrSkyTaranis X9D Plus, Siesta, Vitesse V2, Element 100", F5J 3700mm
Poslední změna: 25. úno 2018 13:08 uživatelem juraj.jurej.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
14. bře 2018 19:03 #19984 od Martin Beseda

Martin Beseda napsal: Koupil jsem omylem dvě sady těchto baterek. Dnes přišli. Jsou nepoužité, Má o ně někdo zájem?
hobbyking.com/en_us/turnigy-bolt-500mah-...ipoly-pack-lihv.html

Tak se to vyřešilo samo. Před týdnem mi jedna baterka po nabití a nouzovém odpojení nabíječky, ukazovala na dvou článcích cca 4,1V a na třetím 4,55V. Nejde srovnat a nabíječka jí ani neveme a hlásí chybu. Dnes se stalo něco podobného, s tou druhou. Nikdy neletěli, jenom jsem s nimi zkoušel letadlo a programoval. :( Já snad letos ani nevzlítnu...:(

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
14. bře 2018 19:36 #19985 od Petr Dušek
Nebude problém v nabíječce?? Balancer by neměl pustit napětí přes maximum.
A nebo jsi při tom programování baterku vybil do mrtě, což se u takhle malé kapacity může stát raz dva, a články už jsou načaté...

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
14. bře 2018 19:48 #19986 od Martin Beseda
Zjišťuju to. Nebyla nikdy vybitá pod 40%. Tohle mě ničí a demotivuje...

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
15. bře 2018 05:23 #19988 od Tomas Hruby
Martine, pokud má článek 4,55V, tak je to chyba nabíjení - buď nabíječka anebo nějaký uhnilý balanční konektor, což nabíječku zblblo.
Případně jeden dotaz - nabíjel jsi to jako normální LiPOL nebo LiHV? Co jsem vypozoroval, tak ač je Bolt LiHV, tak se při tomto nabíjení chová někdy "divně", nabíjení jako LiPOL je jistota.
Při hlubokém vybití napětíí naopak spadne dolů, což samozřejmě baterce nesvědčí a může ji zničit, ale dobrá nabíječka to pak při nabíjení musí srovnat a v žádném případě nepustit přes maximální hodnotu na článek, projevilo by se to třeba nárůstem Ri atd.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
15. bře 2018 08:19 #19990 od Alois Hrabáček
Nepochopím jak někdo může celou zimu laborovat s motory, servy nebo baterkami!!! Koupím model osadím a létám. Za dvacet let jsem jsem měnil asi 4 serva a to 3 odr r. 2014 co létám elektry!!! 2x servo JR určené na 5V napájeno 5,5 V a jedno Spektrum občas zakmitalo. Za to jsem dostal od Astry 4 nové zdarma! V loňském roce mně ulítli dva listy vrtule Aeronaut a nebyl jsem sám, asi špatná serie. Co se týká baterek používám Power a mám 850 mAh od r. 2015 a od r. 2016 mám ještě A-spice někde z číny a jsou rovněž bez problémů, nenafouklé. Je pravda, že čím jsou starší tak mají menší momentální výkon (30 sec). Nabíjím je nabíječkou od Graupnera nebo čínama od Big Hobby a na sotěžích používám čínu na 12 V. Po každém letu baterky dobiji!! ať při tréninku nebo soutěži! Přes zimu je mám v kufru v garáži kde je trochu zima. Nikdy jsem nic neformátoval. Koupím nabiji a létám. Vždy dobíjím přes balancer! Přeji krásné polétání, už se sezona blíží.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
17. bře 2018 17:53 #20009 od Pavel Hloušek

Ivan Horejsi napsal: Bych si dovolil ... letelo to poprve vcera. Dualsky obezka 2220 s prodlouzenim, 96,5 gramu, KV1350, hridel 4, model 1550g.
257 metru.
Vrtule 10x6, asi by se dalo jit na jeste vetsi vrtuli/vykon.

Sesmolil sem vakuovku 3,35 rozpětí, 1520g, a vrazil tam tenhle pohon s 10x6. Zatím bez výškoměru, ale odhadem za cca 20 sec výška moc. No a potom sem změřil proud a naměřil 45 A. Motor má psanejch max 30A/15 sec. Tak si říkám jak dlouho to může vydržet?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
17. bře 2018 19:44 #20010 od Petr Dušek
Myslím, že není žádný rozumný důvod to zkoušet.
S touhle konfigurací bys za 30 sec. musel mít skoro 300m výšky a to s výjimkou Gagarinova poháru nedává smysl ;) .

Těžko na soutěži podržíš plný plyn déle než 10 sec. a to ten motor jistě přežije, navíc baterka obvyklé soutěžní velikosti by asi těžko těch 45A udržela po celou dobu.

S jakým kuželem=rozměrem trámce jsi to měřil, zdá se mi to hodně proti údajům od výrobce?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 1.223 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

Banner baterie

banner6

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám