file Stavba "káčka" - prosím o pomoc

Více
10. lis 2014 17:54 - 11. lis 2014 10:09 #13965 od Martin Beseda
Můj dotaz se týká stavby malého K-čka.
Potřebuji vyřezat polystyrenovou, přesněji styrodurovou formu a jádro na křídlo malého větroně. Polovina 762mm dlouhá, u kořene 220mm a na konci 120mm hluboká. Profil AG04, bez negativů.
Už jsem zkur... 6 tabulí styroduru a 20 metrů kantalového drátu. Použil jsem všechny techniky řezání co jsem znal a taky ty co jsem našel a vyčetl na internetu. Výsledky, ale nejou zdaleka uspokojivé. Spíš jsou katastrofální.
Najde se někdo, kdo to dokáže, bez otázek proč to nedělám jinak, nebo proč si to nekoupím hotové,
udělat? Chci stavět a mám nějakou představu. Bohužel se mi jí už celé měsíce nedaří naplnit. :(
Dokáže to někdo?
Udělá to někdo pro mne?
Budu moooc vděčný.
Samozřejmě, nechci to zadarmo.

p.s. na rcmanii se na to raději neptám, tam jsem pohořel už ze spoustou dotazů...
Poslední změna: 11. lis 2014 10:09 uživatelem Petr Koláska.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

hawk

Více
10. lis 2014 19:41 #13966 od Michal Cink
Ahoj Martine,
pokud by jsi netrval na hloubkách, tak mám pěknou "sbírku" šablon profilů AG, snad i 04.
Nedávno jsem si dělal eliptické křídlo na "K", tak by ti to možná vyhovovalo. M.
Přílohy:

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
10. lis 2014 22:04 #13968 od Martin Beseda
Zůstala ti skořábka, nebo i jádro?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
11. lis 2014 05:10 - 11. lis 2014 10:41 #13971 od Michal Cink
Zustalo mi křídlo.. ;) M.
P.S. Jo sorry, už chápu. To křídlo je na K 1500mm rozp. Jádro jsem použil a zbytek vyhodil. Myslel jsem, že bych Ti změřil hloubky a nějak bysme to pokrátily na mín, protože mi pochopitelně zůstali šablony na řezání. M.
Poslední změna: 11. lis 2014 10:41 uživatelem Michal Cink.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
11. lis 2014 07:43 #13972 od Ivan Horejsi
Nevede se ... to je siroky pojem. Co je spatne?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
11. lis 2014 12:30 #13976 od Martin Beseda
Není řez rovný a hladký. Je to vlnovka téměř po celé ploše. Na krajích, teda těsně vedle žeber je to celkem hladké, i když ne dost na to aby to šlo použít. Drát po šablonách skáče, nebo zadrhává. Zkoušel jsem už několik druhů šablon. První jsem dělal z bukové překližky já, druhé mi vypalovala nějaká firma z topolovky laserem (příšerně draze) a třetí mi frézoval "Mistr" Jyrry z rcmanii. Ty poslední jsou bezkonkurenčně nejlepší. Ale ani s nimi to nejde. Zkoušel jsem opravdu spoustu rychlostí řezání a zároveň i teplot drátů. Několik jsem jich při tom propálil a zničil. Ty míň zahřáté řezali líp, ale stále dost mizerně. Zkoušel jsem pilu-rámovou, dělanou přesně na míru, ale taky řezání jedno, kolem jedné osy, spojnice přímek obou stran křídla. S tím jsem měl do jisté doby nejlepší výsledky, ale už ani to nejde a já netuším proč. Posledně jsem laboroval z proudem, s ničím jiným a ono se to podělalo ještě víc. Zkoušel jsem i nepatrně zatížit druhou stranu, které jede sama kolem šablony, aby i tam byl nepatrný tah na drát. Nepomohlo lehčí, ani těžší závaží. Zkoušel jsem řezat kanthalovými dráty o různých průměrech. Od 0,2 - 0,35 - 0,5mm. Všechno stejné - neuspokojivé.
Došli mi zásoby styroduru a drátů. Drát jsem objednal nový, ale nejsem si jistý tím, jestli do toho jít a čelit dalším neúspěchům. :(
Byl bych rdši kdyby to udělal někdo za mě. Ale zase, chci to umět taky...

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
11. lis 2014 12:59 #13977 od Ivan Horejsi
Problém muze byt nejspis v materialu sablony. Nesmi mit vnitrni strukturu. Jednoznacne nejlepší je stary dobry Umakart. Tedy - nic lepšího neznam, a to i pro sériovou vyrobu. Staci vyříznout lupenkovou pilkou a DOBRE A DO HLADKA vybrousit, aby drat neposkakoval.
Sablony:
1.pracovni plocha a dolni obrys
2.pracovni plocha a horni obrys
Před rezanim hlavne horni plochy DOBRE ZATIZIT. Materiál se po rozriznuti prohyba, diky tomu, ze se uvolni povrchove napeti.
Napred se vyrizne spodek, pak se polozi zbytek a vyrozne vrsek. Tak se prorezy vykompenzuji.
Teplota dratu takova, aby se delaly "fousy".

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
11. lis 2014 13:34 #13978 od Martin Beseda
Vypadá to, že materiál je podobný, neli stejný. Říká tomu kartit. Zatížené to bylo opravdu dost, fousy se taky tahaly... :(
Řezal jsem před léty a nikdy jsem neřešil nic podobného.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
11. lis 2014 13:42 #13979 od Bohumil Janák
A jakou delku rezes?Tech 762mm je asi hodne.ja rezu po max.500mm a uz to neni ono.Nejlepe rozdelit na vic casti a uvidis jak ti to pujde. ;)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
11. lis 2014 13:52 #13980 od Petr Dušek
Perfektně hladká šablona se zaoblenými hranami je základ. Pro ruční řezání podle šablon se mi víc osvědčil silnější ocelový drát (0.6 nebo 0.8mm). Tenký odporový drát se víc hodí na strojní bezkontaktní řezání. Problematické jsou taky hodně zúžené díly, což v případě 220/120mm docela je. Pak je to lepší řezat podle jedné šablony a pevného bodu, ale zas na to musí být dlouhá pila a u úzkého konce už se to dost propaluje.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.937 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

hawk

dnz

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám