file Stavba F5j větroně

Více
15. dub 2015 08:37 - 15. dub 2015 10:42 #14679 od Martin Beseda
Odpověděl Martin Beseda pro téma Stavba F5j větroně

Ivan Horejsi napsal: Kolik se Ti vychylovaly brzdy? Musí to byt minimalne 70 stupnu, radeji vic. Jinak moc nefunguji.

Myslím že tak nějak to bylo. Ale přiznávám, neměřil jsem to.
Asi to bylo nejspíš míň. 70 stupňů je dost.
Poslední změna: 15. dub 2015 10:42 uživatelem Martin Beseda.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
15. dub 2015 14:07 #14682 od Pavel Svoboda
Odpověděl Pavel Svoboda pro téma Stavba F5j větroně
70°je minimum - na strojích F3J "to" brzdí na 90° a co je pod 80° tak moc nebrzdí ...

I pád na "ústa" je pohyb dopředu !

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
15. dub 2015 15:09 #14683 od Tomas Hruby
Odpověděl Tomas Hruby pro téma Stavba F5j větroně
Já si stejně myslím, že rozlomení modelu v této situaci nemá s výchylkou brzd až zase tak moc společného. Tam buď mohla být nějaká konstrukční chyba, že mělo křídlo vyloženě slabé místo, kde byly síly třeba rozloženy nerovnoměrně anebo zkrátka pilot zazmatkoval a vzal za výškovku. To se stane kdekomu, třeba syn mi takto rozložil RCEK...
Škoda pěkného modelu :-(

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
16. dub 2015 07:32 #14684 od Ivan Horejsi
Odpověděl Ivan Horejsi pro téma Stavba F5j větroně
Tome, podle mych zkusenosti musim souhlasit s Pavlem. Jiny problém se ovšem neda vyloucit.

Třeba tady:
f3j.in.ua/en/supra-expert-family.html?#tab2

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
23. dub 2015 10:47 #14740 od Martin Beseda
Odpověděl Martin Beseda pro téma Stavba F5j větroně
Začínám znovu. Rozjíždím se sice pomaleji než bych chtěl, ale jdu do podobného letadla jak jsem poničil. Už mám v kupě formu na nosník (po zkušenosti nejdůležitější část křídla i u lehkého a klidného modelu).
Ta původní "siri" měla letovku 1450g. Tady počítám ze slušným nárustem... Lítal jsem s ní jenom dva týdny i tak mě uchvátilo řízeni šesti servy v křídle. Tyhle "komplikace" mě baví... ;)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
23. dub 2015 11:11 #14745 od Aleš Krátký
Odpověděl Aleš Krátký pro téma Stavba F5j větroně
Držím palce ať se podaří a žije déle než původní

Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
23. dub 2015 12:21 - 23. dub 2015 12:22 #14749 od Tomáš Hlavinka
Odpověděl Tomáš Hlavinka pro téma Stavba F5j větroně
Můžu vědět čím uchvátilo řízení s šesti servy v křídle??? Minulou neděli jsem pozoroval již rok lítající F3J Vixen. Jeden z mála, možná jediný v ČR. Diferenciace stále nebyly dokonalé... Navíc to podle mě míň brzdí. Nebo když už to brzdí stejně jako klasika, tak musí být tupější na křidélka při přistání a zrovna při přistání to není žádaná vlastnost.
Prostě a jednoduše, když jsou klapky na polorozpětí 3 tak musí mít jednotlivě menší účinnost. To je pak už lepší mít klapky 4. Navíc je to další přidávání hmotnosti na konce uší - do těch nejdůležitějších míst celého křídla, dále je s tím spojená i menší torzní tuhost ucha a náchylnost k fletru. Podle mě je to blbost bylo pár výrobců co to zkoušeli a vrátili se ke klasice, není to dlouho třeba F3B Roxy.
Poslední změna: 23. dub 2015 12:22 uživatelem Tomáš Hlavinka.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
23. dub 2015 13:04 #14752 od Martin Beseda
Odpověděl Martin Beseda pro téma Stavba F5j větroně
Jistě můžeš. Měl jsem naprogramované dva režimy do termiky. Jeden-základní s řízením všech čtyř křidélek součastně do běžných podmínek, na přistání a do větrného počasí. Druhý, řízeny jenom krajními křidélky ,do klidného počasí ze slabším větrem. Byl jsem překvapený, že i když reagovala trochu tupěji na řízení, tak ve větru se s tím dalo slušně manévrovat. Ale na přistání v turbulenci bych to nejspíš nepoužíval, ale taky to šlo. Šlo mi o menší odpor při kroužení, když termika zrovna není nejsilnější. Za ty dva týdny jsem nestihl doladit a vyzkoušet všechno co jsem měl v plánu, ale pro let v termice jsem po několika pokusech nechal vztlakové klapky i včetně větších-vnitřních křidélek vychýlené 5mm. Menší křidélka zůstaly v nule. Letadlo se v tomto nastavení řídilo skvěle jak na celé, tak i na poloviční křidélka a letělo klidněji, stabilněji. Nemám žádné výpočty ani neumím vyjádřit tohle "matematicko-fizikálně" . Samozřejmě to všechno jde i jednodušeji s jedním křidélkem a jedním servem. Chtěl jsem něco jiného, něco co jsem doposud nezkusil a tohle řešení se mi zalíbilo. Rád stavím letadla a rád vymýšlím, častokrát i zbytečnosti. Ale baví mě to... ;)

S diferenciací jsem opravdu problém neměl. Začal jsem nastavením na 70% a při zalítávání jsem to snižoval na 50%. Skončil jsem u 40% a mixu se směrovkou, ve všech režimech. Brzdění? Nevím co tím myslíš, protože nastavení jsem udělal jako u všech svých modelů co jsem kdy měl a zpomalit letadlo i ve velice slabém větru bylo dostatečné. Řízení na brzdách i ve větru taky bez problémů. Ale na sestup z termiky asi málo. Netvrdím, že to co jsem postavil je dokonalé, jenom se mi to líbilo a další bude dost podobné, v mnoha ohledech stejné, ale podstatně pevnější.

To co jsem měl v Hořicích je nejenom těžké, ale hmotnost je nesmyslně rozložena po celém rozpětí křídla a v ocase šíleného olova. Na soutěže F5J naprosto nevhodné. Proto jsem původně zvažoval, jestli vůbec lítat. Ve vzduchu se kymácí a diferenciace je téměř neúčinná.
Proto mi 10g navíc v uchu nepřišlo jako tragicky moc, při celkové velice slušné hmotnosti.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
23. dub 2015 13:37 #14754 od Michal Cink
Odpověděl Michal Cink pro téma Stavba F5j větroně
Nenech se zvyklat a zustaň u 6ti serv. Je to pak sice náročnější na vyladění, ale výhody převažují. Jeden z Vixenů asi nelítá ideálně, ale všechny Nimbus4 (12 klapek) jj. :lol: M.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
23. dub 2015 16:32 #14756 od Tomas Hruby
Odpověděl Tomas Hruby pro téma Stavba F5j větroně

Michal Cink napsal: Nenech se zvyklat a zustaň u 6ti serv. Je to pak sice náročnější na vyladění, ale výhody převažují.


Možná převažují, akorát nikdo moc netuší, v čem ty výhody spočívají...

Přesně to napsal Tomáš Hlavinka - byl to už před nějakou dobu spíše módní výstřelek pár výrobců, od kterého se vesměs v tichosti upustilo. Určitě to tu a tam někdo zase vytáhne, viz Vixen, ale celkově to je velmi nepřesvědčivé.
Podle mě existuje jediný trochu smysluplný důvod pro tuto variantu - možnost udělat vícekrát lomené křídlo s větším vzepětím. Teoreticky by to mohlo být přínosem, v praxi je to ale spíš placebo, u F5J navíc ještě s nevýhodou vyšší hmotnosti (u pevnějších F3J to asi tak horké není).

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.506 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

vpmodel

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám