- Příspěvky: 486
- Karma: 4
- Obdržená poděkování 4
RCEK - doporučený setup
- Jiří Veselovský
- Autor tématu
- Offline
- Expert
Méně
Více
11. říj 2009 15:21 #362
od Jiří Veselovský
RCEK - doporučený setup vytvořil uživatel Jiří Veselovský
Nenechte se zmást názvem vlákna, o žádnou zázračnou sestavu nepůjde. K napsání příspěvku mne přivedly dotazy na poslední soutěži RCEJ včera v Horní Branné (skvělé výkony, skvělé počasí, drželo to tam samo a litovali jsme, že není přistání bodované po 20 cm, prosejtovalo by se to). Potěšilo mne, že dotazy už byly naprosto konkrétní, týkající se detailů a bylo vidět, že dotyční to mají "už na stole".
Předesílám, že nejsem žádný expert, který by měl obrovské zkušenosti, mám jen snahu pomoci v začátku těm, kteří i přes možnosti internetu tápou a aspoň zčásti "ochránit" jejich investice.
O modelu moc psát nebudu, protože to je velmi individuální věc a tam se nevyhnete určitému pokusničení. Jak už bylo řečeno mockrát, kompozity nejsou všelék, takže už z hlediska ceny upřete pozornost raději ke klasickým konstrukcím.
Nejvíce dotazů se týkalo pohonné jednotky, baterií a regulátorů. Takže v bodech:
- motor samozřejmě ve třídě 2208 (třeba AXI - cca 1300,-Kč) nebo 2826 (třeba Turnigy - cca 15 dolarů),
- a z mého pohledu to nejdůležitější - kv (otáčky/volt) motoru - tady je v poslední době snaha utočit danou vrtuli (10/6 a víc) motorem s co nejvyšším kv - dnes běžně kolem 1800 až 1900 (tento údaj bývá někdy napsaný i na plášti motoru),
- u tak vysokého kv se apriori předpokládá, že s tím motorem nebudete točit přes minutu (mohl by shořet), ale pro normální motorování do 30 až 40 sekund by měl vydržet,
- pokud budete chtít určitou rezervu v životnosti, tak nemusíte jít až na hranu a můžete si pořídit motor s kv kolem 1400, ale s vědomím, že možná bude chybět trochu výkonu na hřídeli,
- s tím souvisí otázka, které baterky vám dají potřebný proud a udrží napětí po těch cca 40 sekund - většina létá G3, někteří zkouší Rhino a nezapomeňte, že pod různými obchodními názvy se třeba skrývají stejné typy - musíte trochu pátrat,
- v této souvislosti ještě poznámka k "céčkům" - i když si o tom myslím své, tak samozřejmě vždy kupuji ty aku, které mají deklarované "C" nejvyšší, ale jestli je to dobře to nevím - tady bych požádal Ivana H., aby k tomu něco málo napsal,
- regulátor doporučuji raději 30A (anebo s rizikem přetížení 25A), protože dnes asi nikdo neodhadne, za kolik ampér se bude lítat na jaře - zatím se to rozumně létá kolem 23 až 25A, špičkově i ke 30A,
- regulátor nemusí mít bůhvíjaké programové vybavení, zatím jsem třeba neslyšel, že by někdo používal pro RCEK governor (třeba se pletu, nevím)
- pro vrtuli platí jediná zásada a to, že pořadatel vezme klacík dlouhý přesně 250 mm, vy rozložíte sklopku a včetně trámce nesmíte být pod tento rozměr (nad ano, pochopitelně). Tečka.
Doufám, že můj příspěvek doplní někdo, kdo odlétal nějaké soutěže RCEK (F5J/400/outrunner), protože jsem určitě na něco zapomněl, popř. uvedl špatně.
Původně jsem si myslel, že osvěta byla dostatečná, ale jak je vidět, tak jsou ještě mezery. Dobrá zpráva je, že teď už nemusíme spěchat, sezóna skončila.
Předesílám, že nejsem žádný expert, který by měl obrovské zkušenosti, mám jen snahu pomoci v začátku těm, kteří i přes možnosti internetu tápou a aspoň zčásti "ochránit" jejich investice.
O modelu moc psát nebudu, protože to je velmi individuální věc a tam se nevyhnete určitému pokusničení. Jak už bylo řečeno mockrát, kompozity nejsou všelék, takže už z hlediska ceny upřete pozornost raději ke klasickým konstrukcím.
Nejvíce dotazů se týkalo pohonné jednotky, baterií a regulátorů. Takže v bodech:
- motor samozřejmě ve třídě 2208 (třeba AXI - cca 1300,-Kč) nebo 2826 (třeba Turnigy - cca 15 dolarů),
- a z mého pohledu to nejdůležitější - kv (otáčky/volt) motoru - tady je v poslední době snaha utočit danou vrtuli (10/6 a víc) motorem s co nejvyšším kv - dnes běžně kolem 1800 až 1900 (tento údaj bývá někdy napsaný i na plášti motoru),
- u tak vysokého kv se apriori předpokládá, že s tím motorem nebudete točit přes minutu (mohl by shořet), ale pro normální motorování do 30 až 40 sekund by měl vydržet,
- pokud budete chtít určitou rezervu v životnosti, tak nemusíte jít až na hranu a můžete si pořídit motor s kv kolem 1400, ale s vědomím, že možná bude chybět trochu výkonu na hřídeli,
- s tím souvisí otázka, které baterky vám dají potřebný proud a udrží napětí po těch cca 40 sekund - většina létá G3, někteří zkouší Rhino a nezapomeňte, že pod různými obchodními názvy se třeba skrývají stejné typy - musíte trochu pátrat,
- v této souvislosti ještě poznámka k "céčkům" - i když si o tom myslím své, tak samozřejmě vždy kupuji ty aku, které mají deklarované "C" nejvyšší, ale jestli je to dobře to nevím - tady bych požádal Ivana H., aby k tomu něco málo napsal,
- regulátor doporučuji raději 30A (anebo s rizikem přetížení 25A), protože dnes asi nikdo neodhadne, za kolik ampér se bude lítat na jaře - zatím se to rozumně létá kolem 23 až 25A, špičkově i ke 30A,
- regulátor nemusí mít bůhvíjaké programové vybavení, zatím jsem třeba neslyšel, že by někdo používal pro RCEK governor (třeba se pletu, nevím)
- pro vrtuli platí jediná zásada a to, že pořadatel vezme klacík dlouhý přesně 250 mm, vy rozložíte sklopku a včetně trámce nesmíte být pod tento rozměr (nad ano, pochopitelně). Tečka.
Doufám, že můj příspěvek doplní někdo, kdo odlétal nějaké soutěže RCEK (F5J/400/outrunner), protože jsem určitě na něco zapomněl, popř. uvedl špatně.
Původně jsem si myslel, že osvěta byla dostatečná, ale jak je vidět, tak jsou ještě mezery. Dobrá zpráva je, že teď už nemusíme spěchat, sezóna skončila.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Aleš Krátký
- Offline
- Administrátor
11. říj 2009 18:25 #367
od Aleš Krátký
Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?
Odpověděl Aleš Krátký pro téma RCEK - doporučený setup
krasne shrnuti, sice zaklady,ale nekdo se na to muze ptat.
jeste co ja vim tak dotazy byly hodne okolo tramku (35 , 36 , 40 ?)
jeste co ja vim tak dotazy byly hodne okolo tramku (35 , 36 , 40 ?)
Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Jiří Veselovský
- Autor tématu
- Offline
- Expert
Méně
Více
- Příspěvky: 486
- Karma: 4
- Obdržená poděkování 4
11. říj 2009 19:18 #369
od Jiří Veselovský
Odpověděl Jiří Veselovský pro téma RCEK - doporučený setup
Kolem trámku bych potřeboval informace doplnit. Zatím vím, že trámek s roztečí 42 mm a vrtulí Aeronaut 10/6 by měl požadovaný rozměr (250 mm) splnit. Je možné, že možností je víc, ale nemám je odzkoušené a proto jsem chtěl, aby můj příspěvek někdo doplnil.
Aleši, právě že to doporučení bylo míněné jako "bezpečný" prvotní krok do RCEK. Na nějaké špičkové doporučení nemám vlastní zkušenosti a taky začínám trochu pochybovat, jestli informace z tohoto (špičkového) prostředí budou free.
Aleši, právě že to doporučení bylo míněné jako "bezpečný" prvotní krok do RCEK. Na nějaké špičkové doporučení nemám vlastní zkušenosti a taky začínám trochu pochybovat, jestli informace z tohoto (špičkového) prostředí budou free.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Aleš Krátký
- Offline
- Administrátor
11. říj 2009 20:30 #371
od Aleš Krátký
Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?
Odpověděl Aleš Krátký pro téma RCEK - doporučený setup
tak ono to neni tak tezke,zmerime tramek 36 a vrtule 10/6 aeronaut a graupner, mam pocit ze jedna z nich vychazi , druha uz ne
Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Vygenerováno za 0.305 sekund
Přihlášení
Poslední příspěvky
-
- F5J-Poříčí nad Sázavou 20.4.2024 (7 Příspěvky)
- Další lidi zase budou 27.4. na F5L v Havl. Brodu... Je jasné, že s termíny to je špatné...
- v Soutěže / Soutěže v roce 2024
- od Tomas Hruby
- Včera 15:05
-
- Django RCEV (1 Příspěvky)
- Zdravím všechny Po Taťkovi mám doma dva modely Django - celouhlik. SL 623g ST 798g Kompletně...
- v Ostatní / Inzerce
- od Martin Rajšner
- 13. dub 2024 20:30
-
- RCEV Hořice 13.4.2024 (2 Příspěvky)
- Výsledky soutěže
- v Soutěže / Soutěže v roce 2024
- od Petr Dušek
- 13. dub 2024 19:34
-
- 13. Samba Cup F5J (3 Příspěvky)
- Aktuální počet přihlášených je 145 pilotů ze 14 zemí. Limit je 140....
- v Soutěže / Soutěže v roce 2024
- od Jaroslav
- 08. dub 2024 19:10
-
- Oznámení (1 Příspěvky)
- v Vážná témata / Důležité
- od Martin Rajšner
- 08. dub 2024 12:08
-
- Pozvánka na První Packá Véčka 2024 do Nové Paky (1 Příspěvky)
- Pozvánka do Nové Paky na První Packá Véčka 2024. Buřtíky tentokráte nemá kdo připravit,...
- v Soutěže / Soutěže v roce 2024
- od Vladimír Čermák
- 05. dub 2024 19:33
Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.