- Příspěvky: 405
- Karma: 9
- Obdržená poděkování 20
Modelařina a rock
- Petr Koláska
- Autor tématu
- Offline
- Administrátor
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Aleš Krátký
- Offline
- Administrátor
Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Petr Koláska
- Autor tématu
- Offline
- Administrátor
- Příspěvky: 405
- Karma: 9
- Obdržená poděkování 20
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Alois Hrabáček
- Offline
- Expert
- Příspěvky: 439
- Karma: 2
- Obdržená poděkování 9
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Petr Koláska
- Autor tématu
- Offline
- Administrátor
- Příspěvky: 405
- Karma: 9
- Obdržená poděkování 20
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Tomas Hruby
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
Správně by ale na modelu měla být jen mezinárodní licence, ve sportovním řádu se na to přímo pamatuje s tím, že její použití je zcela přípustné i na ryze národních akcích, psaní české při existenci mezinárodní není nutné.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Tomas Hruby
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
Citace Sportovního řádu FAI
B.17.6. Identifikační označení
a) Model letadla, s výjimkou halového modelu a makety, musí mít:
i) identifikační označení státu (viz příloha B.2) a za ním číslo licence FAI. Písmena a číslice musí být nejméně 25 mm vysoké a být alespoň jednou na každém modelu (na horní straně křídla pro volné modely). V příloze B.1 jsou příklady a v příloze B.2 je seznam národních identifikačních zkratek;
ii) identifikační kód modelu (písmena nebo čísla). Tento kód musí být odlišný pro každý jednotlivý model soutěžícího. Identifikační kód modelu musí být na každé jeho hlavní části (křídle(ch), ocasních plochách, přední a zadní části trupu, pokud jsou oddělitelné) tak, aby jednotlivé části různých modelů mohly být identifikovány zvlášť. Písmena a číslice musí být minimálně 10 mm vysoké a dobře viditelné. Identifikační kódy modelu, který soutěžící použil, musí být uvedeny na výsledkové kartě. Pro mistrovství světa nebo kontinentu musí být identifikační kód zapsán v Certifikátu modelu.
Na modelu letadla nesmí být národní identifikační číslo ani číslo licence FAI, štítek FAI, nebo jakákoli jiná označení vztahující se k jiné osobě než soutěžícímu. Při přejímce modelu musí pořadatel označit každou nálepku FAI (podle potřeby), nebo u volného modelu každou jeho část.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Petr Koláska
- Autor tématu
- Offline
- Administrátor
- Příspěvky: 405
- Karma: 9
- Obdržená poděkování 20
"Citace Sportovního řádu FAI
B.17.6. Identifikační označení
..... Na modelu letadla nesmí být národní identifikační číslo ani číslo licence FAI, štítek FAI, nebo jakákoli jiná označení vztahující se k jiné osobě než soutěžícímu. ... "
Pokud tedy chápu správně význam téhle věty, tak pokud se číslo národní licence a licence FAI vztahuje ke stejné osobě, pak to v rozporu s tímto ustanovením není.
EDIT - byl jsi rychlejší a citujeme vlastně totéž... takže teď jde o to, jaký je správný "právnický" výklad toho ustanovení....
A suma sumárum - pokud by s tím náhodou někdo opravdu měl na některé zahraniční soutěži "nepřekonatelný" problém, kus neprůhledné lepící pásky nalepené přes CZ licenci a fix to na danou "problematickou" soutěž vyřeší...
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Tomas Hruby
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
Jinak bych spíš upozornil na ten další odstavec o značení - dost lidí si myslí, že mají mít na modelu jednu "velkou" licenci 25mm a pak malou 10mm na každé části modelu, to ale byla pravda tuším do roku 2013. V současnosti platí to ustanovení s identifikačním kódem modelu pro každou část, což obávám s dodržuje málokdo. Korektní by ale skutečně měl být postup, že si své tři modely každý označí kódem, z hlediska unikátnosti například číselná část FAI licence a pak číslo modelu, nebo jiná vhodná kombinace, u mne tedy na jeden model 132601 nebo THR01, na další 132602/THR02 atd.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Petr Cejnar
- Offline
- Pokročilý
- Příspěvky: 160
- Karma: 1
- Obdržená poděkování 6
Pro soutěže:
1/ Na modelu můžeš mít českou licenci, musíš prokázat, že je to tvoje licence tím pádem i tvůj model. Proto průkaz SMČR s fotografií a vylepenou známkou pro příslučný rok.
2/ Na modelu pro mezinárodní soutěž musíš mít licenci FAI ve formátu "CZE 12345" ( 12345 - je příklad). Jestli máš na modelu též českou licenci musíš prokázat, že je to tvá licence a ne nikoho jiného. Není řečeno, že jí tam mít nesmíš.
3/ Obě licence velikosti min 25 mm. Font není stanoven - pouze "čitelnou"
4/ V obou případech na podstatných oddělitelných částech modelu ještě identifikační značky - alfabetické ( model "A,B,C") nebo numerické (model "1, 2, 3")
Ano - pro létání v ČR máme povoleno pro držitele FAI licencí použít jen licenci FAI, ale v dalším platí to ostatní, co je shora uvedeno ( 25 mm a označení)
U F5J označení obou polovin (nebo všech částí) křídla, trup, VOP a SOP jsou li odnímatelné, Možná ještě i kabinka zevnitř (????).
Tak by to mělo být.
Petr Cejnar
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Přihlášení
Poslední příspěvky
- Nejsou žádné příspěvky k zobrazení.
Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.