question-circle Motor + vrtule + baterky pro F5J

Více
14. bře 2018 19:36 #19985 od Petr Dušek
Nebude problém v nabíječce?? Balancer by neměl pustit napětí přes maximum.
A nebo jsi při tom programování baterku vybil do mrtě, což se u takhle malé kapacity může stát raz dva, a články už jsou načaté...

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
14. bře 2018 19:48 #19986 od Martin Beseda
Zjišťuju to. Nebyla nikdy vybitá pod 40%. Tohle mě ničí a demotivuje...

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
15. bře 2018 05:23 #19988 od Tomas Hruby
Martine, pokud má článek 4,55V, tak je to chyba nabíjení - buď nabíječka anebo nějaký uhnilý balanční konektor, což nabíječku zblblo.
Případně jeden dotaz - nabíjel jsi to jako normální LiPOL nebo LiHV? Co jsem vypozoroval, tak ač je Bolt LiHV, tak se při tomto nabíjení chová někdy "divně", nabíjení jako LiPOL je jistota.
Při hlubokém vybití napětíí naopak spadne dolů, což samozřejmě baterce nesvědčí a může ji zničit, ale dobrá nabíječka to pak při nabíjení musí srovnat a v žádném případě nepustit přes maximální hodnotu na článek, projevilo by se to třeba nárůstem Ri atd.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
15. bře 2018 08:19 #19990 od Alois Hrabáček
Nepochopím jak někdo může celou zimu laborovat s motory, servy nebo baterkami!!! Koupím model osadím a létám. Za dvacet let jsem jsem měnil asi 4 serva a to 3 odr r. 2014 co létám elektry!!! 2x servo JR určené na 5V napájeno 5,5 V a jedno Spektrum občas zakmitalo. Za to jsem dostal od Astry 4 nové zdarma! V loňském roce mně ulítli dva listy vrtule Aeronaut a nebyl jsem sám, asi špatná serie. Co se týká baterek používám Power a mám 850 mAh od r. 2015 a od r. 2016 mám ještě A-spice někde z číny a jsou rovněž bez problémů, nenafouklé. Je pravda, že čím jsou starší tak mají menší momentální výkon (30 sec). Nabíjím je nabíječkou od Graupnera nebo čínama od Big Hobby a na sotěžích používám čínu na 12 V. Po každém letu baterky dobiji!! ať při tréninku nebo soutěži! Přes zimu je mám v kufru v garáži kde je trochu zima. Nikdy jsem nic neformátoval. Koupím nabiji a létám. Vždy dobíjím přes balancer! Přeji krásné polétání, už se sezona blíží.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
17. bře 2018 17:53 #20009 od Pavel Hloušek

Ivan Horejsi napsal: Bych si dovolil ... letelo to poprve vcera. Dualsky obezka 2220 s prodlouzenim, 96,5 gramu, KV1350, hridel 4, model 1550g.
257 metru.
Vrtule 10x6, asi by se dalo jit na jeste vetsi vrtuli/vykon.

Sesmolil sem vakuovku 3,35 rozpětí, 1520g, a vrazil tam tenhle pohon s 10x6. Zatím bez výškoměru, ale odhadem za cca 20 sec výška moc. No a potom sem změřil proud a naměřil 45 A. Motor má psanejch max 30A/15 sec. Tak si říkám jak dlouho to může vydržet?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
17. bře 2018 19:44 #20010 od Petr Dušek
Myslím, že není žádný rozumný důvod to zkoušet.
S touhle konfigurací bys za 30 sec. musel mít skoro 300m výšky a to s výjimkou Gagarinova poháru nedává smysl ;) .

Těžko na soutěži podržíš plný plyn déle než 10 sec. a to ten motor jistě přežije, navíc baterka obvyklé soutěžní velikosti by asi těžko těch 45A udržela po celou dobu.

S jakým kuželem=rozměrem trámce jsi to měřil, zdá se mi to hodně proti údajům od výrobce?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
17. bře 2018 20:32 - 17. bře 2018 20:34 #20011 od Pavel Hloušek
No 300 m to bylo určitě, a za míň jak 30 sec. Rozteč čepů cca 38 mm. Právě kvůli tomu, že sem vybral střed z doporučenejch vrtulí, tak mě ten proud trochu překvapil. Jinak elektriky mám k dispozici habakuk, kvůli těžišti musím vozit 1800 mAh baterku (170 g) :) Právě na Gagarinův pohár si dělám zálusk ;) :)
Poslední změna: 17. bře 2018 20:34 uživatelem Pavel Hloušek.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
18. bře 2018 08:40 #20012 od Ivan Horejsi
Jaka byla presne vrtule?
Srovnaval jsem listy AE10x6 a RF10x6. S tou RF byl proud o 5A mensi. Pri stejnych otackach. Jiny tvar, mensi vibrace??? Nevim.
Ale do drahych eroplanu plastaky nedavam. Parkrat jsem videl co umi chybejici list nebo i jenom jeho kousek. Naposledy mi upadnul trup pred kridlem, u motoraka a jeste na zemi.
O dalsich rekneme 5A je mensi proud v letu.
Na zemi to zkousem radeji co nejkratsi dobu.
Kdyby se motor nejak extremne hral, byl by teply i po pristani.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
18. bře 2018 09:12 - 18. bře 2018 10:41 #20013 od Pavel Hloušek
aeronaut camcarbon 10x6, měřeno na zemi. Jiný listy sem nezkoušel, mám těchhle AE sklopnejch plasťáků hafo a zatím sem žádnej neztratil ani neulomil :) . Menší odběr s jiným tvarem listů (RF sou štíhlejší) může být spojen třeba s menším tahem? Nevím. Stáhl sem to pro jistotu omezením max otáček na 40 A na zemi. Už taky kvůli 40 A reglu. Taky předpokládám, že za letu se vrtule odlehčí a bude tam o něco míň. Určitě na to bude mít vliv rychlost a odpor éra, ale nedokážu odhadnout, změřit, natož spočítat, o kolik ten proud jde za letu dolů.
Poslední změna: 18. bře 2018 10:41 uživatelem Pavel Hloušek.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
18. bře 2018 12:52 #20014 od Ivan Horejsi
Odmerit by se to dalo celkem snadno, pokud nekdy skonci ta letosni zima.
Pro RCEV pouzivam taky Aeronauty, s uspechem, ale dat to na ty velke se bojim.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.340 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

vpmodel

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám