file Dragonfly Pro od Valenty pro F5J

Více
27. pro 2011 12:55 - 27. pro 2011 12:58 #6243 od Tomas Hruby
Rozhodl jsem se otevřít nový thread, ať se to nemotá do "dárečků" a jiných věcí.

Takže k věci - chtěl jsem pro syna velký model na F5J za rozumnější cenu. Zkouším Dragonfly Pro od Valenty- viz http://www.valentamodel.cz/35.htm .
Fotka pod stromečkem připojena.
Zpracování vypadá docela slušně, hmotnost dílů je po aktuálním převážení 1285g - započteny všechny díly, spojka, v jednom křídle už byly v momentu vážení kabely, v trupu jsou lanovody. Chybí bižuterie - motorová přepážka, krytky, nějaká přepážka na serva v trupu atd.
Použit bude Kontronik Kira - trochu v rozporu s těmi "úspornými cíli", ale ušetřím si tím práci a navíc při použití kuželu pouze 32mm bude motor víc vepředu a hmotnost tedy vyjde lépe. Ostatní vybavení už bude běžné - HS125 křidélka, nějaké PowerHD MG na klapky, v trupu pak 2x HS65MG, regl "čína" (pro proud 45A se to nemusí prožívat), baterky snad budou pro vyvážení stačit 3s 1300mAh jako v Shocku. Výsledná hmotnost by prostou interpolací toho, kolik vážila výbava v Shocku nemusela být moc přes 1800g - uvidíme...

Dodávám, že mám model zcela standardní, nebyl jsem schopen získat předem žádnou "protekci". Pořádně jsem se s p. Valentou pobavil až při předání a mírně vylepšit by to šlo (v případě budoucího zájmu je "cesta prošlapána), ale aktuální exemplář je "standard", který by měl mít možnost dostat každý.
Přílohy:
Poslední změna: 27. pro 2011 12:58 uživatelem Tomas Hruby.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

vpmodel

Více
27. pro 2011 12:56 #6244 od Tomas Hruby
A v rámci převodu threadu sem zkopíruji i velmi hodnotný příspěvek Petra Šrámka s odkazem na galérii snímků jeho Dragonfly:

Letos jsem si pro sebe též koupil DragonFly s F3J trupem, jako holý drak byl těžší než Tomášům 1412g.
Neřešil jsem ho jako sutěžní, letovka je 2458g.
Osazen oběžkou Scorpion, 4čl. Lipol, 4čl NiCd přijímačovky, tam by se asi dalo ušetřit s hmotností, dál i na elektroinstalaci výběrem kabelů atd.
Od začátku stavěno jako rekrační model, bez soutěžní ambice, jinak mi dělá max. radost stoupání cca 13m/s s tímto motorem.
Jsem zvědav jak se podaří Tomášovi "odtučnit" model na soutěžní.
Pár foto ze stavby http://lmk-chotebor.rajce.idnes.cz/stavba_Dragonfly/
Plánuju i nějaký popis na Rcmanii.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
29. pro 2011 10:32 #6247 od Kamil Faja
Tomáši, na stránkách Valenta model čtu, že se jedná o model soutěžní F3J. Je to myšleno vážně? Vidiš jako reálné, že by tato subtilní konstrukce snesla F3J start ?
V elektro verzi to bude asi dobrý letoun, těším se na popis letových vlastnostní. Předem díky.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
29. pro 2011 11:26 #6248 od Tomas Hruby

Kamil Faja napsal: Tomáši, na stránkách Valenta model čtu, že se jedná o model soutěžní F3J. Je to myšleno vážně? Vidiš jako reálné, že by tato subtilní konstrukce snesla F3J start ?
V elektro verzi to bude asi dobrý letoun, těším se na popis letových vlastnostní. Předem díky.


Ono to zase tak subtilní není - nosník je docela masivní uhlíková "krabice", spojka je taky velmi robustní, k tomu balsová torzní skříň a páskovaná žebra... O přežití vyloženě brutálního F3J vleku s cílem o nejkratší doby startu jisté pochybnosti mám, ale třeba RCV2 vlek s průměrným vystřelením by problém být neměl určitě.
A kdoví, možná to dokonce ještě podceňuji a sneslo by to i nekompromisní F3J výstřel.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
04. led 2012 15:55 #6301 od Tomas Hruby
Tak pro info - dneska jsem to složil a vážil - vybavení sice místy všelijak "rozházené", ale snad kompletní... Vidím to tak, že je tu nenulová šance model vyvážit s 3s1300 mAh a menším motorem (velikost Kira 400 místo 480). Hmotnost mi vychází 1830g a skutečná letovka by nemusela být vyšší - každopádně hmotnost do 1900g je defakto jistá. To mi na celkem levné letadlo se slušnou pevností a rozpětím 345cm nepřipadá vůbec špatné :-) Plocha podle FAI je 74,16dm2, zatížení FAI při 1900g tedy 25,6g/dm2.

No uvidíme ;)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
04. led 2012 16:29 #6302 od Petr Dušek
Tomáši, pokud můžeš změřit, jaká je hloubka křídla u kořene a tloušťka profilu??
Dík

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
04. led 2012 18:22 #6303 od Tomas Hruby
Profil by měl být ten klasický Selig SD7037 - tohle bohužel není moc velký zázrak. Hloubka je 245mm, tloušťka zhruba 24mm (jen pravítkem,šupléru jsem líný tahat, sorry).

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
05. led 2012 22:35 #6310 od Petr Dušek
Dík za informaci. Křídlo se mi na fotce zdálo dost štíhlé, ale jestli je to 245mm, tak klidně to svoje udělám 250, to bude akorát ;) .
Profil SD7037 nemusí být žádná tragedie, pronikavostí proti větru jistě vynikat nebude, ale jinak určitě fungovat bude... je to taková F3J klasika posledního desetiletí minulého století :D .

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
06. led 2012 07:44 #6316 od Tomas Hruby
Shock má u kořene tuším 252mm, takže s 250mm jsi zcela v průměru :D

Ad profil - o tom, že SD7037 fungovat bude přiměřeně nepochybuji, je to spíš jen takové postesknutí, že kdyby to člověk dělal sám od nuly, tak by se dala udělat o poznání účinnější profiláž bez velkého nárůstu pracnosti...

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
08. led 2012 09:22 #6322 od Tomas Hruby
Ad Dragonfly - tak jsem zase převažoval (vybavení dále pokročilo) a těch 1900g už beru jako prakticky jistotu, tohle vypadá dobře :-)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.413 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

vpmodel

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám