file Selhání baterie

Více
04. kvě 2017 16:31 #18705 od Karel Mrázek
Selhání baterie vytvořil uživatel Karel Mrázek
Na soutěži v Nové Pace jsem při zkušebním letu před soutěží málem zrušil EOSe. Po vypnutí motoru přešel po pár vteřinách do přemetů a nedal se řídit. K doteku se zemí došlo naštěstí ve spodní fázi posledního přemetu, kterých udělal nejméně pět (vypínal jsem v cca 15-ti metrech). Nic nešlo, vypadalo to na závadu BECu, s tím jsem letadlo i odložil. Po nějakém čase mě napadlo jen tak pro srandu zkusit jinou baterii a ono to zase začalo všechno chodit. Původní baterii jsem doma vykuchal a zjistil, že je odlomený kontakt jednoho článku. Jak k tomu mohlo dojít mi není jasné, není tam žádné mechanické namáhání a ani vibrace nejsou nijak velké. Přikládám foto závady a pro informaci, o jaký typ baterie se jedná.
Přílohy:

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

vpmodel

Více
04. kvě 2017 17:54 #18706 od Tomas Hruby
Odpověděl Tomas Hruby pro téma Selhání baterie
Takhle spadl Radek Malčík onehdy ve Weilheimu - tam zas na 90% vznikl vakl na propojovací destičce v sadě, tuším Dualsky. Bohužel se podobná věc občas stane, naštěstí ne zas tak často.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
04. kvě 2017 18:01 #18707 od Jiří Veselý
Odpověděl Jiří Veselý pro téma Selhání baterie
Zdravím.

Vážený příteli, na baterku se padá i takto: zapojil jsem před startem do sebe plus a mínus lipolky. Trochu to prásklo a maličko dýmu. " A je hotovo,", říkám si. Než jsem použil jinou, udělal jsem zkoušku a ona šla. No tak jsem odhodil model a létal cca 3/4 hodiny a přistál. Kouknu na hodinky a do oběda je ještě čas. Seberu model, zapnu motor a odhodím. Vystoupá do 30m a konec. Bez elektriky nefunguje nic. Závada: spojením plus a mínus jsem odpálil ten spojovací plíšek, který ukazuješ, ale jen tak, že vydržel právě 3/4hod. letového času a pak dalším zapnutím motoru, jen do zmíněných 30m. Spadl jsem do stromoví - kolmo. Balsová oprava trvala dva dny. V Roudnici to nabylo skoro vidět. Model nabral dva dkg. Ponaučení: lipo se nesmí zkratovat. JIVE.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
05. kvě 2017 05:18 #18708 od Milan Chalupník
Odpověděl Milan Chalupník pro téma Selhání baterie
Mám stejnou historku, vlastní blbostí v rychlosti jsem nepřipojoval baterku k reglu, ale oba kablíky baterky do sebe. Následoval lokální záblesk a čmoud. Ostatní soutěžící na mě kolegiálně čekali, co se bude dít. Po správném zapojení nejdříve nic nefungovalo, voltmetr po ruce ukazoval normální svorkové napětí na baterce. Po opětovném zapojení vše chodilo, i motor se točil. Rozhodnutí bylo rychlé-neletím. Soutěž jsem odlétal na druhou baterku. Tato měla přetavený spojovací plíšek, zůstal tam však dotyk nastudeno jako u "JIVE". Dal se doma překlenout pájením, ale jeden článek už byl trochu vyveden z koncentrace oproti těm dvěma.
Karle, ty jsi si vybral daň za čínskou výrobu, ale až si i číňani budou chtít hrát jako my, místo aby levně makali, tak se to na té naší planetě ekonomicky sesype.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
05. kvě 2017 05:23 #18709 od Karel Mrázek
Odpověděl Karel Mrázek pro téma Selhání baterie
Protože se mi se zkratováním baterie už něco podobného stalo, začal jsem používat konektory, u kterých je to vyloučené. Takže to není případ této baterie. U ní k žádnému zkratu nedošlo, pokud se tak nestalo již při výrobě.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
05. kvě 2017 06:39 #18710 od Tomas Hruby
Odpověděl Tomas Hruby pro téma Selhání baterie
Znáte slovo XT30? :-)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
05. kvě 2017 08:08 #18713 od Robert Jicha
Odpověděl Robert Jicha pro téma Selhání baterie
I ty se daji vyjiskrit uvnitr. A jelikoz ti to drzi plast, tak si toho nemusis vsimnout. A nespolehlivy spoj je na svete. Zeptej se Ivana :-) Stalo se mu to na koptere. Proto pouzivame Ultra-T konektory.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
05. kvě 2017 08:46 #18716 od Tomas Hruby
Odpověděl Tomas Hruby pro téma Selhání baterie
U XT30 to ale tak docela neplatí, tam "oslabení" docela poznáš, začne jít podezřele lehce (osobní zkušenost). Tenhle problém se zapouzdřením byl průser třeba u zapouzdření na 3,5mm Gold, tam se tebou popisovaný jev děl jednoznačně a sám jsem si s tím naběhl :-(

Ad Ultra-T - upřímně jste s Ivanem skoro jediní, kdo si je takto chválí, jinak je ale provedení tohoto konektoru (jeho dosedací plocha) hodně svérázné. A blbé je, že pokud se ti přimíchá čínská kopie, tak je to na pokraji katastrofy a špatně se poznává - zatímco originály mě nenaplňují nadšením, ale "dejme tomu", tak ty kopie jsou v tomto případě opravdu průser.

Naopak XT konektory jsou udělané poměrně dobře, mimochodem vznikly právě jako "opensource" náhrada Deans T poté, co tato firma začala zkoušet patentové spory. Musím říct, že tehdejší reakce Hextroniku, kdy prostě vymysleli vlastní standard (v mnohém lepší) a Deans nechali jeho osudu, patří k bodům, na které číňani mohou být celkem hrdí - ukázali, že když chtějí, tak dokáží něco vytvořit i sami a nemusí to být špatné.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
05. kvě 2017 11:40 #18718 od Robert Jicha
Odpověděl Robert Jicha pro téma Selhání baterie
V cem vidis katastrofu cinske kopie? Jsem si jistej, ze je clovek teber nerozezna. Pouzivam pravdepodobne mix :-). Pokud je po x letech viditelne osoupanej, tak ho menim a dal nic neresim. Pouzivam urcite 5let, bez jedineho problemu. Priznavam, ze mi XT60 i XT30 prijdou "hezci" a uvazoval jsem, ze prejdu. Ale po tom Ivanovo problemu jsem myslenku rychle opustil.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
05. kvě 2017 12:05 #18719 od Tomas Hruby
Odpověděl Tomas Hruby pro téma Selhání baterie
U T-type strašně záleží na tom, jak ti to sedí v plastovém pouzdře - kontakt je fakticky plocha na plochu, "pružina" se opírá o plast. "Nejvydařenější" kopie měly plast, který se při pájení roztékal a celé to šlo do pryč, tam slovo "katastrofa" sedí. U normálních kopií je to trochu lepší, ale souosost je taky často všelijaká, takže kontakt není v celé ploše atd. Osobně si myslím, že tenhle konektor je celkově problematicky navržený, podobně jako třeba staré Goldy s převlečnou punčoškou s nedefinovaným přechodovým odporem.

U XT není důležité, zda jsou "hezčí", ale to, že mají korektní návrh, tedy banánek rozřízlý a napružený, který má přímý a definovaný kontakt. Osobně je mám skoro všude, s XT60 jsem problém nezažil, u XT30 jsem si jednou naběhl u copteru, ale nebylo to na "opálení", ale po havárii, kdy se baterka brutálně vytrhla setrvačností, což konektor uvnitř poškodilo. Ale i za tohle si můžu sám - mě to při dalším letu přišlo jako volnější, poznat to šlo, ale podcenil jsem závažnost - víckrát stejnou chybu neudělám.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.329 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

vpmodel

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám