file F5J

Více
09. bře 2010 11:25 #1419 od Ivan Horejsi
F5J was created by Ivan Horejsi
V agende pro jarni zasedani CIAM FAI (letos az polovina dubna) je navrh na kategorii F5J.
Velikost v podstate libovolna, baterky LiPo, limiter vykonu 200Wmin.
Navrh jde ze subkomise, takze ma docela velkou snaci na prijmuti.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
10. bře 2010 18:46 #1458 od Jaroslav Nezhyba
Replied by Jaroslav Nezhyba on topic F5J
Snad to projde-ideální pro Q11 a podobné modely.I když se mi zdá 200 W/min málo,ale odpadne to měření motorů atd.Používání limiteru má svoje opodstatnění-v F5B-F-D se s tím létá přes 3 roky a bez problémů.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
11. bře 2010 06:19 #1465 od Jan Kubica
Replied by Jan Kubica on topic F5J
Je to skvělá zpráva, konečně bude výkon "omezen" jednoznačně a technicky.

Za největší nevýhodu považuji to, že je "nařízené shora", bez diskuse mezi lidmi, kteří termiku létají. Zároveň je to ale i největší výhoda, protože vzhledem k různosti kategorií v různých částech a zemích světa by se shoda hledala těžko (po celém světě se bude přejmenovávat :( :lol: ).

V diskusi na RCG ještě zaznělo, že by mělo jít o MMR (motor lze spustit kdykoliv) a motor se odečítá od nalétané doby (= úloha termika v F5B/F). Ivane, je to tak?

Dle mé statistiky s kilovým modelem stačí k nalétání 10 minut asi 140 Wmin, takže těch 200 Wmin je více než dost, zejména pokud nebude omezená hmotnost (?). A nakonec jsou to watt krát minuta (W*min), ne watt za minutu (W/min). H.

"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
11. bře 2010 06:27 #1466 od Tomas Hruby
Replied by Tomas Hruby on topic F5J
Zas tak triviální to Honzo není - určitě je snadné udělat model, který s 200Wmin nalétá 10 minut prakticky na 100%, jenže otázkou je s jakou dobou chodu motoru (pokud se bude odečítat). Pro špičkový výkon s pár vteřinami motoru se to bude muset hodně promyslet a optimalizovat, navíc přirozeně bude ve výhodě člověk, který bude umět perfektně létat v termice (což je samozřejmě dobře).
Navíc ta "jistota" bude platit za normálního počasí, ale pokud bude pořádně foukat a navíc to bude spíš padat, tak jsem si úplně jistý, že spousta lidí přistane ještě dlouho před maximem.
Mám o tom určitou představu díky tomu, že na grafech s Unilogu vidím sloupec s Wmin pro F5B limiter, takže vidím, kdy toho kolik spotřebuji a pravdou prostě je, že těch 200W/min není moc - což se mi líbí, bude to zajímavé.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
11. bře 2010 07:24 #1467 od Jaroslav Nezhyba
Replied by Jaroslav Nezhyba on topic F5J
No,vyčkejme ,zda bude návrh pravidel F5J schválen.Zatím je zbytečné polemizovat o tom,proč neproběhla diskuze o pravidlech.Je potřeba si uvědomit,že v komisi elektroletu jsou většinou bývalí nebo současní piloti z F5...a vědí o čem mluví a co schvalují.
Limiter je přínosem a usnadňuje nastavení vhodné kombinace motor-baterky-vrtule na požadované parametry.Každopádně je to krok vpřed v kategorii pravidel termických elektrovětroňů.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
11. bře 2010 07:30 #1468 od Jan Kubica
Replied by Jan Kubica on topic F5J
Tomáši, mně se těch 200 Wmin zdá dost, zejména s ohledem na to, že asi není omezená minimální hmotnost. To ukáže praxe. Ale optimalizovat se bude a bude to zajímavé, v tom se shodneme.

Mně se udělal názor, že to bude na nějakou 2m, okolo 3/4 kila, 800 W (3S2200 nebo tak). Těším se. H.

"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
11. bře 2010 07:55 #1469 od Petr Dušek
Replied by Petr Dušek on topic F5J

Jan Kubica napsal: Mně se udělal názor, že to bude na nějakou 2m, okolo 3/4 kila, 800 W (3S2200 nebo tak). Těším se. H.

Mně se zase udělal názor, že je to Backfire, 1,2kg/1,2kWx10sec. Je sice teprve březen, ale doufám že Ježíšek už si to zapisuje... :lol:

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
11. bře 2010 13:52 #1470 od Ivan Horejsi
Replied by Ivan Horejsi on topic F5J
Neni to zadna tajnost, agenda se sice blbe hleda ale je na

http://www.fai.org/aeromodelling/system ... agenda.pdf

a navrh je na strane 69.

Seznam clenu SC je na

http://www.fai.org/aeromodelling/contac ... e?i=95&f=8

Mel bych do Lausanne jet (v polovine dubna), takze opatrim zapis z jedneni subkomise a zjistim, jestli to plenum schvali.
Po podzimni debate na RV groups mne navrh prekvapil, nevime jestli je to mineno vazne nebo jenom vypustena bublina.
Uvidime.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
11. bře 2010 15:23 #1471 od Tomas Hruby
Replied by Tomas Hruby on topic F5J
Díky Ivane, tak to je přesně to, co se debatovalo už loni, tedy defakto doslova převzatá úloha termika z F5B/F.
No koneckonců proč ne, pokud budou dostupné limitery, což asi budou, tak by to mohlo být docela zábavné a určitě to má šanci oslovit tu nemalou skupinu lidí, kteří mají různé nadupané hotlinery, ale nejsou schopni či ochotni jít do "ostré" F5B/F.
Ovšem na druhé straně to není náhrada F5J Euro...

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
11. bře 2010 15:41 #1472 od Jan Kubica
Replied by Jan Kubica on topic F5J
Stručný překlad:

F5J (Nová kategorie)

Soutěž v době trvání letu a přesnosti přistání

Specifikace modelu
Maximální plocha 150 dm2
Maximální hmotnost 5 kg
Plošné zatížení 12 až 75 g/dm2
Typ baterie LiPo
Omezení energie 200 Watt-min

Úloha
a) Úloha musí být ukončena do 600 sekund po vypuštení modelu a končí zastavením modelu po přistání
b) Pilot rozhoduje na jak dlouho a jak často zapne motor
c) Doba kluzu se sčítá a za každou celou sekundu kluzu je jeden bod
d) Za každou celou přelétanou sekundu přes 600 sekund se jeden bod odečte
e) Dodatečné body za přistání
model zastaví v kružnici o průměru 30 m - 10 bodů, 20 m - 20 bodů, 10 m - 30 bodů, vzdálenosti se měří od středu kruhu k nosu modelu
f) Pokud model přistane později než 630 s po zahájení úlohy, body za přistání nebudou

Zdůvodnění
1. Nová kategorie bude pouze úlohou v době trvání letu pro začátečníky a může přinést novou krev do F5B.
2. Na trhu je hodně modelů vhodných pro dobu trvání letu, ale ne pro vzdálenost.
3. Organizace soutěže v době trvání letu je snadná.
4. Úlohu lze létat ve skupinách, takže není potřeba tolika času.

Podpůrné informace: pravidla následují pravidla F5B 5.5.4.6 úloha v době trvání letu a přistání

Tomas Hruby napsal: Ovšem na druhé straně to není náhrada F5J Euro...

Náhrada ne, ale jméno bude muset být jiné...

Petr Dušek napsal: ... ale doufám že Ježíšek už si to zapisuje... :lol:

Pokusy a pozorováním jsem zjistil, že Ježíšek musí být Číňan, takže pokud od něho něco chceme, nezbývá než "rozsypaný čaj" :mrgreen:

H.

"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 1.078 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

Banner baterie

banner6

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám