Autonomy non-stop (něco pro "cvoky")
- Jan Kubica
-
Autor tématu
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
-
1. Model musí odpovídat pravidlům Autonomy.
2. Hromadný start.
3. Každých 20 minut (+/- 2 minuty) musí model prolétnout normální rychlostí do 3m nad zemí.
4. Každých 100 minut všichni přistanou na dobití vysílačů, přestávka 20 minut.
5. Pořadí podle celkem nalétaného času.
Link je tady: http://translate.google.cz/translate?js ... l=it&tl=en
Dva to prý už zkoušeli - 96 a 98 minut s F3J, ale je to především o fyzičce (proto ten nadpis

"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Ale radeji nekdy az bude teplo, vcera jsem na svahu pristaval vzdy po 25 minutach, musel jsme se probehnout abych nezmrznul.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Tomas Hruby
-
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
-
Jen je docela škoda, že ten nízký průlet má být "normální rychlostí" - to klasické "limbo" známé z F5B je totiž dokonalý zážitek a přitom by to vůbec nebylo v rozporu s principy termického létání - právě naopak by měl každý motivaci využít stoupáků co nejlépe, aby pak mohl výšku vyměnit za rychlost a vzápětí za novou výšku...
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Jan Kubica
-
Autor tématu
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
-
Tomas Suk napsal: Nadherna ptakovina. Nejdelsi let v jednom kuse mam zatim 88minut (kresilko a hrnek s kafem nutne), vysilac mi vydrzi 4h. Tak kdy to udelame u nas Honzo ?
Já mám rekord v termice 89:15, ale přistával jsem pro naprostou ztrátu zájmu o další létání. Popravdě právě ta délka mě na tom děsí. Nicméně je to další nápad do "zásobníku", možná by to šlo, jak píše Tomáš H., upravit třeba na 1 hodinu a měřit spotřebovanou energii. Nicméně, můžeme to na jaře v Dehtárech zkusit.
Tomas Suk napsal: Ale radeji nekdy az bude teplo, vcera jsem na svahu pristaval vzdy po 25 minutach, musel jsme se probehnout abych nezmrznul.
To mi povídej, právě jsem se vrátil z venku - trénuju! Ani jsem nebyl schopen rozebrat éro, budu muset vyhrabat rukavice

Tomas Hruby napsal: Jen je docela škoda, že ten nízký průlet má být "normální rychlostí" - to klasické "limbo" známé z F5B je totiž dokonalý zážitek a přitom by to vůbec nebylo v rozporu s principy termického létání - právě naopak by měl každý motivaci využít stoupáků co nejlépe, aby pak mohl výšku vyměnit za rychlost a vzápětí za novou výšku...
Tohle je diskutabilní, na italském fóru se o tom také mluvilo - F3J jde rozjet na 200 km/h, papírák začne při 100 měnit geometrii křídel... Takže tam nakonec dali ten průlet "normální" rychlostí. Taky se tam píše, že ty 3 m výšky bude ohraničovat 3 kW laser, kdo poletí výše, bude mít éro na plátky

Povzdech - už aby ty limitery/elektroměry byly, takových možností, co se dá vymyslet... Prý se na tom už pracuje.
H.
"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Tomas Hruby
-
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
-
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Jan Kubica
-
Autor tématu
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
-
Tomas Hruby napsal: Fakt je, že třeba už s lehoučkou RCEK verzí MiniCorada se dá udělat limbo, které má smysl - odhaduji, že bych se z výšky 200m dostal bez motoru zpátky tak minimálně do 70-80-m, což není špatný začátek pro honění termiky...
Tomáši, pokud budou mít všichni stejná/porovnatelná letadla (a nemyslím F3J, třeba i EasyGlidery), tak proč ne, určitě by to zvýšilo atraktivitu. Ale pro ty velké "kompozity" by asi opravdu za příhodného počasí stačilo jedno jediné stoupání na celou soutěž (taky citát z té diskuse). Což by možná byl námět pro větroňáře

"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Ano, ja na tom byl stejne. Prvni co jsem po pristani udelal, bylo vyhledani vhodneho stromu k vykonani potreby (to kafe...) a pak jsme to zabalil a jel domu, pro ten den jsme toho mel dost.Jan Kubica napsal: Já mám rekord v termice 89:15, ale přistával jsem pro naprostou ztrátu zájmu o další létání.
Ja uz je vyhrabal, ale stejne jsem byl zmrzlej. Dnes to bylo o neco lepsi, protoze jsem byl na letisti a tam tolik nefunelo, ale stejne.Jan Kubica napsal: To mi povídej, právě jsem se vrátil z venku - trénuju! Ani jsem nebyl schopen rozebrat éro, budu muset vyhrabat rukavice
Tomas Hruby napsal: Jen je docela škoda, že ten nízký průlet má být "normální rychlostí" - to klasické "limbo" známé z F5B je totiž dokonalý zážitek a přitom by to vůbec nebylo v rozporu s principy termického létání - právě naopak by měl každý motivaci využít stoupáků co nejlépe, aby pak mohl výšku vyměnit za rychlost a vzápětí za novou výšku...
Taky se obavam, ze by to ty ubohe lehke modely nesnasely dobre. Ja vubec nemam problem podrzet vyskovku chvili potlacenou a rychly prulet ve 3m me velice uspokojuje... ale s jinym modelem nez litam Autonomy a RCEX.

Navic ona ta 740g dvoumetrovka s klenutym profilem se zase tak moc nerozjede a v rychlem pruletu dost brzdi, takze to nastoupani setrvacnosti je pak docela chabe (treba proti Optime).
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- jan kadlec
-
- Offline
- Pokročilejší začátečník
-

Jan Kadlec
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Tomas Hruby
-
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
-
jan kadlec napsal: Také právě rozmrzám - ještě že už máme na letišti zázemí a ten teplý čaj udělal nepopsatelné. Jinak můj termický rekord je také něco okolo jedné hodiny - naopak byl poměrně velký boj dostat Primeru z velmi silné termiky v celku dolů. Plné vztlaky, potlačeno a klesání minimální. Poslat ji kolmo k zemi jako IONa nelze - křídla už bych asi nenašel.
Jen tak naokraj - docela by mě zajímalo, kolik lidí zaletělo hodinu v termice opravdu bez motoru (lhostejno zda s čistým větroněm anebo s elektrou jen na jedno nastoupání). Ona to totiž vůbec není sranda, doporučuji zkusit - jen velmi výjimečně naletíte v jediném stoupáku víc než 10 minut - buď se rozpadne anebo vás odnese moc daleko či vysoko, že prostě musíte letět jinam... Podle mě by vůbec nebyla bez zajímavosti soutěž, kde by se dalo třeba 2 hodiny letové okno, všichni by odstartovali najednou (díky 2,4GHz je to určitě reálné) a vyhrál by ten, kdo naletí nejdelší dobu kluzu v kuse - může si letět s čímkoli, stoupat klidně kilometr vysoko, počet pokusů během okna neomezený, ale nakonec rozhoduje jen maximální doba kluzu... Určitě by to nedávalo smysl jako oficiální kategorie, ale jako občasná "sranda akce" by to stálo za pokus.
Podle mě bychom se všichni hodně divili jaká je to fuška, vůbec by mě nepřekvapilo, kdyby leckdy k vítězství stačily výkony někde kolem 15ti minut

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- jan kadlec
-
- Offline
- Pokročilejší začátečník
-
Tomas Hruby napsal: Jen tak naokraj - docela by mě zajímalo, kolik lidí zaletělo hodinu v termice opravdu bez motoru (lhostejno zda s čistým větroněm anebo s elektrou jen na jedno nastoupání). Ona to totiž vůbec není sranda, doporučuji zkusit - jen velmi výjimečně naletíte v jediném stoupáku víc než 10 minut - buď se rozpadne anebo vás odnese moc daleko či vysoko, že prostě musíte letět jinam...
Podle mě bychom se všichni hodně divili jaká je to fuška, vůbec by mě nepřekvapilo, kdyby leckdy k vítězství stačily výkony někde kolem 15ti minut
Tomáši, vcelku s Tebou souhlasím. Ale nadruhou stranu jsou dny, kdy "létají i vrata od stodoly " a právě v tento den sem zaletěl své nej... časy v termice. Svědkem mi budiž Viktor Novotný a možná i Tomáš Suk - po Ústecké elektře Easy Star cca 45 minut v termice. Více méně sám, vysílač položený na zemi a jen občas přiblížení a vyklesání. Ale jak říkám - jsou dny.... Obvykle mám problém udržet se i 10 minut v RCEx.

Jan Kadlec
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Přihlášení
Poslední příspěvky
-
-
- RCEP Prostějov 1 (1 Příspěvky)
- Ahoj Všechny příznivce pevné výšky zveme na naši jarní soutěž, která se koná v sobotu...
- v Soutěže / Soutěže v roce 2025
- od Petr Loutocký
- 15. dub 2025 06:57
-
-
-
- Soutěž F5J 12.4.2025 Poříčí n.S. (8 Příspěvky)
- Díky moc, ikdyž chybička se vloudila. A to počasí je v našem případě vždycky klíčová...
- v Soutěže / Soutěže v roce 2025
- od Milan Chalupník
- 14. dub 2025 11:59
-
-
-
- RCEP Česká Třebová 2025 - Memoriál Jaroslava Tupce... (1 Příspěvky)
- Ahoj, v průběhu soutěže jsem pořídil na mobil několik záběrů ze soutěže. Jsou to jen...
- v Soutěže / Soutěže v roce 2025
- od Lubomír Šášek
- 13. dub 2025 22:19
-
-
-
- 14. Samba Cup F5J (1 Příspěvky)
- Samba Cup F5J 2025 je zpět! Propozice k soutěži jsou již zveřejněny – věnujte jim prosím...
- v Soutěže / Soutěže v roce 2025
- od Aleš Krátký
- 07. dub 2025 17:22
-
-
-
- RCEV Hořice 19.4.2025 (1 Příspěvky)
- Ahoj piloti, zvu vás na naši velikonoční soutěž RCEV do Hořic. Přihlášky jsou otevřeny....
- v Soutěže / Soutěže v roce 2025
- od Petr Dušek
- 01. dub 2025 19:05
-
-
-
- Nechtěné spuštění motoru (7 Příspěvky)
- Přesně tak, hledá se to blbě. Teď už mě napadá akorát vylučovací metoda. Začal bych...
- v Letecké kategorie / F5J
- od Pavel Hloušek
- 29. bře 2025 06:01
-
Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.