- Příspěvky: 89
- Obdržená poděkování 1
RES
- Martin Bečvář
- Autor tématu
- Offline
- Administrátor
Nedaří se mi najít pravidla k této kategorii. Je to asi nějaká národní kategorie (ne česká).
Poradí někdo?
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Tomas Hruby
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
Létá se to jak ve formě větroňů z gumy či navijáku, tak místy i elektry. V zahraničí je to docela populární, určitě to létají v USA a UK, asi i jinde. JInak detailní pravidla různá, ale vždy v podstatě styl jako RCVS, tedy nějaký čas letu a pak přistání na bod.
V ČR se tohle nevyskytuje, u elekter vůbec, u větroňů se prosadily ještě ořezanější RCVS, které nemají ani spoilery. Možná je to škoda, RES modely jsou přeci jen univerzálnější a při přistání se dají lépe zpomalit, takže se s nimi méně mlátí, ale pochybuji, že by se někomu chtělo do tvorby nové kategorie či vrtání do existující, takže to asi není na pořadu dne.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Tomas Hruby
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
3.1.6: For Event 460: RES Class Sailplanes.
a. Control of the aircraft will be limited to three functions: rudder, elevator, and spoilers.
b. Except in the case of tailless aircraft that have a portion of the trailing edge of the wing serve as the elevator, the trailing edge of the wing must remain fixed at all times. In the excepted case, where split elevators are used, they may be driven by separate servos but both left and right halves must at all times move in unison and deflect by the same amount and in the same direction.
c. Spoilers and/or air brakes must extend only above the top surface of the wing when deployed. The trailing edge of the spoiler/airbrake must be at least two inches ahead of the trailing edge of the wing. Two or more spoiler/air brakes may be used, but they must all act in unison and extend above the surface of the wing by the same amount when deployed.
Podstatné jsou body b,c - v tomto případě jsou tedy povoleny jen brzdy na horní straně, definice klapky zcela vylučuje a ještě je zdůrazněn společný chod při dvou spoilerech, aby nenahrazovaly křidélka.
Někde jsem viděl i variantu s klapkami, na to se užívala třeba tato AVA www.hyperflight.co.uk/products.asp?code=...apped-f3j-r-c-glider , ale ta AMA verze je asi "klasičtější" a kdybys snad chtěl vymýšlet tuto kategorii i u nás, tak by to asi byla lepší cesta :-)
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Martin Bečvář
- Autor tématu
- Offline
- Administrátor
- Příspěvky: 89
- Obdržená poděkování 1
Tomas Hruby napsal: Někde jsem viděl i variantu s klapkami, na to se užívala třeba tato AVA www.hyperflight.co.uk/products.asp?code=...apped-f3j-r-c-glider , ale ta AMA verze je asi "klasičtější" a kdybys snad chtěl vymýšlet tuto kategorii i u nás, tak by to asi byla lepší cesta :-)
Ambice na zakládání kategorie nemám, jen mě na internetu zaujala stavba letadla pro RES, tak jsem hledal co je to zač.
Ona i současná VSka, při těch rozpetích a hmotnostech, se dá velice dobře vybrzdit skokovým zvýšením úhlu náběhu a včasným vrácením do kluzu. Co jsem viděl v Uničově spíš byl problém doletět a to foukal mírný větřík
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Jan Kubica
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
Malé, levné, jednoduché - líbí se mi. H.
"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Jiří Veselý
- Offline
- Pokročilý
- Příspěvky: 124
- Obdržená poděkování 2
Létáme bez křidélek.
Já s takovým, doma zhotoveným modelem, trávím nejvíce letového času. Pokud to nerozbiji, chtěl bych obsadit soutěž RCEV. Je to zkušební model, zhotovený z házedla zvětšením na 2m. Je to pohodové, létá to i ve větru. No né, zase tak moc. Uvažuji o něčem větším - řekněme 3 metry.JIVE.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Jiří Veselý
- Offline
- Pokročilý
- Příspěvky: 124
- Obdržená poděkování 2
Létáme bez křidélek.
Kdyby u nás došlo na podobnou kategorii, nebyl by asi problém použít zvětšený L. Svobodův REFLEX RETRO. Dobnívám se, že by to byl špičkový model po všech stránkách za výtečnou cenu.
Věřím, že by L.Svoboda neotálel. Každopádně bych se přimlouval za brzdící klapky, pro jednoduchost. Klapka obsahuje jedno servo, jeden náhon a víceméně žádné kabely.
Současná cena ARC je 2890.- Kč při rozpětí modelu cca 1500mm.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Přihlášení
Poslední příspěvky
-
- RCEP - Třebíč 10.8. 2024 - memoriál M. Maleny (1 Příspěvky)
- Jožin Vás zve na tradiční soutěž do Třebíče (to je u Náměště, kdyby někdo nevěděl ;)...
- v Soutěže / Soutěže v roce 2024
- od Pavel Hloušek
- 13. čec 2024 10:48
-
- Letní RCEP Náměšť nad Oslavou, 11.8. 2024 (1 Příspěvky)
- Zdravím přátelé, snad géniové zodiakální, snad osmapadesátá vyšší inteligence zpykli se...
- v Soutěže / Soutěže v roce 2024
- od Pavel Hloušek
- 11. čec 2024 19:43
-
- SORG AIR (135 Příspěvky)
- Ahoj, Aleš už odpovídal emailem :) 1) Odesílat jdou výsledovky pouze ze soutěží...
- v Vážná témata / Důležité
- od Aleš Krátký
- 08. čec 2024 10:04
-
- Mistrovství České republiky F5J 2024 (4 Příspěvky)
- Chybička se vloudila - opraveno. Díky za upozornění.
- v Letecké kategorie / F5J
- od Jaromír Galečka
- 07. čec 2024 20:04
-
- Matrix F5J Chomutov 2024 (1 Příspěvky)
- Rozlosování pro soutěž F5J Chomutov 2024
- v Letecké kategorie / F5J
- od Martin Fujera
- 03. čec 2024 16:47
-
- F5J Náchod-Vysokov 29.-30.6. 2024 (2 Příspěvky)
- Rozpis soutěže je k dispozici.
- v Letecké kategorie / F5J
- od Štěpán Tér
- 26. čen 2024 11:39
Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.