question-circle Motor + vrtule + baterky pro F5J

Více
30. kvě 2013 20:01 - 30. kvě 2013 20:03 #9766 od Pavel Svoboda
Ahoj,
na začátek .... něco o F5J InterTour Hořice 25.5.2013

Kromě již známých tváří se objevily dva zástupci z větroňářského centra v České Třebové

Bydlím 35 km od Hořic B) . Při přihlašování na závody jsem si říkal , že když budu v první polovině tak do toho (s tou vrtulí ) půjdu.

V Hořicích jsem měl stroj od Luboše ( éro se jmenuje Enyoj a konstrukčně se datuje cca 2004 takže to je docela stará věc.
Loni vznikla verze Enjoy 3 a myšlenka na verzi F5J je na stole ...

ALE co dát za motor je velká neznámá.
Proto prosím o radu ... uveze KDA A36L/12 - 1000kv tříčlánek + vrtule 10*7 (letová váha cca 2100 g ) ?
Předem díky za radu.

I pád na "ústa" je pohyb dopředu !
Poslední změna: 30. kvě 2013 20:03 uživatelem Pavel Svoboda. Důvod: překlep ...

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
30. kvě 2013 21:06 #9767 od Mirek Kotula
Vzhledem k tomu, že jsi byl pro některé neznámý, tak Ti nikdo moc nevěnoval pozornost a ejhle, kolik jsi měl těch tisícovek? Moc hezké.
Jinak je velice dobrý motor, NTM Prop Drive 35-36A 1400 s vrtulí 10“x6“, hmotnost motoru 117g, s tříčlánkem Li-Pol vážím komplet 1600g a je dost přemotorovaný. Stále jsem byl hodně přes 200m. Lze osadit i vrtulí 10x7“ a v pohodě by měl utáhnout model o hmotnosti 2300g. Tady je odkaz
www.hobbyking.com/hobbyking/store/__1434...36A_1400Kv_550W.html

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
31. kvě 2013 06:09 #9768 od Tomas Hruby
Mám to samé co Mirek v Mandarinu, hmotnost 1900g. Pohoda - vrtule 11x6 je skoro moc, nejspíš dám o něco menší. Pokud se tato klasická oběžka vejde, tak se není čeho bát :-)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
31. kvě 2013 11:02 #9776 od Standa Vacek Senior
Pavle, oběžku dopředku trupu ENJOY3 prostě nedostanete. Měli jsme se Standou co dělat tam dostat inruner o průměru 28mm s převodovkou.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
31. kvě 2013 16:18 #9777 od Pavel Svoboda

Mirek Kotula napsal: Jinak je velice dobrý motor, NTM Prop Drive 35-36A 1400 s vrtulí 10“x6“, hmotnost motoru 117g, s tříčlánkem Li-Pol ... a v pohodě by měl utáhnout model o hmotnosti 2300g.

Díky za typ.Ještě byla myšlenka na MVVS 2,5/1480 s tím ,že průměr statoru je jen 26 mm !!! Ale ono to tak není (oběžka to je , ale s pláštěm) viz. rozměr MVVS 2,5/1480

Tomas Hruby napsal: Mám to samé co Mirek v Mandarinu, hmotnost 1900g. Pohoda - vrtule 11x6 je skoro moc, nejspíš dám o něco menší.

Díky za potvrzení správné volby.

Stanislav Vacek napsal: Pavle, oběžku dopředku trupu ENJOY3 prostě nedostanete ...

Čau Stando (přidej si "SENIOR" ke jménu , ať se v tom vyznáme :- ).
Dostaneme ... myšlenka je
a) udělat předek , který je ve špici zeslaben a až se vyndá tak se vrazí trn s uhlíkem a bude krásně kulatý (normálně je trojúhelníkový )
b) nová forma (jen předek) - pak se slepí
c) forma (ale s termínem kolem roku 2020 ... znáš Luboše)

Jinak si myslíme (S Lubošem) a lidi tady na fóru to potvrdily , že převodovka je zbytečná.

Ještě mám dotaz ohledně baterek , reglu a ...
1) Je lepší 3 článek a větší odběr nebo 4 článek a tím pádem menší vrtule kapacita baterky?
2) Regulátor s BEC ? Který ?
3) Vyrábí se unašeč vrtule , který sklopí v dané poloze tak jak to mají motory u maket větroňů které zatahují motor do trupu? (udělat trup s "krytem" na vrtuli ať nebrzdí ).

Díky všem za čas a rady.
V příloze E3jka (ať víte o jaký "autobus" jde).

I pád na "ústa" je pohyb dopředu !
Přílohy:

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
31. kvě 2013 17:23 #9778 od Petr Dušek

Pavel Svoboda napsal: ...Ještě byla myšlenka na MVVS 2,5/1480...

Ono je to trochu složitější, MVVS, i když má vnější průměr větší (36/38mm), tak se vejde do špice líp, než 35mm oběžka, protože tam nepřekážejí kabely, které u oběžky musí jít někudy kolem pláště. Já mám do nového éra (... taky ve stádiu projektu) ten čínský klon MVVS (SK3 GliderDrive 3,5/1400), vejde se krásně do trupu za kužel s průměrem 38mm.
Problém může být větší hmotnost (vnější plášť je tam navíc...), ale někomu se to zas může pro dovážení hodit ;) .

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
31. kvě 2013 17:43 - 31. kvě 2013 17:46 #9779 od Standa Vacek Senior
Vymýšlíte něco, co bude degradovat siluetu trupu. Vem si, že kužel na ENJOY3 máme FRM 32mm a při seříznutí špice a vložení kulaté přepážky se to krásně srovná do kruhu. Tohle by se tam mohlo taky v pohodě vejít : MEGA 16/25/2 s převodovkou od megamotor.cz
Poslední změna: 31. kvě 2013 17:46 uživatelem Standa Vacek Senior.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
31. kvě 2013 19:00 #9780 od Pavel Svoboda

Petr Dušek napsal:

Pavel Svoboda napsal: ...Ještě byla myšlenka na MVVS 2,5/1480...

Ono je to trochu složitější, MVVS, i když má vnější průměr větší (36/38mm), tak se vejde do špice líp, než 35mm oběžka, .... ten čínský klon MVVS (SK3 GliderDrive 3,5/1400), vejde se krásně do trupu za kužel s průměrem 38mm.
Problém může být větší hmotnost...., ale někomu se to zas může pro dovážení hodit ;) .

Ohledně motoru MVVS to byla spíš úvaha podpořit Českého výrobce (sice je drahý,ale zato z Moravy :- ).
Dovolím si malou radu - 35 mm oběžka s obrácenou montáží nemá problém s kabeláží. Nevím jest-li se to normálně používá ,ale v Enjoy co jsem měl v Hořicích to tak je.

Jinak se začínám ztrácet který motor - v terminologii MVVS 2,5 nebo 3,5 ?

I pád na "ústa" je pohyb dopředu !

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
31. kvě 2013 20:30 - 01. čen 2013 04:58 #9782 od Zbyněk Smola
Se mi líbí že se začly vířit vody, jen tak dál větroňáři. Dalo by se říci: přišel, viděl, zvítězil. ZS
Poslední změna: 01. čen 2013 04:58 uživatelem Zbyněk Smola.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
01. čen 2013 07:38 #9783 od Ivan Horejsi
Dovoluji si upozornit na
www.horejsi.cz/Pages/DetailProdukt.aspx?objcislo=1890
To je presne na to. Dalsi lozisko navic chrani hridel motoru pri zabodnuti.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.831 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

Banner baterie

banner6

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám