Samba cup – 22. 8. 23. 8. 2020
Podruhé v historii jako soutěž elektroletů kategorie F5J, poprvé jako součást seriálu Eurotour a letos na novém letišti …
I když se webovky Samba model skrývají za doménou www.f3j.com a nabízí komplexní nabídku modelů větroňů kategorií F3J, F3B i F3F, jsou hlavním směrem současného vývoje jednoznačně elektrolety F5J. Svědčí o tom i to, že doposud všechny modely PIKE z výrobního programu firmy vznikaly nejprve jako větroně, které byly teprve následně modifikovány do podoby elektroletu. Poslední z řady - PIKE Prestige 2pk, však již byl navržen a vyroben jako čistokrevný elektrolet.
Číst dál: Samba cup – 22. 8. 23. 8. 2020
Klubová RCEP jde do finále sezóny 2020
Zdravím přátelé modeláři. Pokusím se sepsat krátkou zprávu (zuměj chvalozpěv) o aktuálním dění v naší oblíbené klubové kategorii.
Letos k nám z Číny krom balíčků s modelářskými díly dorazil také sviňa vir, kvůli kterému se neodlétaly tři jarní soutěže v Louce, Třebíči a Náměšti. To ale nebylo všechno. Spustilo to také lavinu přesunů termínů akcí snad všech kategorií, což zase způsobilo nižší účast na soutěžích. Sezónu jsme tím pádem zahájili až koncem května v Trnávce, kde se nás sešlo 21. V červnu se létalo v Č. Třebové (19 soutěžících), v červenci byla Litovel (23) a druhá Trnávka (13). V srpnu pak Uničov (16), Č. Třebová (13), Třebíč (13) a Náměšť nad Oslavou (13). V tuto chvíli zbývají poslední dvě - Svatováclavská Náměšť a říjnové Slatinice. Při pohledu na mapu by stejné kolečko slušelo třeba Táboru nebo okolí H. Brodu, že?
Číst dál: Klubová RCEP jde do finále sezóny 2020
Dobré RES rady pořadatelům od pořadatelů
Jak soutěžní praxe ukázala, RESky nejsou jen kategorií pro vstup začátečníků a mládeže do soutěží, ale také pro vstup nekušených pořadatelů do světa složitějších soutěží. Proto jsem se rozhodl posbírat rady a poznámky od různých autorů, které se ke mně dostaly a zaznamenat si je pro případ, že by se vyskytl nějaký problém. Možná, že se budou hodit i vám.
Co se týče SORGu:
– rozlosování dělat až na místě těsně před soutěží, protože přemisťování, přidávání a ubírání soutěžících je problematické. Po rozlosování vždy pečlivě zkontrolovat, zda jsou v každém kole nalosováni všichní závodníci. Pokud je něco špatně, rozlosování je třeba zopakovat a to třeba i několikrát až je výsledek správný. (A to byla právě moje chyba, že jsem si nevšiml chyby v rozlosování. Pak mi ve 3. a 4.kole chyběl nalosovaný vždy jeden závodník a musel jsem to přepočítávat ručně.)
Číst dál: Dobré RES rady pořadatelům od pořadatelů
RCEV Hořice 1.8.2020
Prý jsem si psaní článku vylosoval tím, že jsem vyhrál. Nejlepší články stejně umí psát Honza Kubica, tak se tu pokusím jen o krátké „telegrafické“ shrnutí. :)
Počasí na sobotu vypadalo už z předpovědí luxusně, a taky že jo. Horko až 30 stupňů, vítr 1-2 metry, a totálně vymetená modrá obloha.
ALE, vzduch pěkně divný, zrádný. Při tréninku ráno před soutěži jsem asi z 8 startů nálétal snad jen jednou. Nenosilo to, a byla k tomu nějak velká přitažlivost zemská.
Lety podle toho taky vypadaly. Jen pár borců se dokázalo vyhnout totálním splachovákům, a nalétat všechny plné časy. Osobně jsem si bezradnou chvilku vybral hned dvakrát, z výšky přes 120m jsem nalétal ani ne 3 minuty. Naštěstí se mi ty 2 průserovky vešly do jednoho (třetího) kola, když jsem si dal stejnou plívu i v opakovačce. Zbytek se už dal.
Číst dál: RCEV Hořice 1.8.2020
F5J Plzeň - Komorní polétání :)
Teprve v loňském roce nám docvaklo, že po reorganizaci parkování postačí naše letišťátko pro malé soutěže elektrovětroňů, včetně F5J. Tak jsme do toho šli. V souladu s „velikostí“ plochy a naše lokace na okraji republiky, kde se tradičně nezávodí, jsme omezili maximální počet účastníku na 24. Maximálně tedy 4x6.
Předpověď na sobotu byla dost bezútěšná. Voda voda voda. Po poledni se ale mělo otevřít okno bez deště a věřili jsme, že alespoň pár kol stihneme.
Když jsme se ráno sešli, opravdu drobně pršelo. Přepokládali jsme, že na ranním brífingu se rozpustíme a dáme další sraz na jedenáctou.
Po prezentaci se ukázalo, že slabší kusy to vzdaly a z původních 19 nás zůstalo jen 14. To nám udělalo trochu čáru přes rozpočet, protože v některých skupinách zbyli jen 2 piloti a to je proti pravidlům. Takže všechno losování, tisk rozpisů pro každého atd bylo nanic. Museli jsme nalosovat znovu. Tabulka se skupinami byla jen jedna, ručně napsaná, na stole ve stanu. Kupodivu to zase tak nevadilo. Ale – škoda práce, zbytečné komplikace. Včasné nebo jakékoliv odhlášení by každému pořadateli pomohlo.
Číst dál: F5J Plzeň - Komorní polétání :)
Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.