file Pevná výška v roce 2018

Více
05. zář 2018 06:48 #20906 od Alois Hrabáček
Tato věta z pravidel říká vše! Pokud se někomu točí vrtule je něco špatně v nastavení a tudíž nula za let! To samé platí když někdo letí do výšky 180 m a po přistání mu ukáže výškoměr 10 m.!!!!
V pravidlech je:
Za správnou funkci AMRT včetně jakéhokoli přídavného displeje a jeho kompatibilita s dalším ovládacím zařízením instalovaným
v modelu je zodpovědný soutěžící.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
05. zář 2018 08:12 - 05. zář 2018 08:16 #20907 od Pavel Hloušek
No, Lojzo, to sem viděl nedávno na vlastní oči. Na fw 2.x na soutěži RCEP byla u jednoho modelu po přistání F5J výška 5m. Každýmu bylo samozřejmě jasný, že je to chyba. Napíchli sme to na comp s flight managerem a udělali analýzu. Normální graf se zaznamenaným bodem zap a vyp motoru a bodu +10 sec. Z grafu sme odečetli F5J výšku cca 185 m, nicméně v tom sloupci kde je výčet max hodnot byl údaj F5J výška: 5m Předtím i potom vše normální. Doteď nevím jak je to možný.

K tomu seřízení, je třeba to zkusit. Možná na to má vliv i to že se k ovládání mixují dva kanály a dochází k nějakému posunu ap, fakt nevím. Ale měl sem poměrně nedávno v ruce éro, koukali sme na displej Altise, přidávali pozvolna plyn a předchozí F5J výška zmizela z displeje až když sme se dostali někam okolo půl plynu, což jsem považoval za okamžik, kdy teprve došlo k inicializaci dalšího letu.
Kolega, čerstvý majitel Altise, před letošní sezónou volal, že mu to po 30 sec nevypíná motor. Zkoušel to doma, takže nedával plnej plyn. Když hrknul s plynem naplno tak to fungovalo. Doporučil sem mu nastavit základní hodnoty rozsahu a EPA, na tuším +100% a -100%, zkalibrovat a bylo po problému. Bohužel, těch cestiček je asi víc a moc se s tím nedá dělat. A jak sem psal, nic lepšího a jednoduššího než kontrolu točících vrtulí sem pro RCEP nevymyslel. Vot těchnika :)
Poslední změna: 05. zář 2018 08:16 uživatelem Pavel Hloušek.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
05. zář 2018 08:55 - 05. zář 2018 08:59 #20908 od Martin Vaculík

Pavel Hloušek napsal: .... Ale měl sem poměrně nedávno v ruce éro, koukali sme na displej Altise, přidávali pozvolna plyn a předchozí F5J výška zmizela z displeje až když sme se dostali někam okolo půl plynu, což jsem považoval za okamžik, kdy teprve došlo k inicializaci dalšího letu. ...

Tohle byl myslím můj případ na RCEP soutěži a chyba byla nejspíš v reglu, který nebyl zkalibrovaný - den před soutěží mi odešel původní regl, tak jsem to v noci předělával a na kalibraci jsem už tak nějak zapomněl.
Jinak plyn pro vymazání Altise při tom pokusu bych tipl spíš tak 30-40% - na 50% je aretace, kde jsem plyn používal na start a tam se Altis resetoval.
Každopádně jsem si mohl nastavit na přepínač úroveň plynu těsně pod hranici sepnutí Altise a opakovaným puštěním motoru si pomáhat ... podle výsledků ale bylo jasné, že se nic takového nedělo :)
Poslední změna: 05. zář 2018 08:59 uživatelem Martin Vaculík.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
05. zář 2018 08:56 #20909 od Tomas Hruby
Odpověděl Tomas Hruby pro téma Pevná výška v roce 2018
A to je přesně ono - fw 2.1... Tam se to stane snadno, stačí povolit automatický restart a pak aby třeba při přepínání režimu vysílač hodil trochu signálu do plynu a je to - předchozí výška se vynuluje... To je mimochodem důvod, proč se i v RCEV přešlo na plně F5J firmware, těch problémů s restarty bylo prostě moc (a v tomto případě nemuselo jít vůbec o zlý úmysl).
Bohužel právě tohle je značný problém RCEP, aby fungovalo vypínání v dané výšce, tak je nutno vzít 2.1 a tam je cest k "oblbnutí" i neúmyslné chybě opravdu spousta. A ve výsledku jsi opravdu u toho sledování točící se vrtule :-(

U F5J fw 5.x je to složitější a stojím si za tím, že tam už je to s "náhodnou chybou ve prospěch soutěžícího" daleko méně pravděpodobné - tam už musíš mít kalibraci totálně ujetou...

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
05. zář 2018 09:01 #20910 od Tomas Hruby
Odpověděl Tomas Hruby pro téma Pevná výška v roce 2018

Martin Vaculík napsal: Každopádně jsem si mohl nastavit na spínač úroveň plynu těsně pod hranici sepnutí Altise a opakovaným puštěním motoru si pomáhat ... podle výsledků ale bylo jasné, že se nic takového nedělo :)


Mám takový pocit, že nejnovější F5J firmwary by ti to nesežraly - jde o to, že se ti inicializuje výška při připojení napájení, ne při zapnutí motoru a pokud je nějaký totální rozdíl, tak hodí také chybu. Problém je jak jsem napsal výše u fw 2.x :-(

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
05. zář 2018 11:27 #20911 od Martin Vaculík
Jasně, fw 2.x poslední verze, jiný jsem nezkoušel.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
05. zář 2018 11:30 #20912 od Pavel Hloušek

Tomas Hruby napsal: jde o to, že se ti inicializuje výška při připojení napájení, ne při zapnutí motoru

no výška jo, ale odpočet 30 s pro motor se přece musí spustit bez ohledu na fw až se zapnutím motoru, né?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
05. zář 2018 11:52 #20913 od Tomas Hruby
Odpověděl Tomas Hruby pro téma Pevná výška v roce 2018
No a co? Pokud budeš mít po letu místo F5J výšky chybu, tak máš nulu, tak k čemu ti bude možnost letět na motor déle?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
05. zář 2018 12:50 #20914 od Pavel Hloušek
Jo ty myslíš že výškoměr porovná výšku připojení ke zdroji s výškou zapnutí motoru a když je rozdíl třeba větší jak 5 m, tak to hodí chybu. Tak to jo, takhle by to mohlo fungovat

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
08. zář 2018 04:52 #20917 od Lubomír Šášek
V neděli jsem se byl podívat (poprve) na závody. Přidávám odkaz - je z toho několik videí.

Lutínská Pevná Výška 2.9.2018

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.440 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

vpmodel

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám