question-circle Motor + vrtule + baterky pro F5J

Více
16. kvě 2018 21:09 - 16. kvě 2018 21:12 #20336 od Tomáš Heczko
Řešil jsem to odfrézováním v ruce po obvodu přepážky (Dremel + tenká fréza cca 1,5mm průměru). Pro jistotu s malým odstupem od stěny trupu, kdyby mi ujela ruka. Malý zbytek na vnitřním obvodu dobrousit (Dremel + gumový váleček s nasazeným smirkovým kroužkem co největšího průměru, jaký se do trupu vleze, aby tam ale zároveň bylo ještě dobře vidět na broušený povrch - cca 15-20mm průměr).
Výsledek byl uspokojivý - čistý, nepodbroušený vnitřní povrch trupu, připravený pro vlepení nové přepážky.
Poslední změna: 16. kvě 2018 21:12 uživatelem Tomáš Heczko.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
10. pro 2018 12:11 #21118 od Petr Dušek
Dotaz pro borce používající Megu případně podobný inrunner s převodovkou. Jaké používáte nastavení regulátoru? Myslím hlavně předstih a PWM?

A na okraj jedna teoretická poznámka. Všiml jsem si, že tyto motory celkem slušně topí bez velké závislosti na zátěži, tzn. i motor naprázdno bez vrtule je po několika sekundách horký stejně jako při zátěži. Znamenalo by to čím menší zatížení, tím horší účinnost. Dokáže to nějaký teoretik vysvětlit?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
10. pro 2018 16:52 - 11. pro 2018 05:59 #21119 od Milan Chalupník
Petře, borec nejsem, ale co vím, to povím. Inrunnery (ACn16/7,10,15...) chtějí předstih (časování) tzv. střední (Castle apod.), u reglů Sunrise ICE/YEP je dobré zvolit Auto-timing. Kmitočet PWM nejlépe co nejvyšší (12-16kHz), aby regl stíhal vysoké kV. Hodně se píše o tom, že vysoká PWM může nadměrně zahřívat regulátor tím, že tranzistory častějí přepínají a při stále stejné době přepnutí daného tranzistoru pak vzniká kratší účinná doba sepnutí, ale to už dnes myslím neplatí. U Castle 50 Lite (má logování) jsem to zkoušel měnit a teplota byla furt stejná. Ty se však ptáš na ohřev motoru, ten by se prý měl ohřívat více při nízké PWM, ale tuto závislost jsem taky nějak nepozoroval, takže Castle mám na 16kHz, Sunrise ICE/YEP taky. Velmi důležitá věc u pohonu s převodovkou pro funkčnost a dlouhou životnost je rozeběh a brzda. Obojí aktivovat ihned, ne s prodlevou, ta je tu zbytečná (oddaluje start modelu po signálu a zdárné zavření sklopky), ale hlavně obojí "změkčit" na alespoň Middle, 50%, nebo i méně a následně doladit v praxi, jinak dostává převodovka zbytečný "štosy".
Ještě přidám svoji zkušenost, když jsem přehodil oběžku s 1350kV za inrunner 4200kV s převodovkou a zapoměl jsem upravit časování regulátoru z vysokého na střední i PWM z 8kHz na 16kHz. Na letišti na mě stále kdákal Castle, že dochází k nadproudovému odběru i na půl plynu.
Poslední změna: 11. pro 2018 05:59 uživatelem Milan Chalupník.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
10. pro 2018 18:25 #21120 od Petr Dušek
Milane dík za odpověď, experimentálním bádáním jsem dospěl k obdobným závěrům a je dobré vědět, že nejsem úplně mimo :) . Mám Megu 16/15/2 a regl YEP. Při změně předstihu jsem nepozoroval výraznější změny tak jsem zůstal u AutoTiming. Při PWM 8kHz se motor hřál více, mezi 12 a 16kHz už jsem necítil rozdíl, tak jsem zůstal u zlaté střední cesty 12kHz.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
11. pro 2018 05:58 #21121 od Milan Chalupník
Ještě doplním, Castle dělí PWM následovně, 8kHz - běžné oběžky, 12kHz - vysokootáčkové oběžky, 16kHz - inrunnery. A časování malé - 2pólové inrunnery, střední - 6pólové inrunnery, velké - oběžky.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
16. pro 2018 12:09 - 16. pro 2018 12:16 #21126 od Pavel Svoboda
A borci jsou tady ...

I pád na "ústa" je pohyb dopředu !
Poslední změna: 16. pro 2018 12:16 uživatelem Pavel Svoboda.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
18. pro 2018 22:24 #21127 od Petr Heinrich
Chtěl bych se lehce zeptat, co za motor do lehkého F5J o váze zhruba 950 gramů s uvažovanou zátěží max. + 250 gramů. Uvažuji zatím toto: www.hoelleinshop.com/getriebemotor-leopa...9302&c=74260&p=74260 s vrtulí GM 13x8.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
19. pro 2018 13:26 - 19. pro 2018 13:30 #21134 od Pavel Svoboda
KV 5000 - 3s - 10V - 14x7 GM F5J schmal M25, 7753 rpm, 38 Amp. 377 Watt, VPitch 83 km/h, Eta 77,3% - 30Sek

KV 5550 - 3s - 10V - 14x7 GM F5J schmal M25, 8612 rpm, 54 Amp. 542 Watt, VPitch 92 km/h, Eta 73,8% - 10Sek

www.reisenauer.de/aid-2195-Leopard-LC250...Edition-5-1NL-T.html

V ČR to šlo koupit u Míry Miletína (ale od té doby co má pivovar raději vaří pivo : - )
eshop.mmodely.cz/planetove-prevodovky-c2663/

I pád na "ústa" je pohyb dopředu !
Poslední změna: 19. pro 2018 13:30 uživatelem Pavel Svoboda.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
19. pro 2018 18:35 #21135 od Petr Heinrich
A cesta bez převodvky třeba přes AXI2012/20? Váha 56 g. Je to dnes ještě rozumné?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
19. pro 2018 20:41 #21136 od Petr Dušek
Patrně myslíš 2212/20 (2012 neexistuje)
Výkonově by na takového extra lehouše stačil, pokud se s tím nepředpokládá létat v silnějším větru a do větších výšek. Ale i tak KV 1150 není úplně optimální.
Lépe vychází 2217/12 (KV 1380), ten už je celkem v pohodě i pro 1300g eroplán. Jediným problémem může být hřídel 3.17mm, už jsem viděl dvě ulomené... Pak je tu samozřejmě verze LONG F5J s hřídelí 4mm a ložiskem navíc, ale 84 gramů už není taková hitparáda na extra lehké éro.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.934 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Ads Elite footer

Weby přátel

dnz

Banner baterie

banner6

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám