Motor + vrtule + baterky pro F5J
- Ivan Horejsi
- Offline
- VIP EXPERT
Takze vrtule 10x6 ma vetsi ucinnost, nez 12x6.
Proto take maji sklopky tento pomer spis vetsi. Takze prevodovka je docela zbytecna.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- juraj.jurej
- Offline
- Pokročilejší začátečník
- Příspěvky: 82
- Obdržená poděkování 0
Pavel Svoboda napsal: Motor máme stejný 16/15/2,5R .
Jaká vrtule 13x8 a jaký regulátor ?
Potom by to malo vychádzať rovnako. Len na tej polovičke čo vidno z toho obr. eCalc máte navolené iné parametre ako já (tak som myslel, že má iné KV):
Moje údaje od výrobcu: Prúd naprázno: 2,6A @ 8V, Odpor: 0,0115 Ω
Keď to tak zadám s baterkou Revo. 1200 mAh LiHv 4S 70/140 C, ESC 50A (všeobcne), vrt. GM 13x8. Tak mám prúd 48,46A. Ale keď som skúsil dať ten váš ESC tak to zhruba vychádza aj mne, takže treba zadať správny ESC ak tam je. (môj tam presne nieje, preto som zadával všeobecný)
Myslím, že to máte dobre vyladené. Za letu ten prúd trocha klesne a ste akurát na max. Ste s motorom spokojný?
Aký kužel tam máte k tej GM vrt. ?
FrSkyTaranis X9D Plus, Siesta, Vitesse V2, Element 100", F5J 3700mm
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- juraj.jurej
- Offline
- Pokročilejší začátečník
- Příspěvky: 82
- Obdržená poděkování 0
Ivan Horejsi napsal: Jestli teorie nelze a obavam se ze ne, pak ucinnost vrtule zavisi na uhlu natoceni listu. Cim vetsi natoceni, tim vetsi ucinnost. Uhel natoceni zavisi na pomeru stoupani/prumer.
Takze vrtule 10x6 ma vetsi ucinnost, nez 12x6.
Proto take maji sklopky tento pomer spis vetsi. Takze prevodovka je docela zbytecna.
V tom príklade napr. áno. Ale to sa nedá tak všeobecne povedať, že prevodovka je zbytočná. Čim väčší priemer, tým sa dá použiť väčšie stúpanie bez odtrhnutia prúdenia na vrtuli a takú väčšiu vrt. by už ten motor neutiahol. (pri tích istých otáčkach)
napr. 10x5, 11x6, 12x7, 13x8, 14x9 a podobne. môžu mať rovnakú účinnosť, ale nie ťah (preto tá prevodovka).
FrSkyTaranis X9D Plus, Siesta, Vitesse V2, Element 100", F5J 3700mm
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- juraj.jurej
- Offline
- Pokročilejší začátečník
- Příspěvky: 82
- Obdržená poděkování 0
To je jedno či sú to sklopky, alebo pevné vrt. A ešte motory s vyšším KV sú účinnejšie a tie sa na priamo bez prevodovky v našich aplikaciach nedajú použiť.juraj.jurej napsal:
Ivan Horejsi napsal: Jestli teorie nelze a obavam se ze ne, pak ucinnost vrtule zavisi na uhlu natoceni listu. Cim vetsi natoceni, tim vetsi ucinnost. Uhel natoceni zavisi na pomeru stoupani/prumer.
Takze vrtule 10x6 ma vetsi ucinnost, nez 12x6.
Proto take maji sklopky tento pomer spis vetsi. Takze prevodovka je docela zbytecna.
V tom príklade napr. účinnosť áno, ťah nie ide aj o veľkosť a plochu vrt. Ale to sa nedá tak všeobecne povedať, že prevodovka je zbytočná. Čim väčší priemer, tým sa dá použiť väčšie stúpanie bez odtrhnutia prúdenia na vrtuli a takú väčšiu vrt. by už ten motor neutiahol. (pri tých istých otáčkach)
napr. 10x5, 11x6, 12x7, 13x8, 14x9 a podobne. môžu mať rovnakú účinnosť, ale nie ťah a doprednú rýchlosť (preto tá prevodovka).
FrSkyTaranis X9D Plus, Siesta, Vitesse V2, Element 100", F5J 3700mm
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- juraj.jurej
- Offline
- Pokročilejší začátečník
- Příspěvky: 82
- Obdržená poděkování 0
Pavel Svoboda napsal: S 13x8 bere na zemi 61 A a za letu 56 A (měřeno s MUI 75 ...
Pro první testy jsem požíval 12x6. Kužel 34/6 je problém. Pro testování na starém trupu jsem měl kužel s rozebranou kleštinou.
Nebo zkusit turbo
Tak to tvoje meranie je veľmi rozdielne oproti údajom čo vychádzajú v eCalc. Nemeral si aké má ten motor skutočné otáčky? To vyzerá na viac, ako 3500 KV. Prečo my potom odporúčaš na rekreačné lietanie vrt. 13x8, keď berie cca. 60A. Ja nebudem riskovať a dám tam Aeronaut 12,5x7,5 - 12x8. To je tak pre mňa logický max. RFM, GM kúpim až po otestovaní.
FrSkyTaranis X9D Plus, Siesta, Vitesse V2, Element 100", F5J 3700mm
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Pavel Svoboda
- Autor tématu
- Offline
- Expert
- FAI ID CZE 16942
- Příspěvky: 495
- Obdržená poděkování 11
2) eCalc docel kecá ... ale to jsem již psal (věřím už jen tomu co naměřím sám : - )
3) k vrtuly GM patří samozřejmě kužel GM
I pád na "ústa" je pohyb dopředu !
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- juraj.jurej
- Offline
- Pokročilejší začátečník
- Příspěvky: 82
- Obdržená poděkování 0
FrSkyTaranis X9D Plus, Siesta, Vitesse V2, Element 100", F5J 3700mm
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Tomáš Heczko
- Offline
- Začátečník
- Příspěvky: 13
- Obdržená poděkování 0
Výsledek byl uspokojivý - čistý, nepodbroušený vnitřní povrch trupu, připravený pro vlepení nové přepážky.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Petr Dušek
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
- Příspěvky: 2062
- Karma: 7
- Obdržená poděkování 74
A na okraj jedna teoretická poznámka. Všiml jsem si, že tyto motory celkem slušně topí bez velké závislosti na zátěži, tzn. i motor naprázdno bez vrtule je po několika sekundách horký stejně jako při zátěži. Znamenalo by to čím menší zatížení, tím horší účinnost. Dokáže to nějaký teoretik vysvětlit?
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Milan Chalupník
- Offline
- Expert
- Příspěvky: 549
- Karma: 3
- Obdržená poděkování 27
Ještě přidám svoji zkušenost, když jsem přehodil oběžku s 1350kV za inrunner 4200kV s převodovkou a zapoměl jsem upravit časování regulátoru z vysokého na střední i PWM z 8kHz na 16kHz. Na letišti na mě stále kdákal Castle, že dochází k nadproudovému odběru i na půl plynu.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Přihlášení
Poslední příspěvky
-
- F5J-Poříčí nad Sázavou 20.4.2024 (7 Příspěvky)
- Další lidi zase budou 27.4. na F5L v Havl. Brodu... Je jasné, že s termíny to je špatné...
- v Soutěže / Soutěže v roce 2024
- od Tomas Hruby
- Včera 15:05
-
- Django RCEV (1 Příspěvky)
- Zdravím všechny Po Taťkovi mám doma dva modely Django - celouhlik. SL 623g ST 798g Kompletně...
- v Ostatní / Inzerce
- od Martin Rajšner
- 13. dub 2024 20:30
-
- RCEV Hořice 13.4.2024 (2 Příspěvky)
- Výsledky soutěže
- v Soutěže / Soutěže v roce 2024
- od Petr Dušek
- 13. dub 2024 19:34
-
- 13. Samba Cup F5J (3 Příspěvky)
- Aktuální počet přihlášených je 145 pilotů ze 14 zemí. Limit je 140....
- v Soutěže / Soutěže v roce 2024
- od Jaroslav
- 08. dub 2024 19:10
-
- Oznámení (1 Příspěvky)
- v Vážná témata / Důležité
- od Martin Rajšner
- 08. dub 2024 12:08
-
- Pozvánka na První Packá Véčka 2024 do Nové Paky (1 Příspěvky)
- Pozvánka do Nové Paky na První Packá Véčka 2024. Buřtíky tentokráte nemá kdo připravit,...
- v Soutěže / Soutěže v roce 2024
- od Vladimír Čermák
- 05. dub 2024 19:33
Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.