file Jeti DC-16 a signál - kontrola nad modelem

Více
16. říj 2017 05:51 #19573 od Jiří Veselý
Zdravím.

Pak je těžké něco radit, snad odstěhuj se do Duchcova a tady jsem za celou dobu od výroby T6EX neměl jediné selhání. Mám dvě a ani si pro spolehlivost nemohu koupit novější typ. JIVE.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
16. říj 2017 06:19 #19574 od Aleš Krátký
No tak kluci čekali asi reakci typu : funguje to tak, že vysílač odešle data, přijmač příjme, potvrdí, odešle zpět .. a pokud nic nedorazí, tak vysílač pípá, že není signál. Vzhledem k tomu, že ale nepípal, je možné, že něco zahltí komunikaci tak, že letadlo neřídím, i když si technika myslí, že si vše krásně povídá ? odpověď : netuším :-D asi je to systém od systému. U Assana to dělalo, prostě se zahltil a letadlo si dělalo co chce, ale u tak profi řešení bych o tom pochyboval.

Termika ? Odpověď : docela možné, kolikrát jsem kousek od sebe, řídím (vidím jak se hýbou ovládací prvky dle mých reakcí) ale letadlo dělá skoky horem dolem jak šílené.

Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
16. říj 2017 07:06 #19575 od Tomas Hruby
Na tohle žádná odpověď není, důvodů je možná celá řada...
Tedy tak jak píše Aleš to nefunguje, telemetrie je u aspoň minimálně rozumných systémů od řízení dost oddělena a v principu může mít telemetrie totální výpadek a řízení jede v pohodě dále, není to o verifikaci paketů. Opačný stav je méně častý (zpětný kanál bývá slabší), ale úplně vyloučit se nedá.

Jinak ale na popisu od Martina se mi silně nelíbí ten popis o "půlvýkrutu" - nemáš totálně blbě nastavený failsafe? Přijatelná nastavení jsou buď hold, tedy drží polohu a krátký výpadek ani nemusíš zaregistrovat anebo slušný failsafe s butterfly, kdy po ztrátě model relativně bezpečně klesá. Tohle si oprav, ovšem pokud to máš dobře, tak bych docela rozjímal nad nějakou chybou na straně JETI, při zahlcení by si systém 2,4GHz určitě neměl vymýšlet nějakou atypickou polohu - musí buď fungovat anebo přejít do failsafe nastavení!

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
16. říj 2017 07:39 #19577 od Martin Beseda
Failsafe nemám žádný.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
16. říj 2017 07:58 #19578 od Tomas Hruby

Martin Beseda napsal: Failsafe nemám žádný.


Failsafe samozřejmě nějaký máš - pokud není nastavena konkrétní poloha po výpadku, tak se při výpadku koná režim hold (mimochodem ověřil sis to vypnutím vysílače?).

Pokud budu předpokládat, že tam máš "Hold" a opravdu ti kormidla nikam nesmyslně neodjedou, tak je tu opravdu reálná možnost, že jsi v místě výpadku nalétl do nějakého silného stoupáku či nějaké "svahové vlny". Tohle je možné zcela jistě, situací, kdy mi model chytl stoupák tak, že prostě chvíli totálně nereagoval jsem už zažil více, dokonce kdysi s těžkým F3B mi ho poryv natvrdo otočil na záda. Když se něco takového stane ve větší vzdálenosti, tak je to opravdu hodně těžké odlišit od rušení...

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
16. říj 2017 08:13 #19579 od Martin Beseda
Přesně tak si to vysvětluju a tak trochu se utěšuju, že to není nic jiného. A ano, bylo to dál.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
16. říj 2017 08:27 - 16. říj 2017 10:17 #19580 od Pavel Hloušek
Jo Tome, takhle sem uvažoval. Failsafe mám, po přistání sem ho zkusil a funguje. V tom popisovaným případě ale nezapracoval a éro šlo strmě dolů na rychlosti, takže pokud by chodily kormidla, reakce by byla vidět, si myslím.

Oprava, koukl sem na nastavení a mám tam zpoždění na failsafe 1 sec. Je tedy možný, že došlo ke ztrátě signálu od Tx k Rx, opačná cesta signál měla a mě ta vteřina připadala delší. To v situaci kdy se éro řítí k zemi nemůžu vyloučit. Čas je hold relativní veličina :) Ještě tak vědět, proč k tomuhle došlo.
Poslední změna: 16. říj 2017 10:17 uživatelem Pavel Hloušek.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
23. říj 2017 17:29 #19589 od Martin Falticko
Čaute, drobné vysvětlení: Jestliže vysílač hlásí kvalitu signálu 100% a nehlásí ani pokles tohohle čísla, znamená to stoprocentní úspěšnost přenosu dat mezi vysílačem a přijímačem. A není možné, aby si přijímač vymýšlel data, případně aby se serva nehýbala. Takže otázka, co tam máš za serva a další elektroniku. Případně bych zkontroloval kabeláž. Jestli máš záznam z tohohle letu, mohl bych se na něj mrknout.

PS: O jakémkoli typu zahlcení nemůže být v elektrovětroni, který nelítá pár metrů od TV věže/BTSky, žádná řeč ani náhodou.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
23. říj 2017 20:16 #19590 od Martin Beseda
"Zahlcení", to byl spíš výstřel do tmy. O této technologii přenosu, 2,4Ghz téměř nic nevím.
Používám serva KST, regulátor YEP. Napájení vedu přes výškoměr Altis, ale taky kolem něj.
Model se chvíli choval, jakoby někdo se všemi servy hýbal až nadoraz. Jak jsem psal, jediné pro mne reálné vysvětlení je, že při malé rychlosti se model dostal do pádu a vzhledem k větší vzdálenosti od sebe (ne však nijak závratné vzdálenosti), trvalo dost dlouhou dobu, než jsem ho srovnal. Ta doba mi ale připadala nezvykle dlouhá. Nikdy po pádu nehrabu do kormidel, aby se model "sebral", nabral rychlost a až poté rovnám ručně. Tady ale šlo o několik "kotrmelců" bez mého zásahu.
Záznam z letu bych poskytl rád, kdybych věděl, jak a kde ho najdu. Přiznávám, nikdy jsem se tím nezabýval.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
23. říj 2017 20:22 - 23. říj 2017 20:23 #19591 od Robert Jicha
Ahoj, jednoznacme bych vynechal napajeni pres Altis. Je to vice nez doporucene. Do Altisu staci signal. Jinak je to ale zahada.
Poslední změna: 23. říj 2017 20:23 uživatelem Robert Jicha.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.470 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

vpmodel

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám