× Do tohoto fóra nemůžete přispívat. Diskuse bude vždy přesměrována do příslušné sekce.

file Model 250g

Více
23. bře 2021 17:33 #23809 od Jiří Veselý
Model 250g vytvořil uživatel Jiří Veselý
Zdravím a dovoluji si seznámit modelářskou veřejnost se svým lehkým modelem, postaveným do váhy 250g. Šlo mi o svobodné létaní mimo EU nařízení, pro rok 2022.

K modelu: snažil jsem se nakoupit materiál aby splnil 250g a ani o deko více. Nebylo to lehké, ale mám model o váze 248g. Rozpětí 1500mm. Vážené na dopisní váze. Stavbu jsem srazil na týden, za použití trupu a ocasních ploch od LS. Model jsem úspěšně zalétal a jen jsem doplnil plánované vinglety. Model na foto má už nová křídla s větší hloubkou a jiným potahovým materiálem a jiným zakončením. Při stavbě druhých křídel jsem narazil na zásadní překážku a tou je zastavení výroby Solarfilmu. Objednal jsem nějaký zbytek bez možnosti výběru – alespoň něco.
Trup od LS je z Micronu osazený výškovkou a směrovkou, která je zkrácená ve spodní části. Gondola s výsuvným překrytem pro přístup k nosné základně byla zkrácena na přesné vyvážení, bez možnosti úpravy těžiště. To proto, že tak málo místa jiné řešení nedovolilo. Umístnění v trupu je: motor, regulátor, vedle baterie a pod křídly přijimač. Servo výškovky se už nevešlo, takže došlo na neobvyklé umístnění serva na konec trupu (uhlík), kde tvoří se stojinami kozlík pro umístnění výškovky, která se ovládá krátkým táhlem, bez možnosti seřízení mimo vysilač.
Křídlo s profilem AG 25 je balsové, přední torz 25mm, zadní 30mm, u křidélek 40mm a samotná křidélka 25mm. Žebra - rašplová technika, s otvorem pro kabel. Střední díl má dvě serva a táhla přesahují do uší. Upnutí křídel je jedním šroubem a kolíkem. Potah tvoří Solarfilm a pro jeho nedostatek jsem musel na uši použít těžký Oracover.
Výměna baterie je neobvyklá, ale vyžadala si to přední část gondoly svým dvojitým posuvným předkem, kdy se k baterii dostáváme posunutím překrytu dopředu, čímž se uvolní prostor k nosné základně. Bohužel, když je na špici motor a vrtule, tak nějaký posun není možný, proto jsem musel najít řešení, kterým bylo vytvoření otvoru v překrytu a otáčením buď otevření, nebo uzavření. Nevýhodou je výška baterie 380mA , která je těsná s průměrem trupu. Ale její kapacita vystačí na motorové létání okolo 30ti až 40ti minut. To jsem od ní nečekal. JIVE.
Poděkovali: Ivan Horejsi, Milan Nes

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

vpmodel

Vygenerováno za 0.300 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

vpmodel

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám