file RCEP v roce 2019

Více
06. zář 2019 11:36 #22149 od Tomáš Hlavinka
Odpověděl Tomáš Hlavinka pro téma RCEP v roce 2019
Co vím, tak nikdo v RCEP nic jinýho než Altis stejně nepoužívá. To je problém teda do pravidel předepsat konkrétní zařízení s konkrétním softem (nastavením)? U F5B/F je limiter taky od jednoho výrobce a u GPS myslím taky. Za cenu nějakého přemlouvání a doprošování bych to nechal tak, vždyť to oficální být nemusí. Soutěží je už dnes 2 možná 3x více než F5J a pilotů stále přibývá, kategorie je oblíbená. Jestli to je oficální nebo né je přece jedno.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
10. zář 2019 13:59 #22160 od Alois Hrabáček
Odpověděl Alois Hrabáček pro téma RCEP v roce 2019
Tak jsem se dostal ke klasické české diskuzi proč to nejde když jsem to nevymyslel já! Radkovi jsem poslal návrh pravidel s tím, že když něco bude nejasné tak a´t pošle e-mail s nedostatky a my je odstraníme. Radkovi jsem to poslal s velkým předstihem někdy v červenci. Zatím jsem nic nedostal, tak mám za to, že je vše v pořádku!
K tomu výškoměru: nevidím důvod proč by se nemohlo létat na výškoměr Altis, který mají všichni a fw.2.xx. Pokud má někdo něco jiného tak si s tím poradí sám! Není potřeba mluvit o to co by bylo kdyby bylo!!! Čekám na odpověď a po úpravě pravidel k jejich podání předsednictvi KLeM.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
13. zář 2019 10:21 - 13. zář 2019 10:23 #22183 od Tomas Hruby
Odpověděl Tomas Hruby pro téma RCEP v roce 2019
Z dovolením bych se odpoutal od "filozofických debat" k "nudné technice" s dotazem asi nejspíš na Pavla Hlouška.

Připusťme chvíli variantu, že by pravidla byla napsaná natvrdo pro "pouze Altis". Mě by zajímalo, jestli jsi nějak víc testoval u Altisu 2.x to nastavení antizoom ? Na tvém doporučení setupu to zaškrtnuto nemáš, ale tahle funkce je přitom právě pro "spínačové kategorie" dost zásadní a vznikla už v té mnou zmíněné "historii před F5J".
Mělo by to dělat v podstatě to, že nastavíš-li třeba 150m vypnutí, tak ti od 100m začne plynule ubírat plyn právě proto, aby se vyloučily "finty s vystřelením" a výška vypnutí se co nejvíc blížila té nastavené.
V ideálním případě by se při tomto nastavení mělo dát létat prostě na spínač a zobrazené výšky vůbec neřešit, přesnost by byla dostatečná.

Jak jsem psal dříve, létal jsem první spínače už někdy v roce 2009 (rýpnu si, že hodně těch, kdo se tu dnes pohoršují nad mým skeptickým postojem tehdy ještě netušilo, že by větroň mohl mít vrtuli :-) :-) :-) ) a právě tehdy podobné věci v programech switchů vznikly. První spínače měly obrovský problém se "zoom", pak se právě začalo laborovat s tím, jak to vyřešit softwarově, jenže než se to pořádně ověřilo, tak už převládla dnešní podoba F5J a tak už se to tolik netestovalo.
Proto právě můj dotaz na Pavla, zda konkrétně tohle zkoušel, z diskusí mi přijde, že moc ne, ale nevím jistě. Přitom pokud by to fungovalo, tak by tudy mohla vést cesta - výškoměr jen Altis, nastavení výška plus antizoom, po letu se nemusí výška vůbec řešit, k tomu možnost namátkové kontroly nastavení pořadatelem (jelikož všechny Altisy od 4 mají stejný software na počítači a stejný kabel, tak to není nijak složité).
Ale musí se to ověřit, klidně pár testů udělám, ale obávám se, že se k tomu dostanu nejdřív příští víkend, tak se nejprve ptám, zda už to někdo nemá za sebou...
Poslední změna: 13. zář 2019 10:23 uživatelem Tomas Hruby.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
13. zář 2019 10:58 #22184 od Tomáš Hlavinka
Odpověděl Tomáš Hlavinka pro téma RCEP v roce 2019
No super! Přiznám se, že sice vím o možnosti antizoom v nastavení altise, ale vždy jsi to nějak ignoroval a neřešil, natož nějak testoval. Vůbec mě nenapadlo, že by Altis mohl umět nějakou svojí logikou řídit otáčky motoru! Kdyby toto fungovalo, tak by se nemusela kontrolovat výška, ale hlavně by se nemusela dávat diskutovaná 0 za celý let v momentě překročení 190m!! Protože by to bylo už bez diskuse jen termikou a né silným motorem!

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
13. zář 2019 13:05 #22188 od Tomas Hruby
Odpověděl Tomas Hruby pro téma RCEP v roce 2019
Tak dotaz je asi spíš na Pavla H., já na to jen upozorňuji podle již téměř historických zkušeností...
Jinak jestli to ubírá vlastně zkusím už v neděli v Hostomicích, cvaknu si 150m a antizoom a uvidíme, co ukáží grafy, pak napíšu závěr. S tou nutností ověřit důkladněji jsem myslel na nějaké hlubší testy typu nejprve s antizoom, pak bez něj a porovnat, navíc při nastavení třeba jen 100m ať je to lépe vidět, to fakt nedám dřív než až další týden a možná spíš za 14 dní, tak to nadhazuji jako podnět pro "RCEP fans", ať si ověří sami.
Závěr by v ideálním případě byl tak, jak píše Tom Hlavinka, tedy skutečně přestat výšku řešit a létat na switch. Ještě bych tam dal odstavec, že alternativně lze použít i firmware F5J podle aktuálního seznamu FAI EDIC s následnou kontrolou výšky s tím, že pokud bude limit pro switch překročen o víc než 15m, tak má pilot nulu - toto je čistě jeho riziko, kategorie by standardně počítala s definovaným nastavením fw2.x. Toto vyšší riziko nuly při F5J fw mi přijde fér, protože by šlo čistě o věc daného pilota (či lenost přehrát si jiný fw) a tak jsou následky jen jeho vina.
Ale chce to zkrátka ověřit, než se propadne nadšení...

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
13. zář 2019 13:16 #22189 od Pavel Hloušek
Odpověděl Pavel Hloušek pro téma RCEP v roce 2019
Tome vím, ale beru to jako archaické řešení, proč když je F5J výška?

Teď mě napadá, pokud bys to vážně zkoušel, tak si vem éro s plynulou regulací otáček, strč do něj zdroj s větším napětím, třeba o dva články, odstartuj na čtvrt plynu a až se začne aktivovat antizoom tak postupně přidávej na doraz. Co myslíš že to udělá? Odpověď že shoří regl nebo motor vynech :)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
13. zář 2019 14:50 #22190 od Jan Kubica
Odpověděl Jan Kubica pro téma RCEP v roce 2019
Ahoj pánové, nevím, jak moc FW pokročilo, ale když se naposledy řešil antizoom na RCGroups (v době vzniku F5J), tak to bylo jen vypínání motoru v menší výšce, než byla nastavená, přičemž okamžik vypnutí si výškoměr počítal ze stoupavosti. Pokud je to tak, jak píše Tomáš, že výškoměr ubírá postupně, je to dokonalejší. Ale i tak se dá tato funkce "oblbnout". Pokud si vzpomínám dobře, tak se musí nastavená výška protnout ve velmi mělkém stoupání, kdy antizoom algoritmus nemá šanci.

Ty brďo, ono už je to 10 let, ale pro vás, co vládnete angličtinou - vlákno je tady www.rcgroups.com/forums/showthread.php?1...n-official-FAI-event . H.

"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
13. zář 2019 14:58 #22191 od Alois Hrabáček
Odpověděl Alois Hrabáček pro téma RCEP v roce 2019
Zdravím elektroletce.
Zanechte diskuze hlavně Ti co to nelétáte. Pravidla RCEP jsou podána a ať diskutují ti co jsou k tomu povoláni, t.j. předsednictvo KLeM.
A kdo si to chce vyzkoušet může přijet do Uničova, Třebíče nebo Náměště n. Oslavou, kde se bude ještě letos létat.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.690 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Ads Elite footer

Weby přátel

dnz

Banner baterie

banner6

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám