Termické samokřídlo
- Tomas Hruby
- Autor tématu
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
Jde o německý model RES Dart, popis třeba na RCG www.rcgroups.com/forums/showthread.php?2705577-Res-dart/page2 . Podle více zdrojů informací to je výkonnostně v kategorii dvoumetrovek RES "klasice" hodně rovnocenné, ač je to klasika stabilizovaná jen aerodynamicky, žádné gyro. V podstatě to je zatím asi první samokřídlo, které bylo navrženo opravdu jako plně soutěžní pro termickou kategorie a ne jen na blbnutí
Výrobce zde: zeller-modellbau.com/res-dart-kit-1920-m...eitwerkstraeger.html , existuje větroň i elektra. Otevřeně být to dostupné, tak si to pro legraci a ověření koupím, bohužel ale i podle diskusí moc výrobu nestíhají, takže aktuálně není skladem. Na první pokus by se ta stavebnice hodila, podle popisu to je extrémně "vymazlené", na žebrech výstupky, které zapadnou do frézované pracovní desky atd., aby seděly tvary i kroucení.
A trochu to natáhnout, tak je z toho hezká stopalcovka...
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Jiří Veselý
- Offline
- Pokročilý
- Příspěvky: 124
- Obdržená poděkování 2
Asi před 50ti lety jsem navrhl a postavil samokřídlo, cca 2200mm. Mohu potvrdit, že točilo na pětníku, jako na videu. Bylo lehké, stavebně nenáročné a dobře létalo. Bohužel, nebylo to"letadlo". Najít polohu samokřídla bylo obtížné. JIVE.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Tomáš Heczko
- Offline
- Začátečník
- Příspěvky: 13
- Obdržená poděkování 0
Poštovné do ČR 13,90€, obj. nad 199€ zdarma. Kdybyste se někdo chtěli přidat, dejte mi vědět na SZ (předání v Praze).
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Tomas Hruby
- Autor tématu
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
Jinak RES DART chci v elektro verzi, teď si pro legraci stavím nějaké německé RES větroně opravdu jako větroň, s tím, že bez osazení štítů mohou na RCVS, ale to samokřídlo udělám jako elektru a možná i zkusím soutěžně ve stopalcovkách.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Tomáš Heczko
- Offline
- Začátečník
- Příspěvky: 13
- Obdržená poděkování 0
Jinak díky za tip, trochu mě láká vlastní větší samokřídlo, a chci si to trochu osahat na něčem, co bude fungovat.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Tomas Hruby
- Autor tématu
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
Mimochodem při ploše 47dm2 už to pro soutěžní použití chce hlídat hmotnost, udaná u větroně je pod minimum 12g/dm2 (v německé RES to možná nemají, nevím jistě).
Pro stopalce vychází minimum 564g, což je mimochodem o něco více, než výrobcem udaná hmotnost pro elektru, pokud se na nějakém videu jevila elektroverze těžká, tak bych to viděl spíš na seřízení anebo to daný stavitel udělal přehnaně těžké.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Tomáš Heczko
- Offline
- Začátečník
- Příspěvky: 13
- Obdržená poděkování 0
Pohyb bezmotorové verze mi na klasickou dřevěnou konstrukci naopak připadal s až překvapivou lehkostí.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Radek Novotny
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
- Příspěvky: 1100
- Karma: 4
- Obdržená poděkování 36
Tomáši, je vidět, že už jsi dlouho nelítal s káčkama... S tímhle pohonem co popisuješ by jsi byl za 30s tak ve 400 metrech Na lehoučké 500g samokřídlo pro RCEV musí stačit motor 2205 a 2S450... ale na hmotnosti těch eneloopů pořád nejsme... 4x eneloop 550/600mAh je nějakých 45g. Tady k baterkám a motoru pak ještě přibude regl, a kužel s vrtulí.Tomas Hruby napsal: To o vyšší hmotnosti elektry mi přijde jako nesmysl, resp. blbé osazení, na 500g model stačí 2208 s 3s450, ...
To máš proti bezmotorový verzi navíc minimálně 80g, a to už je pěkně za letu poznat.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Tomas Hruby
- Autor tématu
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
No a pokud by to samokřídlo létalo skvěle při 10g/dm2, ale při 12g/dm2 už ne, tak je výsledkem testu, že to prostě nefunguje a dobrý dojem byl daný pouze hmotností sraženou pod limit
Ale moc se toho nebojím, co jsem se díval v té diskusi na RCG, tak tam dost lidí končilo na poměrně přepálených hmotnostech, nechme se překvapit.
Ad výkon - tak já přirozeně počítal s rozumnějším kV než u káček a přitom spíš menší a lehčí vrtulí, ale souhlasím, že bude stačit motor spíš ještě o kus menší (což by zase o něco srazilo hmotnost).
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Jiří Kotrba
- Offline
- Pokročilý
- Příspěvky: 178
- Obdržená poděkování 0
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Přihlášení
Poslední příspěvky
-
- Zimní liga F5J 2024/25 (7 Příspěvky)
- Zimní liga je 23.11.2024 zrušena.
- v Letecké kategorie / F5J
- od Zdeněk
- 20. lis 2024 20:52
-
- Kluby / individuální členstvi SMČR 2017 (116 Příspěvky)
- Jistě sám dobře víš, že s pojištěním je to trochu složitější, pojistná smlouva SMČR...
- v Vážná témata / Důležité
- od Pavel Svoboda
- 17. lis 2024 13:18
-
- Soutěže 2025 (9 Příspěvky)
- LMK Hořice - zatím nepotvrzené termíny: 19.4.2025 RCEV 8.5.2025 F5L 14.-15.6.2025 F5J...
- v Vážná témata / Důležité
- od Petr Dušek
- 30. říj 2024 19:22
-
- Podzimní RCEP Náměšť nad Oslavou, 27.10. 2024 (4 Příspěvky)
- Po zralé úvaze jsme se kvůli malému zájmu rozhodli naši soutěž zrušit. Bylo by víc...
- v Soutěže / Soutěže v roce 2024
- od Pavel Hloušek
- 25. říj 2024 08:55
Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.